Vad lyssnar jag på? 3

Vad lyssnar jag på? 3

Distraherad och fruktansvärt upptagen, men jag dyker in med ett blogginlägg ändå. Det var ju ett tag sen och jag hade nästan glömt att "Vad lyssnar jag på" var något jag lovade att hålla på med för så många månader sen.

DEMON. - 1979

Kan ärligt säga att jag vet jotta om bandets medlemmar eller vad de haft för sig, vad de gjort för positivt eller negativt under sin existens. Allt jag vet är att deras tidigaste musikaliska alster rockar hårt! Lite konstigt tycker jag däremot att det är, Varför hela det här djävulen temat när deras musik oftast inte har något som helst med The devil att göra. En av de där metall grejorna jag alltid tyckt varit konstigt och aldrig riktigt förstått mig på.

Prima New wave of british heavy metal, Kanske inte de mest kända eller lika bra som giganterna, men likställer dem med SAXON gör jag i alla fall. De var där, de rockade, de gled lite under radarn.

Deras första singel spelar jag ofta här hemma eller i hjärnan när vissa personer öppnar käften på nyheterna, förvånande passande. Liar
Second track: Wild wild woman

Jag kommer alltid minnas när jag och en polare jag nu inte har kontakt med åkte Metal cruisade i Dalarna i hans riktigt skrotiga Dodge Charger. Frågan var om våra öron eller bilen skulle gå sönder först. I alla fall var vägen öppen, humöret på topp speciellt när stereon(som var den sak i bilen som var av bäst kvalitet) på hög volym spelade One helluva night Och Into the nightmare.

Jag kommer nog alltid jämföra metall med hur det lät på den här tiden. Så här ska en Vinyl LP låta, enligt mig.

Lite fartfylld positivism:

Måste också nämna sköna "Strange institution".

Varsågod och så ses vi nästa gång (ingen aning om när...dont wait up)

#blogg


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Vad lyssnar jag på? 3

Dig ser man inte längre. Inte ok!


signatur

Everybody needs help.

Skrivet av Apministern:

Dig ser man inte längre. Inte ok!

Tack du Anledningen är att jag inte mår bra fysiskt eller psykiskt så jag håller mig mest borta. Vill liksom inte släpa min obotliga pessimism på den här sidan, eller internet på det hela som jag mest skyr i dessa tider.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av Apministern:

Dig ser man inte längre. Inte ok!

Tack du Anledningen är att jag inte mår bra fysiskt eller psykiskt så jag håller mig mest borta. Vill liksom inte släpa min obotliga pessimism på den här sidan, eller internet på det hela som jag mest skyr i dessa tider.

Vad det än gäller hoppas jag det blir bättre


signatur

Everybody needs help.

1
Skriv svar