Retrosommar 1997 – Onda spel

Robot
Retrosommar 1997 – Onda spel

Det rosaskimrande nostalgiglasögonen blir blodröda när vi återvänder till de ondaste spelen från 1997.

#blood, #carmageddon, #dungeon-keeper, #quake-2, #retrosommar


Medlem

Även Shadow Warrior hade passat in här, dock lite komedi men var inte utan våld och ondska direkt. ._.

Medlem

Carmageddon och Dungeon Keeper!! <3 Nostalgi

Skribent
Skrivet av Fr0gg0.:

Även Shadow Warrior hade passat in här, dock lite komedi men var inte utan våld och ondska direkt. ._.

Absolut! Det var också på tapeten. Blood var dock ännu ondare, så det fick bli det.

Medlem

Blood var ju brutalt bra på sin tid, spec i coop


signatur

//monster

Medlem

Vilken nostalgi. Jag och min polare byggde egna banor i Blood... så jävla mysigt spel faktiskt. Carmageddon var också fruktansvärt kul. Tack för att ni värmde en gammal mans hjärta med detta inlägg


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Geeks Gaming

Hade varit kul att se hur många gymnasietimmar som faktiskt gick åt pipan i quake och quake 2, såhär 20 år senare.
Kommer ihåg att lärarna inte förstod vad det var vi egentligen gjorde

Medlem

Musiken i Q2 tycker jag inte man får glömma bort. Vill minnas det var konstant headbangande till de första 2-3 kartorna ^^
Bra spel!
Tack för ni skriver om '97 och dess otroliga spel!

Medlem

Kan för övrigt rekommendera Carmageddon till Android. Flyter på förvånansvärt bra, körkänslan är på topp, och kontrollen fungerar faktiskt riktigt bra för att vara touch. Kul att ha på mobilen att spela i korta sessioner.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Blood var helt klart kärlek, Chasm var och så ett spel man lirade, samt dom övriga som nämns i tråden. Nostalgi!!!

Medlem

Makalösa spel allihop. Men The Edge var ju ändå bäst.

Medlem

1997 räknas väl som ett av de bästa spelåren någonsin, en hel drös klassiker som släpptes då.
Fallout, Jedi Knight, Monkey Island, FF7 etc etc.

Det är så många sjukt bra spel för den tiden att jag inte ens orkar lista alla.

MFZ
Medlem

blood i multiplayer är fortfarande varma minnen från förr.
grymt roligt och fullspäckat med skräckfilmsreferenser. 5/5


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

blood är det jag har bäst minnen av ..spelade aldrig det online men SP hade väldigt bra känsla/inlevelse..

Medlem

"Right in the feels."
https://9gag.com/gag/a1KKVWY


signatur

autograph

Avstängd

Kan inte fatta att jag älskade Carmageddon när det kom och jag var cirka 5 år och älskade det, med blod och våld för den åldern.

Medlem
Skrivet av Sebastian V:

Kan inte fatta att jag älskade Carmageddon när det kom och jag var cirka 5 år och älskade det, med blod och våld för den åldern.

Är nästan som att vi kan skilja mellan spel och verklighet redan som barn..

Ion
Medlem
Skrivet av Ichabod:

1997 räknas väl som ett av de bästa spelåren någonsin, en hel drös klassiker som släpptes då.
Fallout, Jedi Knight, Monkey Island, FF7 etc etc.

Det är så många sjukt bra spel för den tiden att jag inte ens orkar lista alla.

Du har rätt! Glöm inte Interstate '76!

Medlem

Ja det var jävligt bra speltider när man var ung


signatur

//monster

1
Skriv svar