Lång tid, Dead Rising 4 (spoiler varning i texten)

Medlem
Lång tid, Dead Rising 4 (spoiler varning i texten)

Så nu är jag tillbaka efter ett långt uppehåll. Jag har inte haft den lättaste utav perioder, vare sig med jobb eller det privata. Förra året dog min mamma i cancer och det var runt dessa tider, så man stänger in sig lite har jag märkt. Man är inte lika social och sugen på att göra saker, men börjar bli lättare nu.

Så vad har jag spelat under dessa tider?

Jag har spelat Dishonored 2, Final Fantasy 15, Pokemon Moon, Watch dogs 2 och Dead rising 4.

De första spelen är riktigt bra, de har alla sina underbara egenheter och ger en rolig tid. Speciellt Dishonored 2 och Final Fantasy 15.

Dead Rising 4 är inget dåligt spel, men det är inte så fullt så bra heller.

Det jag gillar med spelet är att det liknar det första, du börjar med en stor öppning i en kopia utav gallerian och det skapar en härlig känsla.
Den känslan hänger i sig tills du längre inte vistas i gallerian, när den mer öppna delen utav spelet tar fart.
Då har du inte den julkänslan de skapar i början, du har inte den trånga och instängda delen som skapar lite stress utav att se så många zombies på samma ställe. Det blir mer som de senaste spelet och jag gillade inte det spelet så hemskt mycket.

Storyn är inte spelets starkaste sida och många utav karaktärerna glöms bort. Frank West måste ännu en gång rädda världen och använda sin kamera för att göra det. Du har en väldigt påtvingad story bara för att kunna få tillbaka Frank West till Willamette Mall. De som fått sämre utförande är "Maniacs" som de kallar de i detta spelet, de är inte minnesvärda för fem öre, innan så hade de egna scener och skapade iallafall ett kort intro av hur störda de var. I detta spelet har de inga egna scener och de ger inget intryck. De blir bara en starkare form av fiende. Jag minns de gamla psykopaterna men ingen utav de nya.

Frank West är en härlig karaktär och är rolig. Han blir väldigt älskvärd för sina dåliga skämt och sin dryga personlighet. Man vet att man ska hata honom egentligen och inte skratta, men man kan inte låta bli.

Spelet har några få buggar, men de är lätta att fixa till. Så hoppas de gör det ganska snabbt. En del väskor går inte att öppna i spelet och sådär. Inget direkt stort för mig iallafall.

Spoilervarning läs bara om du vill veta vad som händer i slutet.

Jag tycker spelet var roligt, det har kanske inte den bästa storyn och den bästa grafiken där ute. Men den har roligt gameplay och en härlig dumhet.

Slutet är nog dock det sämsta och mest onödigaste av slut jag varit med om på länge i ett spel. Du har slagits mot hur många zombies som helst, precis dödat bossen och är påväg mot att bli räddade. Ni slåss mot ännu mer zombies och du måste stå ut i 5 minuter utan att dö. Du klarar det och det är inte det lättaste att göra, men du lyckas. Du ser helikoptern och du hoppar upp på stegen som har hissats ner. Sedan kommer det som gör mig frågande och lite irriterad, de dödar Frank West helt i onödan, De gör så att han ska offra sig helt utan anledning då det lätt hade kunnat hjälpa honom. Men det var bara för att slippa höra fans frågan om ett nytt spel om Frank West och det är ett helt fel beslut i mina ögon. Man ska döda en karaktär när det ger betydelse, när det ger en mening att döda en sån stor huvudkaraktär som skapade hela serien och dess fans. Inte bara för att man tröttnat och vill bli av med personen och dess fans som frågat efter den.

I det stora hela så är spelet helt okej, det är inte något nyskapande spel och inte heller är det något som kommer ge serien ett upplyft i försäljnings siffror inför kommande Dead Rising spel, det är nog tvärtom. De stressade fram ett spel, gjorde det lite sämre och sedan dödade en utav de mest älskvärdaste karaktärer de skapat. Så Fans är nog inte så peppade på en femma, jag är inte det iallafall.

#blogg

1
Skriv svar