Blur
Arkadracing med power-ups, växlande spelstilar och mulligt multiplayer - Blur glänser glasklart på många områden. Men vid resans slut stannar det strax bredvid prispallen.
Need for Speed: Carbon? :S
Neatherblade: jag tror inte det har så mycket med "nu för tiden" att göra, snarare med vilken personlighet man är. Jag har lirat sen mitten av 80-talet och aldrig sett tjusningen i att tvingas nöta samma moment om och om igen för att komma vidare. Är man mer tålmodigt lagd funkar det förstås bättre, men mitt gnäll syftar till risig balans när man ska ta sig vidare: de fem, sex första nivåerna går enkelt, sen saknas fem poäng för att låsa upp nästa, och de poängen var sannerligen ingen barnlek att fixa. Känns som att det kunde ha balanserats bättre, utan att för den skull göra spelet för enkelt.
Inget spel för mig, gillar inte racing där man inte har koll på vad som händer och med alla powerups och genvägar är spelet för rörigt för mig.
Sen förstår jag inte riktigt hur dom tänkt på ett par punkter;
- Man klarar ett lopp genom att placerar sig på 1-3 plats och får då 5-3 poäng, varför inte 3-1 poäng eller att man får poäng för plats 1-5?
- Varför riktiga bilar när det inte är riktig racing? Det kan inte ha någon annan effekt än att göra produktionen dyrare i form av licensavgifter. Skall man göra fejk-racing spel så känns Rollcage och Wipeout som bättre vägar att vandra.
För mycke blur och effekter som täcker hela skärmen för min smak. Gameplayet kan säkert vara skoj dock.
Varför tror du det heter Blur?
Visste att de fanns en baktanke med titeln Men de hela känns som ett epilepsiframkallande spel där flashiga effekter täcker hela skärmen så fort någon använder ett vapen, är iaf va ja fått för bild av de hela av filmerna