DLC Bonanza!

Testpilot
DLC Bonanza!

Efter att lagt ner DOOM slaktandet hoppar jag till nästa lir.

DLC : Far Harbor till Fallout 4

Det var ett tag sen man lirade Fallout , hade glömt hur det kändes och mångt om mycket hur man spelade. Men det kom snabbt tillbaka.

Det hade ju än släppts ett par andra DLC under tiden.
Wasteland Workshop och Automatron

Wasteland workshop är helt ointressant för mig som inte bygger settlements , men Automatron var rätt kul , att bygga sin egen lilla robot var en rätt kul grej.
Nackdelen var ju att det buggade ganska kraftigt då man skruvade på den fetaste robotkroppen. Eländet blev så stort att det fastnade överallt och dessutom buggade till max i sista uppdraget .

Nåja , härjade vidare och åkte till Far Harbor istället där jag nu härjar runt och kör vidare.

Slutsatsen då?

Tja , det känns lite MEH med tanke på att hela Fallout 4 känns uttjatat , torrt , krångligt , tråkigt och buggigt . De enda glädjeämnen som finns är lite nya vapen och monster samt att miljöerna är snygga , varierande och stämningsfulla.

Betyg 3 plasmagevär av 5 möjliga , ett matigt DLC till ett spel jag nog inte kommer spela igen på länge.

Jag kommer iallafall att lira Far Harbor tills nya Witcher 3 DLC’s släpps.
Känner på mig att skillnaden i kvalitet mellan dessa DLC kommer vara milsvid med tanke på att Witcher 3 är i en helt egen klass då det gäller spel.

Extra extra:
XCOM 2 släppte nyss ett nytt DLC som heter Alien Hunters.

Det består egentligen av 3 stycken nya minibossar samt lite extra story runt detta .
Rätt så kul med minibossar som närsomhelst kan attackera i den vanliga kampanjen.
Dessutom ett par extra coola vapen och mods , skall bli kul sen då jag i framtiden kickar igång XCOM 2 igen.

Kiri OUT!

#blogg

1
Skriv svar