Omröstning – Bästa E3-presskonfan var...?

Robot
Omröstning – Bästa E3-presskonfan var...?
Medlem

MicroSoft för egen del. Kul att se Xbox Scorpio (One X). Sedan matades det på med spel efter spel vilket var nice. Sony överraskade inte i år tycker jag...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Överlag rätt så meh E3. Reworks borde förbjudas att visas


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Releasehästryttare

Synd så få kommer rösta på devolver för så få såg den när de sände kl 6 på morronen ..

Moderator | Testpilot

Tror dock många röstar på Microsoft just för Scorpio. Annat än den så hade de inte mycket vettiga spel än Anthem och AssCred imo

Personligen gillade jag Nintendo, men mest för att jag fortsatte att kika Treehouse livestreamen då de visade gameplay på nya Mario spelen samt 2D Metroid.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Sony vann överlägset med flest exklusiva spel och minst bullshit. Kommer köpa sju av de visade spelen.

Ubi kom tvåa, med sina fina trailers. Ett par spel som ska liras iaf.

Resten var skräp, inga andra visade något jag skulle lägga pengar på.

Medlem

Sony, sedan Ubisoft. Resten kände jag inte mycket för.

Medlem

Tycker Sony gjorde samma sak som förra året medans Microsoft tog steget längre i år.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Geeks Gaming

Något av de mest tråkigaste E3 än så länge. Allt kändes meh och va inget som överraska.

Medlem

Microsoft? What? Den var ju sämst av alla dåliga konferenser.

Medlem

Horizon zero dawn the frozen wilds styrde min röst.

Medlem
Skrivet av Star Lord:

Sony vann överlägset med flest exklusiva spel och minst bullshit. Kommer köpa sju av de visade spelen.

Ubi kom tvåa, med sina fina trailers. Ett par spel som ska liras iaf.

Resten var skräp, inga andra visade något jag skulle lägga pengar på.

Man vinner inte genom att köra en repris på förra årets presskonferens.

FM-guru
F.d. Sisyr

Devolver hade den klart bästa konferensen medan Ubisoft något oväntat hade vassast lineup.

Inaktiv

Jag tycker vi ska påminna oss om att det är väldigt inviduellt och subjektivt på många sätt. Jag tycker att Bethesda visa mest intressanta spel för mig även om Ubi och Nintendo också hade ett par som hamna på önskelistan. Microsofts minns jag inte ett enda intressant spel (för mig)

Medlem

Tyckte Microsoft, även om jag är "Sony-fanboy", mest för att se Scorpio. Rent spelmässigt var det inte mycket jag blev riktigt sugen på. AC: Origins, DLC till Horizon, CoD WW2, alla gobitar till PUBG. Det var väl tyyyyyyp det. Säkert glömt nån. Juste, nya IPt Anthem ska jag hålla ett öga på. Battlefront 2 säg magiskt ut!

Men tillsvidare står PS4an oinkopplad efter nya dator bygget, PUBG 4 LYYYFE som man säger.

Ambassadör
Xbox

Microsoft. Fet, ny hårdvara med Xbox One X och en jäkla massa spel. Bakåtkompatibilitet ända till original-Xboxen; Hej KOTOR, Morrowind mfl


signatur

Jump in.

Medlem

Microsoft var nog bäst enligt mig, men Monster Hunter World var det som fick mig som mest hyped.

Medlem

Sony vann mest och bäst i bra spel visade. Ubi gjorde det bra med, resten var meh..

Avstängd

Jävlar vad Microsoft nördar här. Ubisoft och Sony utklassade dom totalt.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Microsoft. Bryr mig inte om Xbox X, men dom visade upp dom (skenbart) roligaste spelen som även kommer till PC: Anthem, Metro, Assassin's Creed, Forza Motorsport osv.

Ubi kom god tvåa.
Bethesda gjorde mig grymt besviken i år, EAs spel är snygga, men inget jag spelar och Sony och Nintendo hade inget vettigt.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Microsoft hade en bra presentation men Sony vinner helt och hållet på att de visade upp Monster Hunter World

Medlem

@CARTMAN: vilka spel menar du

Medlem

Microsofts hade den näst sämsta konferensen efter Bethesda. Alla spel till microsofts platform är Windows unified platform och kommer således till PC. Således finns det egentligen inte några exklusiva titlar till Xbox one X och ingen av de titlar som folk här varit imponerade av som visades på Microsofts presskonferens är exklusiva till just Xbox.

Det finns ingen anledning att äga en Xbox när PC utklassar One X och har tillgång till samma utbud av spel plus mer. Sonys och Nintendos konsoler finns det dock stor anledning att äga då de har exklusiva titlar.

Medlem

Nintendo. Inget tjafs om hårdvara eller konsoler, utan rent fokus på spelen och underhållningen det ger. 25 intensiva minuter med spel efter spel.

Metroid Prime 4, Super Mario Odyssey, Pokémon RPG, Yoshi, Kirby, Xenoblade Chronicles 2, Splatoon 2, ARMS, Metroid: Samus Returns, Mario & Luigi: Superstar Saga DX, Fire Emblem Warriors


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Sony - de hade de mest intressanta exlusiva spelen. Nintendo hade vunnit för mig om de visat upp mer av Metroid Prime 4. Microsoft visade inte upp några vettiga exlusiva spel. De flesta spelen kommer till andra konsoller eller PC - så varför ska man äga en Xbox?

KoP
Medlem

MS. Nuff said.

Medlem

Microsoft gjorde helt klart bäst ifrån sig i år!

Medlem
Skrivet av Brona:

Sony - de hade de mest intressanta exlusiva spelen. Nintendo hade vunnit för mig om de visat upp mer av Metroid Prime 4. Microsoft visade inte upp några vettiga exlusiva spel. De flesta spelen kommer till andra konsoller eller PC - så varför ska man äga en Xbox?

För att en del kanske inte har råd eller bryr sig så värst om teknik och datorer och inte vill lägga ut 15-20 000 på en dedikerad spel-pc med all kringutrustning. Utan hellre lägger 3-5 000 på en konsol som funkar bra med en tv som man troligen redan har?

Själv så har jag en PS4 som jag knappt spelar på, mest för att jag njuter av min spel pc.
Men jag har full förståelse för dem som sitter med konsoler istället.

Medlem

Väldigt många som klankar ner på vissa aktörer för att de har för få exklusiva titlar. Inte undra på att spelbranschen är rutten när konsumenter applåderar konsumentfientliga affärsmetoder.

Medlem

@Puscifer: Instämmer! Blev riktigt sugen på en Switch efter Nintendos E3, och då tack vare spelen och inget annat. Då har de gjort rätt.

12
Skriv svar