Oron var befogad - Nintendo gör inga fler NES Classic

Medlem
Skrivet av Ender:

Menar du att Nintendo i hemlighet fortsatt sälja och släppa spel till NES?

Förstår inte frågan i huvud taget eller vad den har att göra med det jag skrev.

Skrivet av Ender:

Nintendo bestämt sig att den skulle vara ett begränsat samlarobjekt oavsett popularitet?

Finns flertal tillfällen där Nintendo anställda fått frågan om NES Classic och mer eller mindre beskrivit att just detta var tanken. Känner tyvärr inte för att använda Google åt dig just nu.

Medlem

Det suger, 100% anti nintendo nu, gillar inte att dom skapar ett behov och sen bara klipper av det.

aja,:)


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

@Ravenknight: Köp 8bitdo reciever x2 och sedan kör med "valfri" trådlös kontroll (PS3, PS4, WiiClassic, this or that). Jag kör själv två trådlösa donglar å mina ps3 kontroller; Fungerar ypperligt! Än trevligare när man slänger in massa SNES och sega spel på den

Medlem
Skrivet av Cyras:

Förstår inte frågan i huvud taget eller vad den har att göra med det jag skrev.
Finns flertal tillfällen där Nintendo anställda fått frågan om NES Classic och mer eller mindre beskrivit att just detta var tanken. Känner tyvärr inte för att använda Google åt dig just nu.

Det jag citerade: "Jag tror inte Nintendo bryr sig särskilt mycket om den målgrupp som inte har varit intresserad av deras produkter på 20 år". Då de inte säljer produkter till NES, och inte gjort på väldigt länge så är det inte särskilt konstigt att folk till ett trevligt pris vill uppleva en gnutta retronostalgi. Ditt påstående om att de inte skulle bry sig förefaller långt mer osannolikt, då de aldrig skulle tillverkat NES Classic ifall det stämde.

Ifall det nu blev en dunderhit så kan det ju omöjligtvis röra sig om en "skrikande minoritet". Känner du till många företag som lägger ner en produkt som blivit en oväntad succé? Jag orkar inte googla åt dig heller, så vi kan väl vara överens om att det i princip inte existerar.
Antingen har Nintendo andra planer för sina retrotitlar, eller så är det dags att sälja sina aktier i företaget.

Medlem
Skrivet av Ender:

Det jag citerade: "Jag tror inte Nintendo bryr sig särskilt mycket om den målgrupp som inte har varit intresserad av deras produkter på 20 år". Då de inte säljer produkter till NES, och inte gjort på väldigt länge så är det inte särskilt konstigt att folk till ett trevligt pris vill uppleva en gnutta retronostalgi. Ditt påstående om att de inte skulle bry sig förefaller långt mer osannolikt, då de aldrig skulle tillverkat NES Classic ifall det stämde.

Så du tror att alla som uppskattar NES och dess spel passar in i kategorin ”har inte köpt produkter från Nintendo på 20 år”…

NES Classic var inte ämnad för ovanstående folk, utan till deras fans som har följt dem sedan NES fram tills nu.

Att folk tycker den borde varit till alla är en sak, men inte vad Nintendo faktiskt hade planerat för konsolen.

Medlem
Skrivet av Cyras:

Så du tror att alla som uppskattar NES och dess spel passar in i kategorin ”har inte köpt produkter från Nintendo på 20 år”…

NES Classic var inte ämnad för ovanstående folk, utan till deras fans som har följt dem sedan NES fram tills nu.

Att folk tycker den borde varit till alla är en sak, men inte vad Nintendo faktiskt hade planerat för konsolen.

Aha, trodde vi pratade om NES, inte samtliga releaser. Så Nintendo släpper alltså, enligt dig, en retro konsol för de som köpt alla konsoler dem släppt, inte bara NES? Vågar man ens fråga Hur Nintendo har någon aning om vilka som är "storkunder" eller som bara tycker det är en kul pryl, och spelar allt av detta någon roll ens ifall du mot all förmodan skulle ha rätt?

Tror inte jag håller med om ditt resonemang, vilket är ok, sånt händer. Jag gissar på att Nintendo antingen släpper en mer utvecklad konsol, hittar ett sätt att sälja titlarna till alla deras större konsoler (typ EA...måste tjäna) eller bara suger som företag och lägger ner utan rim eller reson.

Medlem
Skrivet av Ender:

Aha, trodde vi pratade om NES, inte samtliga releaser. Så Nintendo släpper alltså, enligt dig, en retro konsol för de som köpt alla konsoler dem släppt, inte bara NES? Vågar man ens fråga Hur Nintendo har någon aning om vilka som är "storkunder" eller som bara tycker det är en kul pryl, och spelar allt av detta någon roll ens ifall du mot all förmodan skulle ha rätt?

Tror inte jag håller med om ditt resonemang, vilket är ok, sånt händer. Jag gissar på att Nintendo antingen släpper en mer utvecklad konsol, hittar ett sätt att sälja titlarna till alla deras större konsoler (typ EA...måste tjäna) eller bara suger som företag och lägger ner utan rim eller reson.

Ah, lite missförstånd på båda sidor verkar det som. Jag menade helt enkelt att det var tänkt som en kul liten samlar pryl, ingen riktig målgrupp, utan Nintendo fans rent allmänt. Får det att låta som att det hela inte var särskilt genomtänkt från Nintendos sida, vilket jag inte skulle vara särskilt förvånad över faktiskt.

Men allt mitt tjat om de där ”inte köpt bla bla bla…” var bara jag som försökte säga att de förmodligen är de sista kunderna Nintendo hade i åtanke.

Min gissning är att Nintendo valde att inte hoppa på det oväntade hypetåget som bildades (och lät det vara begränsat antal NES classic enheter), för att inte förlora potentiella Virtual Console försäljningar och därav potentiella Switch försäljningar. Lite långsökt? Kanske. Tycker jag de tänker rätt (om detta hade varit hur de tänkt)? Inte nödvändigtvis.

12
Skriv svar