Psykologiska Hellblade: Senua's Sacrifice får officiell lanseringstrailer

Robot
Psykologiska Hellblade: Senua's Sacrifice får officiell lanseringstrailer
Medlem

De säger själva att de haft en låg budget för spelet, och då är det inte ett AAA spel. Benämningen har inget med kvalitén att göra Det är enbart budget och marknadsföring, AAA-spel har en stor budget och kraftig marknadsföring.

Här är ett citat från en intervju:
https://www.redbull.com/int-en/hellblade-ninja-theory-intervi...

Citat:

"Key to this model is that we’ve kept our budget low and, as such, we don’t need to sell millions to break even. We need to sell in the hundreds of thousands of copies to make our money back, which gives us the confidence to make a game that isn’t aimed at everyone. Our lower budget means we can take more creative risks without fear of not being able to achieve the multi-million unit sales that the big blockbusters now need to be deemed a success.

Medlem

Är det bara jag eller ser hon lite ut som Aloy Horizen Zero Dawn? Typ samma assets, kanske arbetade båda studios ihop? När jag såg en trailer ett tag sen så trodde jag först att de måste ha varit samma utvecklarna...

Medlem

@Rh3nium:

Nej spelet har inget med Horizon eller Guerilla's motor att göra vad jag vet. Ninja theory är en brittisk studio och personligen tycker jag detta ser bra mycket bättre ut än Horizon, men så är detta mer linjärt också, vilket inte är mig emot.

Unreal Engine 4 driver detta förövrigt.

Skrivet av Buio:

De säger själva att de haft en låg budget för spelet, och då är det inte ett AAA spel. Benämningen har inget med kvalitén att göra Det är enbart budget och marknadsföring, AAA-spel har en stor budget och kraftig marknadsföring.

Här är ett citat från en intervju:
https://www.redbull.com/int-en/hellblade-ninja-theory-intervi...

Förstår vad du menar, har ändrat formuleringen lite.

Så här beskriver utvecklarna det på spelets hemsida:

Citat:

"Hellblade is an independently developed, AAA quality game created by a team of 20 developers. Our aim is to bring back the mid-size game, so Hellblade is about half the size of a regular AAA game and sold at half the price."

Medlem

@Rh3nium: jag tänkte direkt på Aloy redan när förra trailern visades, så jag håller med 😊

Medlem
Skrivet av Anabelle Lancelot:

Förstår vad du menar, har ändrat formuleringen lite.

Det var inte någon direkt kritik mot nyheten, bara att Ninja Theory kanske tolkar benämningen annorlunda än vad jag fått för mig är standard.

Medlem
Skrivet av zauii89:

@Rh3nium:

Nej spelet har inget med Horizon eller Guerilla's motor att göra vad jag vet. Ninja theory är en brittisk studio och personligen tycker jag detta ser bra mycket bättre ut än Horizon, men så är detta mer linjärt också, vilket inte är mig emot.

Unreal Engine 4 driver detta förövrigt.

Ser riktigt bra ut, verkar som de utnyttjat UE4 ordentligt. Helt ok med ett mer linjärt spel (inte open world).

Medlem

Oj, detta har jag helt lyckats missa. Får väldigt mycket vibbar från heavenly sword vilket bara är positivt för min del då det ligger mig varmt om hjärtat. Enslaved var väldigt bra med, med samma anda. Jag tycker mig se Kai från heavenly sword i trailern. Och efter lite googlande så var det fler som tyckte det..bara jämnför dom strecken som går från ögonen. Tackar för tipset för övrigt, detta ska absolut kollas in närmare.

Medlem

Nice trailer! Har aldrig hört talas om detta spel. Men det verkar ha en ganska fin atmosfär om man kollar på trailern och har det lilla extra berättarmässigt som t.ex "Life is Strange" var så bra på (älskade det). Gillar det psykologiska.

Medlem
Skrivet av Hexon:

Oj, detta har jag helt lyckats missa. Får väldigt mycket vibbar från heavenly sword vilket bara är positivt för min del då det ligger mig varmt om hjärtat. Enslaved var väldigt bra med, med samma anda. Jag tycker mig se Kai från heavenly sword i trailern. Och efter lite googlande så var det fler som tyckte det..bara jämnför dom strecken som går från ögonen. Tackar för tipset för övrigt, detta ska absolut kollas in närmare.

http://i1314.photobucket.com/albums/t571/XisThatKId/KaiHellbl...

De där 'strecken' hittade du förvisso i nästan alla spel som har fantasy/tribal ögon-makeup eller ansiktsmålningar som alternativ i sin karaktärseditor.

Medlem

Ser intressant ut. Hoppas det är bra och säljer såpass bra att Ninja Theory kan fortsätta göra annorlunda spel.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Det är deras Videoredigerare huvudkaraktären är modellerad efter:

Medlem
Skrivet av zauii89:

@Rh3nium:

Nej spelet har inget med Horizon eller Guerilla's motor att göra vad jag vet. Ninja theory är en brittisk studio och personligen tycker jag detta ser bra mycket bättre ut än Horizon, men så är detta mer linjärt också, vilket inte är mig emot.

Unreal Engine 4 driver detta förövrigt.

I de gameplay-klipp som visats så är grafiken stundtals nästan i nivå med Horizon på PS4 Pro. Grymt bra jobbat av en liten indie-studio.

Håller tummarna att resten av spelet håller samma klass!

Otroligt duktiga spelutvecklare.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

@Walter S.A. Iego: Jag har följt deras videoblogg sen något år tillbaka. Fascinerande hur mycket de har lyckats klämma ut ur UE4 och att de är så få som jobbar på spelet. Tror att spelet kommer bli väldigt bra.

@Freffo: Jag har också följt deras "dagbok". Intressant hur de har lyckats hitta en sådan bra väg i en snårig bransch.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

GLÖM INTE att de också gjorde det fantastiska spelet Kung Fu Chaos (under namnet "Just Add Monsters") till "OG Xbox", som herr Spencer så fint kallar det numera.

1
Skriv svar