Pewdiepie är INTE världens mest inflytelserika gamer

Robot
Pewdiepie är INTE världens mest inflytelserika gamer
Medlem

Nu blir jag faktiskt imponerad att han inte är en sellout och gör lite sjuka grejer ibland. Tycker förintelse skämt är djävulskt roliga!

Medlem

Nu brukar jag säga vem fan är Pewpiedie, fast man ser hans ansikte överallt.
Men jag kan nog säga detsamma om ALLA på den listan, av bara namnen verka några vara fokuserade på Minecraft.
Kanske ska se det som tur, att jag är äldre än denna skit.

Medlem

@Håkan: samma här. Det är riktat till en yngre målgrupp, typ p15 och ner.

Medlem

En lång lista av okända för mig.

Medlem

Hört talas om vissa men följer inte någon av de som finns på listan.

Avstängd

Nämen?, menar ni att Pewds har varit i blåsväder!?, gått och blivit SVTs lillasyster? Återigen, "mina önskemål ger mig tolkningsföreträde", 3 gånger fler följare, dubbla views, verkar stämma överens med verkligheten. Inga falska opinionsbildare här. Sannerligen på tok för grov för oss, en av dom grövsta man sett! Jag och postmodernister är fiender.

Medlem

Följer bara pewdiepie men tittar inte så ofta på honom utan föredrar andra tv spels medier som gamespot ign happy consol neebs Kinda funny games AlphaOmegaSin med flera.

Medlem

Tycker själv de flesta av dessa är fjantar, och att vissa av den bara provocerar för att det är "häftigt", och det är säkert ballt för fjortisarna som tycker de är rebeller för att de pekar finger åt polisen eller cyklar mot rött.... och vissa av dem i listan är inget spec alls... men de tilltalar tydligen en stor målgrupp, men antar att denna målgrupp är den yngre som inte ännu är färdigväxt. Kul för dem, men totalt ointressant för en som varit med ett tag.

Medlem

..inflytande? XD onödig fråga.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Den sista på listan hade typ 15 videos totalt över 3 år och den senaste för 8 månader sen? Hade inte mycket på Twitch heller. Måste vara med någon annan stans, eller är det inte svårare komma in på top 10?

KoP
Medlem

Det straffar sig att inte vara tillrättalagd och klappa alla medhårs. -_-

Medlem

Haha jag känner inte igen nåt av namnen på listan förutom pumpkin-piediepew då såklart
Orka lixom


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Avstängd

Det från februari blev ju bara rena stormen pga folk valde att tolka det på sitt egna jäkla vis utan att tänka klart, felix är långt från rasistisk eller antisemistisk, och det har även cinnamontoastken, jacksepticeye samt markiplier med fler sagt som känner honom som person. Att ens orka haka upp sig på det där när han faktiskt själv klart och tydligt tagit upp syftet med den videon.

Sedan vad forbes uttalar sig om betyder inte att det stämmer, ja mark själv är väldigt inflytelserik och tycker listan bör göras om med, jacksepticeye borde vara högre upp på listan med som trea åtminstone. Felix passar fint som nummer två. Felix vart av med sammarbetena pga media valde att klippa om och tog allt ur kontext utan att ens kolla upp skiten innan dom drog igån rena shitstormen mot felix.
SJW eller vad dom nu kallas har dragit felix i skiten flera gånger på raken genom att göra egna tolkningar från felix, i en video så råkar felix rikta högerarmen upp en bit när han sa något och direkt så gjorde dom en koppling och drog en printscreen och skrev en artikel att pewdiepie heilade och även skrivit artiklar om att han hyllar nazismen genom att han hade marscherande nazister i en video *klumpigt skrivet av mig kanske* men videon handlkade om något helt annat och marschen han hade var riktat som att det är dom haters som är efter honom 24/7. Visar ju bara hur korkade flertalet människor är som ens tror på vad en massa mainstream media skriver utan att ens kolla saker själv innan.

Medlem

Följer ingen på listan. Jag följer bara tre st som spelar, en utav de är TB, men det är ju mer för att veta om spelet är en bra pc port. Medans Jesse cox är för ren underhållning, likaså avgn som är den som hållt på längst och har fortfarande en underbar personlighet.

Medlem
Skrivet av Pawbeltolaf:

Det från februari blev ju bara rena stormen pga folk valde att tolka det på sitt egna jäkla vis utan att tänka klart, felix är långt från rasistisk eller antisemistisk, och det har även cinnamontoastken, jacksepticeye samt markiplier med fler sagt som känner honom som person. Att ens orka haka upp sig på det där när han faktiskt själv klart och tydligt tagit upp syftet med den videon.

Sedan vad forbes uttalar sig om betyder inte att det stämmer, ja mark själv är väldigt inflytelserik och tycker listan bör göras om med, jacksepticeye borde vara högre upp på listan med som trea åtminstone. Felix passar fint som nummer två. Felix vart av med sammarbetena pga media valde att klippa om och tog allt ur kontext utan att ens kolla upp skiten innan dom drog igån rena shitstormen mot felix.
SJW eller vad dom nu kallas har dragit felix i skiten flera gånger på raken genom att göra egna tolkningar från felix, i en video så råkar felix rikta högerarmen upp en bit när han sa något och direkt så gjorde dom en koppling och drog en printscreen och skrev en artikel att pewdiepie heilade och även skrivit artiklar om att han hyllar nazismen genom att han hade marscherande nazister i en video *klumpigt skrivet av mig kanske* men videon handlkade om något helt annat och marschen han hade var riktat som att det är dom haters som är efter honom 24/7. Visar ju bara hur korkade flertalet människor är som ens tror på vad en massa mainstream media skriver utan att ens kolla saker själv innan.

Tänkte precis skriva samma sak. Gör mig lite irriterad när folk (FZ i detta fall) pekar på hans videos och säger att det var därför samarbetet avbröts med diverse aktörer - när det egentligen var pga den ihopklippta video som TWSJ satt samman. TWSJ klippte ihop en egen film där de plockat ut allt rasistiskt från PewDiePie's videos och satt samman utanför dess kontext, sedan gått och knackat på hos Disney och undrat varför de stödjer denna typ av material. Klart de ryggar tillbaka och tvingas in i ett hörn, för en PR-storm är på väg vare sig klippet är fakta eller ej.

Man borde se klippen som Felix själv gjort. Kan även se klippet där han berättar om en av hans allra första större intervjuer han hade, med som var med The Sun, så får man en lite inblick i hur "media" vinklar allt för att få sina dopaminklicks.

Redaktör
Skrivet av ClockWise:

Tänkte precis skriva samma sak. Gör mig lite irriterad när folk (FZ i detta fall) pekar på hans videos och säger att det var därför samarbetet avbröts med diverse aktörer - när det egentligen var pga den ihopklippta video som TWSJ satt samman. TWSJ klippte ihop en egen film där de plockat ut allt rasistiskt från PewDiePie's videos och satt samman utanför dess kontext, sedan gått och knackat på hos Disney och undrat varför de stödjer denna typ av material. Klart de ryggar tillbaka och tvingas in i ett hörn, för en PR-storm är på väg vare sig klippet är fakta eller ej.

Man borde se klippen som Felix själv gjort. Kan även se klippet där han berättar om en av hans allra första större intervjuer han hade, med som var med The Sun, så får man en lite inblick i hur "media" vinklar allt för att få sina dopaminklicks.

Disney är ett gigantiskt amerikanskt företag med en stor del barn och unga som målgrupp. Skämt eller inte – det verkar helt osannolikt att det företaget skulle fortsätta samarbeta med en person som skämtar om historiens överlägset mest välkända folkmord. Jag tror dessutom inte att de enbart bygger detta beslut, som handlar om stora pengar, på en film från en tidningsredaktion. Pewdiepie gick över gränsen för vad man kan göra när man samarbetar med jättar som Disney, det spelar liksom ingen roll om han skämtade eller om det var oavsiktligt - beslutet att publicera var hans.


signatur
Medlem

Hahaha så han är inte världens mest inflytelserika spelare bara för att han har skämtat om judar?

BUHUHUHU antisemitism BUHUHUHU

Verkar som att man får skämta om allt förutom judar.

Medlem

Tror ärligt talat att det bara är media (Och Disney) som bryr sig om både 'skandalen' runt PewDiePie och hur den skulle påverka någons inflytande.
Det fanns inget idealistiskt uppsåt med de här inslagen och de som följer honom vill bara se något kul, de skiter i moraldebatterna.

Med det sagt så är det möjligt att PewDiePie tappar följare men det beror i så fall på att hans kanal har ändrat inriktning ganska rejält på senare tid.

Bisarr artikel, först bevisar dom med siffror att han utan någon som helst minsta tvekan är den mest inflytelserika-gamern. (trodde först jag läste siffrorna fel) Sen hittar dom på ett antal godtyckliga kriterier för att få det att verka som att han inte är det.

Ungefär som att säga: "-Visst springer han snabbast i världen men vi har bestämt oss för att kalla någon annan för världens snabbaste löpare, eftersom vi inte tycker om honom."

Medlem

Tyckte genom att bara titta på deras videos list så hade många inga game videos riktigt....Finns andra som har mer inflytande om jag köper ett spel eller inte.

FM-guru
F.d. Sisyr

Att han är "kontroversiell" har bara gjort honom mer inflytelserik. Forbes har absolut noll koll på internet, beviserligen. Enda sedan WSJ:s artikel om Pewdiepie briserade har hans varumärke fått mycket, mycket mer exponering och en lång rad andra internetpersonligheter som tidigare inte haft ett dyft att göra med Pewdiepie har lyft frågan och gett honom utrymme på deras plattformar.

Klart som korvspad att Pewdiepies inflytande är större än någonsin, och ingen annan gamer är ens i närheten. Om det är bra eller dåligt är en annan femma.

Medlem
Skrivet av Xeogt:

Jag började nyligen följa PewDiePie, efter att han börjat bli politisk. Det är uppenbart att han är en riktig shitlord, och det är underbart hur etablerat media så som FZ och Forbes inte kan hantera detta.

haha, fz "etablerad media". alla dessa jävla catch phrases ni och sjw clownerna kör med. two sides of the same coin, och ett helt galet behov av tillhörighet.

tumblr och r/politics: NAZIS! PROBLEMATIC THOUGH
4chan och r/t_d: NORMIES! MAINSTREAM MEDIA THOUGH

medans vanligt folk sitter vid sidlinjen och käkar popcorn. underhållande om inte annat.

Medlem

Så kan det gå när företag försöker forma världen efter deras eget tycke och agenda, och när en av deras produkter inte har rätt inställning/attityd/åsikter/värderingar.

Givetvis säger detta inget om det "hemska" Felix har gjort, däremot säger det desto mer om klimatet som råder i världen. Pk-maffia och hela den biten.

Skönt för Felix att vara fri iaf, tror han kommer klara sig bättre utan ett företag som har så tydlig politisk agenda.

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Hahaha så han är inte världens mest inflytelserika spelare bara för att han har skämtat om judar?

BUHUHUHU antisemitism BUHUHUHU

Verkar som att man får skämta om allt förutom judar.

Du och flera här verkar ha missförstått hela grejen.

Man FÅR skämta om vad man vill.

MEN det får konsekvenser.

Så jävla många blandar ihop yttrandefrihet med ansvarsfrihet.
Ansvarsfrihet är det bara småbarn som har.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:

Du och flera här verkar ha missförstått hela grejen.

Man FÅR skämta om vad man vill.

MEN det får konsekvenser.

Så jävla många blandar ihop yttrandefrihet med ansvarsfrihet.
Ansvarsfrihet är det bara småbarn som har.

Det är just det jag menar. Det blev konsekvenser pga att han skämtade om judar.

Han har skämtat om många icke-PK saker tidigare men tydligen så blev det inte roligt längre när han skämtade om juden.

Medlem

@Skelögd: Du har helt rätt.

Anledningen är enkel, de tongivande i Disney är judar.

De är tråkiga och förstår inte samtiden de lever i.

Vissa, upplevs som majoritet men det stämmer ej, "De goda" tolkar allt som skrivs om judar som inte är direkta kärleksförklaringar som anti-semitism.

Just i detta exemplet har Disney försvårat för människor att ta reda på hur världen och Internet fungerar (Felix fick inte visa hur en tjänst som är tillgänglig för allmänheten, gör för att tjäna pengar).

Ni som kör kortet med att yttrandefrihet har ett pris i form av konsekvenser, skärp er. Ni fattar väl själv att det är ett skitsysyem? "Du får tycka och säga vad du vill, men säger eller tycker du fel så får du sparken".

Hej Hitler, liksom.

Avstängd

FZ blir bara mer patetisk för varje dag som går. Tack vare en hoper vänsterjournalister..
Det är underbart att se personer som Pewdiepie börja Röd pilla folk. Youtube har västerpacken och libertarderna inget grepp över.

Medlem

@Tobias Solem: Tydligen får man inte det då man kan bli av med sitt jobb.

Det är inte en lag på att du ska behöva "ta konsekvenserna" av sina yttranden. Men den retoriken så hade alla minoriteter någonsin varit eliminderade i debatten för länge sedan.

Tanken är ju att yttrandefrihet ska råda, även om det kränker någon.

Den någon, den kränkte, måste anpassa sig för att stå upp för yttrandefriheten.

Medlem

Det roliga är att snart kommer EX redaktionen med pekpinnen i högsta hugg, och noll (0) sakliga argument, utan endast en massa flummiga känsloyttringar med deras vanliga påföljd av censur.

"För stämningens skull"

12
Skriv svar