Diablo III:s Necromancer snart här!

Robot
Diablo III:s Necromancer snart här!
Medlem

Det var saftigt med 150 kr för en ny karaktär.

Medlem

Värt att notera, nästa säsong startar inte förrän 20e Juli.

Medlem

Men det är ok för Blizzard att ta 150kr för en karaktär.
Säger man att dom är lata och så får man bara skit.

Tänk om EA hade släppt en extra karaktär till t.ex Dragon Age för 150kr.. herre gud, internet hadde gått sönder!

Medlem

I samma veva släpper Grinding Gear Games ytterligare sex akter till Path of Exile, helt gratis...

https://www.pathofexile.com/oriath

Medlem
Skrivet av Stich:

Det var saftigt med 150 kr för en ny karaktär.

Överkomligt med tanke på hur många timmar man kan spendera på en karaktär.

Medlem

Detta ska inhandlas ^^

Medlem
Skrivet av robbis:

Överkomligt med tanke på hur många timmar man kan spendera på en karaktär.

Typ fem..?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Typ fem..?

Spenderar du bara 5 timmar på en karaktär förstår jag inte ens varför ( om du nu gör det ) spelar Diablo överhuvudtaget.

Medlem
Skrivet av ince:

Spenderar du bara 5 timmar på en karaktär förstår jag inte ens varför ( om du nu gör det ) spelar Diablo överhuvudtaget.

Det är just därför jag inte spelar det längre... Efter fem timmar har man gjort allt som finns i spelet.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Det dök upp en del spekulation för länge sen att Blizzard droppade planerna på en andra expansion. Att den precis som första expansionen skulle innehålla ett nytt område och en ny klass, men att de skippade det och sen har pytsat ut delar av det i innehållsuppdateringar och nu en ny klass som man får betala för. Tror det stämmer, av någon anledning såg inte Activision-Blizzard det som intressant att fortsätta supporta D3 med en till expansion.

Diablo 3 har sålt enormt många exemplar trots allt. Jag gissar att de istället för en andra expansion började planera inför ett D4 som de gör bättre från start. Antagligen kommer de lägga in någon form av inkomstgenererande funktion också denna gång, men som inte hatas av spelarna på samma sätt.

Medlem

Efter ex antal år så är man då uppe i samma antal klasser som i diablo 2.
*Applåderar* för 150 spänn också ? woah. Nej ni blizzie, blir inget. Var trött på spelet efter 100 timmar ändå.

Det var väl lite därför diablo 2 kändes som ett så otroligt stort spel i kontrast till vad man hade, nästan allt innehåll var minst dubbelt så mycket gentemot allt i ettan.

Medlem

Kan vara värt att påpeka att det extra utrymmet i kistan inte gäller konsolerna.


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av Windir87:

I samma veva släpper Grinding Gear Games ytterligare sex akter till Path of Exile, helt gratis...

https://www.pathofexile.com/oriath

Med titan quests skitdåliga grafikmotor. stelare spel får man leta efter, och alldeles för hardcore.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Det är just därför jag inte spelar det längre... Efter fem timmar har man gjort allt som finns i spelet.

Du är medveten om att Diablo handlar, och alltid har handlat om, repetition. Det är ett grind-spel, samma gäller för 1'an och 2'an. Klagar man på att man gjort "allt" på kort tid har man gjort ett snedköp från början.

Jag har 927+ timmar bara i min main wizard.

Medlem
Skrivet av Tsteken:

Med titan quests skitdåliga grafikmotor. stelare spel får man leta efter, och alldeles för hardcore.

PoE använder sig inte utav TQs grafikmotor.

Medlem
Skrivet av Windir87:

I samma veva släpper Grinding Gear Games ytterligare sex akter till Path of Exile, helt gratis...

https://www.pathofexile.com/oriath

Kan ni lägga ner argumentet "gratis" för det är väldigt oärligt att jämföra affärsmodellerna rakt av så där. PoE-utvecklarna tjänar massor med pengar på sina expansioner.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Glore:

PoE använder sig inte utav TQs grafikmotor.

Känns så. när jag började spela vid release hörde jag ett rykte att motorn va baserad på TQs gamla motor. Vilken är den baserad på? eller byggde dem från scratch?
edit: såg dem byggt den från scratch.

Medlem
Avstängd
Skrivet av jawik:

Du är medveten om att Diablo handlar, och alltid har handlat om, repetition. Det är ett grind-spel, samma gäller för 1'an och 2'an. Klagar man på att man gjort "allt" på kort tid har man gjort ett snedköp från början.

Jag har 927+ timmar bara i min main wizard.

Det är ett grindspel precis som du säger, Wow är även det. Jag lade ner massor av timmar på min barbar i Diablo 3 och var skitkul att spela med kompisar. Men en efter en slutade vi så blev inte kul längre.......

Diablo är ett spel man ska spela med vänner, inte grinda själv. Då blir man typ psykiskt sjuk haha


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Medlem

@StrongBad: Det är ju dock gratis. Har inte spenderat 1 kr på PoE sedan release och all innehåll finns för mig där helt GRATIS.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av jawik:

Du är medveten om att Diablo handlar, och alltid har handlat om, repetition. Det är ett grind-spel, samma gäller för 1'an och 2'an. Klagar man på att man gjort "allt" på kort tid har man gjort ett snedköp från början.

Jag har 927+ timmar bara i min main wizard.

Fast det behöver ju inte vara ett dåligt grind-spel för det... Titta bara på Grim Dawn eller PoE, exempelvis.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Det är just därför jag inte spelar det längre... Efter fem timmar har man gjort allt som finns i spelet.

...säger någon som inte förstått sig på Diablo...men ja bra att du inte spelar

Medlem
Skrivet av Dunder:

Fast det behöver ju inte vara ett dåligt grind-spel för det... Titta bara på Grim Dawn eller PoE, exempelvis.

Jag och många andra tycker inte att Diablo 3 är dåligt. Från början innan expansionen så var det inget vidare, men efter RoS så blev det som det borde ha varit från början. Folk som testade Diablo 3 i starten och inte har testat det igen efter RoS pratar i stort sett inte om samma spel.

Men det är en smaksak förstås, jag har själv ogillat spel som andra tyckt är 10-poängare.

Medlem
Skrivet av Gaara:

...säger någon som inte förstått sig på Diablo...men ja bra att du inte spelar

Haha okej, "inte förstått sig på Diablo"... Vilket inlägg


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Bra anledning att börja spela lite D3 igen


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

PoE > D3
Any day of the week

Avstängd
Skrivet av Dudinkalv:

PoE > D3
Any day of the week

Pallar inte PoE för att det är så jävla fult. Ruskigt kass grafik.

Medlem

En ny karaktär, för 150 (!) kr, enbart för att kunna köra samma, utnötta, innehåll IGEN.

Första tre säsongerna efter RoS var det iaf lite kul att köra nya karaktärer tills man hade allt rimligt maxat. Men jag förstår verkligen inte nöjet idag. Folk fuskar sönder alla ladders. Varje säsong har sin "flavor of the month"-klass, där andra klasser (som man kanske hellre spelar) är helt chanslösa i jämförelse. När tanks plötsligt skulle kunna göra lika mycket damage som glas cannon-klasser mördades effektivt all synergi och gruppdynamiken blev än mer ensidig.

Att Blizzard nu släpper enbart en avdammad Necromancer känns för mig som att man får sig en limited edition rosa Trabant man kan köra igenom Östtyskland med. Igen.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

12
Skriv svar