Är Ready or Not det taktiska polisspelet du väntat på?

Robot
Är Ready or Not det taktiska polisspelet du väntat på?
Medlem

"The Anal Staircase" LOL.

I vilket fall, låter nice men ännu för lite för att kunna få en klar uppfattning av spelet.

Medlem

Ha, satt precis och spelade sjukhusuppdraget i SWAT 4 när jag såg denna nyheten. Jag har länge längtat efter en ordentlig ersättare till SWAT, men ingen har lyckats än så länge. Rainbow Six har väl försökt göra något liknande, men fallit platt. Även om jag älskar SWAT 4 så börjar det bli lite enformigt att spela samma uppdrag år efter år.

Hoppas verkligen att detta blir bra och att man får en bra uppsättning av vapen som gör det möjligt att både arrestera och skjuta för att döda samt mycket taktiska hjälpmedel för en kreativ entré.

Medlem

Är det där zombies mot slutet eller vadå?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tactical Intervention visade bara bra saker de med, till man såg hur dåligt spelet egentligen var.

Medlem

@Hipshot: Det är människor som smugglas för vad vet jag inte men såg ut som kvinnor så lutar mot trafficking som dem stoppar.

Medlem
Skrivet av Thomas:

Ha, satt precis och spelade sjukhusuppdraget i SWAT 4 när jag såg denna nyheten. Jag har länge längtat efter en ordentlig ersättare till SWAT, men ingen har lyckats än så länge. Rainbow Six har väl försökt göra något liknande, men fallit platt. Även om jag älskar SWAT 4, så börjar det bli lite enformigt att spela samma uppdrag år efter år.

Hoppas verkligen att detta blir bra och att man får en bra uppsättning av vapen som gör det möjligt att både arrestera och skjuta för att döda samt mycket taktiska hjälpmedel för en kreativ entré.

Vill verkligen ha en uppföljare till SWAT4 med, det är ett riktigt riktigt bra spel. Jag kan hålla med om att R6S är helt platt mot SWAT4, även om jag tycker det är kul att spela med kompisar. Ravenshield är ju ett till 99% bättre spel än Siege, dom sista 1% är tekniska saker och vissa kontroller.

Jag upplever dock att alla taktiska spel sedan SWAT4 har fokuserat på fel saker, det är för mycket vapen och olika tillbehör som skall roteras i lustiga vinklar. Man tar in någon veteran från Desert Storm som nu jobbar som konsult för NYPD, som står och pratar om vinklar och realism i 20 minuter. Sedan toppar man av det med jävligt cool musik och nice grafik. Men när spelet väl kommer ut så blir det typ ändå inte så nice.

Det som faktiskt gör att SWAT sticker ut är ju att man egentligen inte vill skjuta folk, man försöker ändå att få dom att släppa vapnen, det är en speciell känsla när man siktar på någon medans dom tänker lägga ner vapnet, men sedan så får dom för sig att dra vapnet ändå... Sjyst när man kliver in hos Fairfax på första banan och skall gå ner i dom där gångarna med, otrevligt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Nog har man väntat allt på detta skulle ske, Får se hur det blir.

Stämningsfull trailer med bra musik.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Är det där zombies mot slutet eller vadå?

NEJ.

Medlem

Den trailern sa ju inte alls någonting.
skulle gärna ha nån ty tactical shooter.

Medlem

Hoppas det blir en sjyst campanj och inte bara nåt halvdant "som multiplayer fast med bottar" för oss som bara vill spela single player.

SWAT4, rainbow 6: vegas 2 och GRAW2 (som kom ungefär samtidigt) var toppen för mig vad det gäller taktiska fps för single player. Inga större resursbudgetar på story eller spektakelscener som tar månader att få rätt. Utan bara mängder med omväxlande och utmanande banor med grymt bra gameplay!

Sedan dess har genren gått ifrån vad jag vill ha... :/
Hoppas på en nytändning med detta!

Medlem

Tycker det ser nästan omöjligt lovande ut. Läser man deras dev diary får man ju rysningar av alla sjuka features som dynamiska kulhål med sipprande blod i tyg osv

http://voidinteractive.net/developer-blog-01-teaser-and-beyon...

Medlem

Låter bra men stort minus för en trailer som inte visar ett jota gameplay.

Medlem

Verkar intressant de använder Unreal Engine 4 hoppas den blir inte flop liksom "Takedown Red Sabre" som släptes på steam under 2014 och många blev besvikna jag ångrade mitt köp. SWAT = Special Weapons And Tactics och det är ingen shooter man springer om kring liksom callofduty man måste ha planering och taktik baserat på verkligheten det är det som gjorde dessa spel unikt.

Medlem

Efter att alla lovordat SWAT 4 i och med annonseringen av detta spelet så var jag tvungen att köpa det och prova det och jag tycker det är grymt bra och då spelar jag det för första gången tolv år efter spelets release.

Medlem

Äntligen något som är mer som Raven Shield än Siege.

1
Skriv svar