Källor: Skyrim-doftande Assassin's Creed Origins släpps i höst

Robot
Källor: Skyrim-doftande Assassin's Creed Origins släpps i höst
Avstängd

Att det heter Origins får man sig vibbar från Batman Arkham Origins.

Och vi alla vet hur det spelet blev.

Medlem
Skrivet av Sebastian V:

Att det heter Origins får man sig vibbar från Batman Arkham Origins.

Och vi alla vet hur det spelet blev.

Ja det blev ett helt klart ok spel, dock alldeles för likt Arkham City och för lite nytt överlag.

Dåligt var det iallafall inte ^^


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Ser fram emot nästa AC spel då dom tog en paus. Kan bli ett bra AC spel denna gången. Förhoppningsvis kanske vi får ett bättre AI system, samt ett mer komplett spel.

Redaktör
Ponny

Jag tänker att Origins är ett generande generiskt namn, men så har ju Ubi redan avverkat Revelations. De kanske vill fylla kvoten av generiska titlar? Nåja, så länge det här blir ett pangspel ska jag inte gnälla (för mycket) på speltiteln.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av nils45:

Ser fram emot nästa AC spel då dom tog en paus. Kan bli ett bra AC spel denna gången. Förhoppningsvis kanske vi får ett bättre AI system, samt ett mer komplett spel.

/agree

Medlem

Men Assasinernas order uppkom ju på 1200-talet i Persien!

Medlem
Skrivet av Thane:

Men Assasinernas order uppkom ju på 1200-talet i Persien!

Assassinerna dödade dock Reymond II av Tripoli 1152 så de fanns redan innan 1150-talet. Dessutom så tar denna serie upp personer redan från 320 f.kr. som i tvåan i och med att de tar upp lönnmördaren som dödade Alexander den store och senare även tidigare lönnmördare från närmare 2000 år innan det första spelet. De lönnmördare som höll på i första spelet är bara en sub-grupp av lönnmördare som finns över hela världen.

Medlem

@Dizzz: Pratar vi riktig historia eller Assassins Creed-historia?

Medlem
Skrivet av Thane:

@Dizzz: Pratar vi riktig historia eller Assassins Creed-historia?

Ingen aning du,


signatur
Medlem

Äntligen, ett Open-World spel från Ubisoft! Något nytt, något oväntat, något... Nej... Vänta nu...

Skämt åsido, jag är en rejäl sucker för Open-World, jag älskar dem, och det kan faktiskt bli riktigt bra med ett AC i Open-World, men det blir väl knappast någon chock för någon om det visar sig stämma, med tanke på den senaste raden av Open-World RPG's från Ubisoft.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Äntligen, ett Open-World spel från Ubisoft! Något nytt, något oväntat, något... Nej... Vänta nu...

Skämt åsido, jag är en rejäl sucker för Open-World, jag älskar dem, och det kan faktiskt bli riktigt bra med ett AC i Open-World, men det blir väl knappast någon chock för någon om det visar sig stämma, med tanke på den senaste raden av Open-World RPG's från Ubisoft.

Jag tycker också om open-world, men börjar det inte bli lite mycket nu? Lite som alla ww2 spel som gjordes ett tag. Jag spelar gärna ett lite tajtare spel med en bra story. Allt behöver inte vara fritt.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Sebastian V:

Att det heter Origins får man sig vibbar från Batman Arkham Origins.

Och vi alla vet hur det spelet blev.

Ja, det blev mycket bra.

Medlem

Hörde nått rykte om att när dom skulle lägga in "crouch" mekanik i nått av de senare spelen så resulterade bara den funktionen i typ 20 000 rader kod eller något sånt galet, för att kodbasen var så sölig och adhocad efter att ha tryckt ut årliga släpp & bara slängt mer programmerare på problemen.

Dom skriver väl om hela kodbasen nu kan jag tänka. Så det blir lite ordning och reda.

Personligt önskemål: Reboota storyn... Trams...


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Största problemet med open world spel är objective markers istället för ordentlig design som leder spelaren. Spring till en punkt på kartan, döda snubbe eller plocka upp fjäder, repeat 500 times.

Ett argument brukar vara att de som vill numera kan stänga av hjälpsystemen, det fungera dock inte då spelet inte är designat för att spelas så. Därför tycker jag "open world" blir tråkigt fort, witcher 3 har lyckats bäst hitills, trots hjälpsystem.

Settingen kan vara rätt cool iaf, länge velat se något större spel som utspelar sig i den antika världen.

Medlem
Skrivet av Korken:

Största problemet med open world spel är objective markers istället för ordentlig design som leder spelaren. Spring till en punkt på kartan, döda snubbe eller plocka upp fjäder, repeat 500 times.

Ett argument brukar vara att de som vill numera kan stänga av hjälpsystemen, det fungera dock inte då spelet inte är designat för att spelas så. Därför tycker jag "open world" blir tråkigt fort, witcher 3 har lyckats bäst hitills, trots hjälpsystem.

Håller med. Dessutom är det i många spel (framförallt ubisoft-spel) ändå så att det bara finns ett rätt litet antal sorters "uppdrag" (oftast inte ens värt att kallas för det) som man gör om och om igen fast på lite olika ställen på kartan för att låsa upp saker, det tilltalar väl nån instinkt i hjärnan men så fort jag vaknar upp lite ur det tappar jag totalt intresset för spelet. Witcher 3 har lite såna saker när det gäller letandet efter witcher-utrustning, det kan vara lite repetivt, men man får åtminstone något viktigt för det.

Witcher 3 är det enda open-world spelet jag spelat på länge länge som faktiskt lyckas bra med open world, även om jag även där hade velat se mycket färre ikoner och annat på kartan (alla frågetecken med gömda skatter etc. borde bara kunna vara saker man hittar ändå utan markering), fler borde lära sig av det, men det kräver väl att man anstränger sig lite och det är väl för risky för Ubisoft/Warner etc.

Medlem

Om rykterna stämmer kan det här vara första Asscreed spelet jag spelar sedan Black Flag. BF var kul som attan.. och det enda som tyngde ner det spelet var att det tyvärr var ett Assassins Creed spel

Jag fastnade för serien redan efter första spelet. Ser framemot nya äventyr.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

@Thane:

Fram till 1275 spelet är det historia. Allt efter det spelhistoria. De historiska assassinerna krossades av Mongolerna 1275 när deras slott vid Alamut intogs. Det fanns rykten om att de, fram till kristnandet av Ungern på början av 1300-talet, var i tjänst hos Tsaren av Ungern. Efter det så försvann de från historieböckerna.

Assassinerna dödade Reymond II av Tripoli redan 1152. Detta är historisk fakta. De hoppade på honom utanför Tripolis port och dödade honom. Det var detta mord som gjorde att de blev kända över hela den kristna världen.

Medlem

Kan aldrig bli sämre med open world. Det här kanske får mig att för första gången spela ett AC. Men tror ni verkligen det kan komma att kännas riktigt fritt? Som Skyrim och Fallout osv? Eller kommer de trots allt ändå att guida en till allting och att det finns en viss väl utstakad ordning att ta saker och ting.

Inte ens Witcher 3 känns tillräckligt fritt tycker jag. Och ett spel som Horizon: Zero Dawn kändes inte fritt. Det blir att huvudstoryn kommer in och griper tag i händelseförloppet för mycket.

Medlem

@Dizzz: Fast det innan 1100-talet är också spelets historia.

Medlem

Hoppas det är lite som ett AC RPG där du har mycket mer frihet i hur outcome slutar och att man kan skräddarsy sin assassin med mer frihet ex character creation, crafta egna vapen och utrustningar, alchemy med olika gifter och så, samt att man som Ezio lär sig allt ifrån grunden fast på ett lite långsammare sätt kanske och intressantare, inte som alla andra AC spel att allting håller på att gå åt helvete typ.

Hoppas också de skippar Abstergo grejen helt nu utan att man får uppleva hela spelet i nu-tid. Utan att hoppa in i en animus eller liknande.

Tror det hade varit mer intressant på så sätt, but that is just me.

Edit;

Uppdaterad stealth system och bättre flow i hur man styr sin karaktär.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Det finns flertalet läckta screenshots. Senaste är detta som dök upp häromdagen på Reddit.

https://imgur.com/mxNKJcg

Skrivet av Witchfinder:

Kan aldrig bli sämre med open world.

Det kan det tyvärr absolut. Se Mirror's Edge: Catalyst.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar