The Division - sidospåret.

Testpilot
The Division - sidospåret.

Slutade året med att köra igång The Division.

Har själv känt att det inte riktigt känts som ett spel som lockat då det kom ut , spelet triggade mig på fel saker

Negativt:
Jag körde igång det och ja .. spelet är verkligen INTE omväxlande.
Det är samma typ av uppdrag genom hela spelet , det enda som lättar upp är mindre variationer på banor och smådetaljer i de uppdrag som finns.
Men grundaspekten är alltid : slåss mot vågor av fiender som avslutas med en eller flera bossar som helt sonika kan äta mer skott innan de dör.
Trist är också att fiender inte har så speciellt många variationer , tyvärr.

Din gubbe fastnar och hakar upp sig mot vissa saker i miljöerna som är helt uppåt väggarna konstigt , det är i klass med assassins creed hur din gubbe hakar upp sig , dessutom livsfarligt för det är oftast mitt i strider man försöker ta skydd nånstans och gubben kutar åt helskotta.

Man verkar fastna i en loop gällande sina vapens effektivitet , det gäller att verkligen ha tur med drops eller ha tur med RNG i olika safehouses för att få tag i vapen som gör att man inte slår skallen blodig mot fiender som tål 300 skott i pannan.

Positivt:
Spelet är äckligt snyggt , det är en njutning att långsamt jogga omkring i de ”vackra” katastrofmiljöerna. Det var faktiskt det jag gjorde mest och som åt upp flest timmar. Att jogga runt och leta prylar.
Det snöar ibland , solen lyser , mörker .. alla tider på dygnet och i alla väder är det snyggt och stämningsfullt.
Är grymt imponerad över att då man skjuter genom glas så beter det sig riktigt naturligt och ser snyggt ut.

Men sen , nää The Division är helt enkelt inte ett spel för mig. Tröttnade precis då jag kom till maxlvl och hoppade till andra spel istället.

KIRI OUT

#blogg

1
Skriv svar