Mobil: HTC Hero nu, eller vänta på Xperia X3?

Medlem
Mobil: HTC Hero nu, eller vänta på Xperia X3?

Nu har det blivit så att min nuvarande mobil fått för sig att strejka, och det lutar åt att skaffa en ny mobil.
Har snokat runt bland mobiler och har beslutat mig för en Android mobil, och stötte på HTC Hero. Mobilen ser ut att vara väldigt attraktiv(både funktion och utseende mässigt), men så ryktas det om Sonys Xperia X3 mellan Januari-Mars 2010 som sägs vara betydligt mycket kraftfullare.

Jag är inte direkt väldigt teknisk inom mobilvärlden, hårdvaran och så vidare, så vet inte riktigt hur bra HTC Hero klarar sig i jämförelse med Xperia X3. (Vad skulle hårdvaran i Xperia X3 vara bättre än HTC Hero för program etc?)

Inaktiv

Det går ju att kolla med någon polare eller släkting ifall de inte har en gammal mobil över som kanske är 1-2 år gammal. Varför slösa pengar på att köpa en helt ny?


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Det går ju att kolla med någon polare eller släkting ifall de inte har en gammal mobil över som kanske är 1-2 år gammal. Varför slösa pengar på att köpa en helt ny?

Jag föredrar nytt och är ganska mycket av en "quality whore" när det kommer till teknologi.
Fast jo, kan säkert fixa något skrot ett tag men nu var dock frågan om det skulle vara värt att vänta på Xperia X3:an eller om jag ska köra på HTC Hero direkt.

Vet inte riktigt vad som är bättre med X3:an(hårdvarumässigt) och hur det skulle förbättra telefonen, men väldigt många verkar vara peppade. Skulle vara surt om jag köpte HTC Hero och sedan fick reda på att X3:an var betydligt mycket bättre.

Medlem

Ericsson = skit.

Kolla in nya Nokia N900 istället. Gränsnittet är helt öppet vilket gör den till en dator mer än en telefon.

Eller vänta på HTC Dragon, 1 Ghz processor + Android. Lär bli den nya standarden bland mobiltelefoner/minidatoter.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Ericsson = skit.

Kolla in nya Nokia N900 istället. Gränsnittet är helt öppet vilket gör den till en dator mer än en telefon.

Eller vänta på HTC Dragon, 1 Ghz processor + Android. Lär bli den nya standarden bland mobiltelefoner/minidatoter.

Tycker om Sony Ericsson iof, men HTC Dragon låter intressant! Visste inte om att den var i utvecklingen! Tackar för infon!
Nokia håller jag mig dock undan ifrån, bara stött på problem med dom mobilerna... :\

Har det ryktats om något releasedatum av HTC Dragon?

1
Skriv svar