Svenska PC gamer går i graven och mina minnen

Medlem
Svenska PC gamer går i graven och mina minnen

Idag läste jag en hemsk nyhet. Tidningen, som jag har läst varje månad sen 2002, Svenska PC Gamer, kommer att läggas ner. Det är en nyhet jag har anat skulle komma för eller senare, men jag är ändå glad att PC Gamer höll sig ut så länge som den gjorde. Under flera år, hängde jag på deras forum, var väldigt aktiv där och träffade vänner som jag fortfarande håller kontakten med.
Det finns så många minnen jag har ifrån dessa 10 åren som tidningen var här. Minns att jag skrev en del brev till de (att jag stavade som en blind var kanske en del av charmen) och blev väldigt förvånat när ett brev jag skrev till de (där jag sa att Phil Fish inte var en Autour) blev så bra mottagen att jag vann ett par hörlurar!
Innan youtube, var det framförallt PC Gamer jag vände mig blickarna åt, när jag ville veta vilket var det nästa spelet som skulle komma ut. Även idag, fortsätter jag att göra det. Även när jag inte höll med de som skrev, så var jag glad att läsa deras artiklar.
Hemma hos mina päron, tror jag, att jag har över 150 exemplar där. Minst.

Jag kommer att sakna er PC Gamer. Jag kommer sakna den överraskningen som väntade på hallgolvet, när jag kommer hem efter en lång dag. Och framförallt, kommer jag sakna Sveriges bästa speltidning.

Vila i Frid, Svenska PC Gamer, 1996-2015.

#blogg


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

1
Skriv svar