Battlegrounds hade fler samtida spelare än Counter-Strike: Global Offensive i helgen

Medlem
Skrivet av jawik:

Utveckla gärna detta. Vilka regler är det som gynnar streamers? (seriös fråga, jag har inte hört eller märkt av något gällande det)

Utvecklarna bannar folk som "Streamsnippar" populära streamers. Fastän detta är typ nästan omöjligt att bevisa samt att streamers själva har oändligt många verktyg att använda för att förhindra detta.
Med andra ord så kan man blir bannad om man dödar en streamer och han tror man har streamsnippat honom.

Skrivet av jawik:

Att de ändrat sig och nu säljer kosmetiska saker i early access påverkar ju inte spelarna, så jag förstår inte vad som är problemet med det.

För att utvecklarna ljuger sina konsumenter rakt i ansiktet och självklart påverkar det ju spelet när utvecklarna väljer att lägga tid och resurser på något många inte ville se i spelet förrän kanske efter early access.

Från deras officiella FAQ
Jag vet inte vad du tycker men hur kan man ha något förtroende för utvecklare som skamlöst ljuger för sina konsumenter?

Medlem

@xtrem11: tror du på allvar att FZ en svensk gamingsite gör bu eller bä för populariteten på PUBG? rofl

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Med tanke på att FZ skriver om detta spel så fort en spelare som spelar detta spel fiser så tycker man ju dem också kunde rapportera lite nyhetsvärdigt om spelet.
Hur kommer sig att dem kan skriva en hel artikel om hur en random person spelar spelet med enbart pistol men totalt ignorerar saker som faktiskt är intressanta som hur utvecklarna totalt särbehandlar streamers och gör bullshit regler för dem, till och med personer som Total Biscut har gett sig in i den konversationen. Eller kanske hur utvecklarna gång på gång har ljugit för spelarna, som att dem till exempel ALDRIG skulle sälja microtransaction saker under Early Access vilket har gjort skitmånga spelare upprörda.

Men ja det skulle väl betyda att det va något negativt om PuBG och det får ni väl inte betalt av att skriva om? Mer intressant att läsa en hel artikel om hur bilarna är lite wonky.

Snackar du om stream-snipingen nu eller? För den har stått med i deras regler att det är förbjudet och att de kommer banna folk om bevis finns. Men antar att det varit nån incident angående det då. Hittade bara massa gnälliga reddit trådar med sunkig ton så orkade inte gräva mig igenom. Om du redan visste vad som hade hänt är jag nyfiken!
Men streamsniping är bajs, tvingar streamers till en fördröjning på deras streams vilket gör att chatten blir värdelös i stort sätt.
Att kunna integrera med sin community när man spelar är ju en av de stora grejerna med twitch. Tar man bort det kan man ju lika gärna kolla youtube klipp och lämna kommentarer där.

meen det kanske handlade om något helt annan, som sagt orkade inte gräva mig igenom allt skit för att hitta händelsen. Dela gärna med dig av din info!

//Patrik

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Utvecklarna bannar folk som "Streamsnippar" populära streamers. Fastän detta är typ nästan omöjligt att bevisa samt att streamers själva har oändligt många verktyg att använda för att förhindra detta.
Med andra ord så kan man blir bannad om man dödar en streamer och han tror man har streamsnippat honom.

Ok. Jag tycker det är fel att titta på streams medan man spelar för att få övertag mot streamers och att man bör kunna bli temporärt bannad för det. Men det måste vara på fasta grunder och inte bara på grund av att streamaren tror att det har hänt. Jag vet inte vad PUBG har för möjligheter att kolla sannolikheten för det, det kan ju finnas rörelsemönster och annat att titta på som kan visa om spelaren rört sig på ett sätt som antyder att han vet var motspelare är på kartan.

Svårt att avgöra när man inte har full insikt, men som sagt, en banning ska inte ske enbart på streamerns ord.

Skrivet av mobmoben:

För att utvecklarna ljuger sina konsumenter rakt i ansiktet och självklart påverkar det ju spelet när utvecklarna väljer att lägga tid och resurser på något många inte ville se i spelet förrän kanske efter early access.

Jag vet inte vad du tycker men hur kan man ha något förtroende för utvecklare som skamlöst ljuger för sina konsumenter?

Eftersom spelet är i early access så accepterar jag ändringar, även stora sådana. Att de valt att lägga in mikrotransaktioner tidigare än de först tänkt bryr jag mig inte om eftersom det inte påverkar mig (eller någon annan spelare). Hade de lagt in mikrotransaktioner som ger spelare fördelar hade jag däremot reagerat. Just detta känns dock mer som en principsak, att de inte får ändra på nåt de sagt om sin roadmap för spelet.

Medlem

Jag vägrar early access. Hoppas ngn spelar när spelet väl är klart, först då jag tänker köpa.

Medlem

@mobmoben De har gått ut på förhand och meddelat att de valt att starta microtransactions fastän de inte skulle göra detta samt att de meddelat vad dessa pengar skulle användas till. Öppet spel om du frågar mej, däremot kunde de ju ha fixat sin "FAQ" (ifall den bild du visar inte är från gammal sådan). Att man inte får utöva streamsniping står i reglerna, så att bli bannad för det är ju självklart. De har dessutom konstaterat att de har verktyg för att kunna spåra och påbevisa att det är streamsniping.
Det finns streamers som också blivit bannade för regelbrott. T.ex. fick DrDisrespect en temporär ban för att han döde en random squad teammate då han spelade med Anthony och Grimmmz. De hittade bara en motorcykel med sidovagn, alltså för 3 pers så han valde att teamkilla den 4de i squaden som var en random.

Medlem
Skrivet av jawik:

Ok. Jag tycker det är fel att titta på streams medan man spelar för att få övertag mot streamers och att man bör kunna bli temporärt bannad för det. Men det måste vara på fasta grunder och inte bara på grund av att streamaren tror att det har hänt. Jag vet inte vad PUBG har för möjligheter att kolla sannolikheten för det, det kan ju finnas rörelsemönster och annat att titta på som kan visa om spelaren rört sig på ett sätt som antyder att han vet var motspelare är på kartan.

Svårt att avgöra när man inte har full insikt, men som sagt, en banning ska inte ske enbart på streamerns ord.

Eftersom spelet är i early access så accepterar jag ändringar, även stora sådana. Att de valt att lägga in mikrotransaktioner tidigare än de först tänkt bryr jag mig inte om eftersom det inte påverkar mig (eller någon annan spelare). Hade de lagt in mikrotransaktioner som ger spelare fördelar hade jag däremot reagerat. Just detta känns dock mer som en principsak, att de inte får ändra på nåt de sagt om sin roadmap för spelet.

Men de måste väl ha bevis för ghosting/streamspining för att banna? Server admins i dayz sa har utmärkta verktyg för att se om spelare spelar på samma server som en streamer och samtidigt tittar på streamen. Utgår ifrån att pubg/playerunknown har likanande verktyg att tillgå.
För bannar de folk utan bevis för för nån streamer gnäller är det riktigt illa!

Medlem
Skrivet av knoxudg:

Men de måste väl ha bevis för ghosting/streamspining för att banna? Server admins i dayz sa har utmärkta verktyg för att se om spelare spelar på samma server som en streamer och samtidigt tittar på streamen. Utgår ifrån att pubg/playerunknown har likanande verktyg att tillgå.
För bannar de folk utan bevis för för nån streamer gnäller är det riktigt illa!

Jo jag förutsätter att de har verktyg för att se det mesta som händer i spelet och därmed har grund för att banna när de väl gör det. Att banna på klagomål utan någon form av bevis är fel. Poängen är ju att vi inte vet vilka verktyg de har, samt att det är mycket möjligt att de inte motiverar/lägger fram bevis publikt för banning av en specifik spelare. Och de som blir bannade säger ju att de "absoluuuut inte gjort något fel", och då rullar "de bannar på klagomål-tåget" igång.

Skägg.
10 Chambers

@mobmoben: Vi har skrivit om både lootlådor och kjolar som kostar 4000 kr. Men eftersom fler tycker att vi skriver lite för mycket om Battlegrounds får vi kanske ta ett steg och utvärdera urvalet. Om inte för att pressa Bluehole på mera pengar, eftersom uppenbarligen redan betalar oss


signatur
Medlem

FZ, precis som alla andra nyhetssiter drar självklart publicitet till spelet. Många bäckar små. Publicitet är dock inte samma sak som populäritet.

Uppenbarligen är det ett spel som folk gillar. Hade spelet varit dåligt så hade populäriteten inte varit så stor som den är idag. Ska man peka på något enstaka som antagligen hjälpt till så är nog Youtube eller Twitch en av de absolut största platformarna för att göra folk medvetna och intresserade.

@Carl Johansson-Sundelius:
Som det brukar vara så är det säkert en ganska liten skala som bölar på att ni skriver för mycket. Det är ett poplärt spel inom spelbranchen just nu, absolut inget konstigt med att det får "extra" uppmärksamhet.

PS.
Skicka lite cash till mig

Medlem

Har en fråga hur fasiken hittar folk streamers!? Dom joinar väl random games som alla andra?

Skägg.
10 Chambers

@wingman92: De hoppar in, och sen måste de väl jämföra inflygningen och listan med vilka som dör med sin egen server. Har de tur har de matchats på samma.


signatur
Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@wingman92: De hoppar in, och sen måste de väl jämföra inflygningen och listan med vilka som dör med sin egen server. Har de tur har de matchats på samma.

Eller så har man blivit vän med streamern på Steam.

Medlem

@Tsteken: Till viss del, ja. Jag var motsträvig till spelet, men med tanke på hur mycket FZ (och communityt här) tjötar om det, så köpte jag det till slut. (Bra gjort, har jävligt kul i det )

Medlem

Är spelet verkligen så bra? Känns som en liten upgrade från DayZ och det var populärt men inte alls på samma nivå. Har spelat DayZ i många timmar. Är detta värt ett köp? Känns väldigt snartlikt - på nästan allt. Förtuom det där med att zonerna krymper.

Medlem

All about the dollar$. Fattar inte att folk aldrig förstår det.
Ja, dom sa att köpa nån rosa kjol inte skulle komma i early access.

Men sen exploderade spelet säkert minst en faktor 100 av vad dom trott, och givetvis vill dom smida medans skiten är hett.

En annan känsla jag fått, men inte riktigt har belägg för, är att spel går så tidigt in i esrly access och liknande, att när det väl är dags för release har för många redan hoppat på och ledsnat.
Den teorin skulle ju dock stärka min tes ovan, dom vill maximera stålar asap, inte vänta några år eller vad det nu brukar ta för spel att nå release från early access.

Sen angående campande. Jag har inte spelat själv, men om man enbart vill vinna så vore väl det rimligaste att campa skiten ur det hela så länge det går och sen bara rensa upp resterna bland dom som fajtats?

Medlem

Alltså hur stor påverkan tror ni FZ har egentligen?? Låter på vissa som om spelet inte skulle spelas alls om inte FZ skrev om det.

Medlem
Skrivet av wingman92:

Har en fråga hur fasiken hittar folk streamers!? Dom joinar väl random games som alla andra?

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@wingman92: De hoppar in, och sen måste de väl jämföra inflygningen och listan med vilka som dör med sin egen server. Har de tur har de matchats på samma.

Skrivet av xtrem11:

Eller så har man blivit vän med streamern på Steam.

Det har något att göra med att man kan se vilken lobby streamers är med i, har lett till att en del streamers inte visar skärmbilden av spelet före de hoppar från planet eller strax före. PUBG har sagt att de har verktyg att följa dessa fall, de kommenterade t o m det första fallet som hände med att personen ifråga hade joinat/lämnat enda tills han kom med i rätt spel. Finns ytterligare verktyg de använder, minns dock inte exakt vad de sade om dessa, förutom att jag har en minnesbild att de kan följa och se var en person har rört sig.

Gen
Medlem
Skrivet av Theade:

@Gen: Inte helt 100. Men eftersom det kommer en stor patch varje månad märker man absolut skillnad, vilket jag tycker är helt acceptabelt. Det är ju i ea. Men helt klart spelbart.

Tack för svaret. Får försöka leta runt lite mer då jag inte är sugen på att köpa ett spel som inte håller acceptabel FPS på högsta inställningar eller dras med diverse tekniska problem.

Skrivet av RullstolsHulkeN:

Det funkar kanon. Servrarna fick sig en omgång iom nya patchen men utvecklarna ordnade problemet.
Jag kör 6700k och 1070 OC Strix vilket ger mig en härlig spelupplevelse!

Vad kör du för inställningar och vad har du som target FPS?

Medlem

@Lolflakes: DayZ är ett överlevnadsspel först och främst, medan PUBG är blodsport. Det är en stor karta i bägge spelen, och det finns looting, och strider. Men även om spelen delar några ingredienser så är just slutprodukterna helt olika och jag rekommenderar att prova PUBG utan att jämföra det med X eller Y.

Medlem

@Gen: Jag har samma hårdvara och har allt så högt det går, och 120% upplösning för att jämna ut kanterna lite. Ligger oftast runt 100 fps, men när det är mycket geometri i stora städer går det ner till 60 som minst, vilket är mer än acceptabelt.

Medlem

JAG ÄR ARG! JAG HATAR ATT ANDRA GILLAR DET HÄR SPELET! OCH NU ÄR JAG FÖRBANNAD ÖVER ATT NI SKRIVER OM SPELET! SÅ JUST DÄRFÖR ÄR JAG HÄR OCH SKRIKER PÅ ER! HUR HAR NI MAGE ATT SKRIVA OM AKTUELLA OCH RELEVANTA TITLAR PÅ ERAN SIDA!?

OCH DU CALLE! DITT SVIN! HUR HAR DU MAGE ATT KOMMA MED RATIONELLA SVAR SOM FÅR DIG ATT FRAMSTÅ SOM BÅDE ÖDMJUK OCH REALISTISK! FY FAN FÖR DIG, JAG HOPPAS ATT KAFFET DITT SMACKADE SKIT IDAG!

<3

Medlem

@mobmoben: Herregud...... Snälla ge mig ett enda konkret exempel då någon har blivit bannad av ovanstående anledningar. Av att döda någon som råkar streama. Aldrig att det har hänt utan någon mer bakomliggande orsak. Och att din premade sa så över TS räcker inte som grund.

Som jag påtalat sjuttioelva gånger senaste året. Gnället har ökat något så kopiöst på FZ.
Och jag säger det igen. Jag vet inte om åldrarna på communityt har krympt eller jag blivit gammal och vresig. Men nivån på vad folk skriver här får en fan att slå sig i pannan och sucka högt..

Spel-journalister tenderar att skriva om spel. Gärna om de största, populära spelen som inte ens släppts riktigt ännu men uppenbarligen är ett hett ämne. Om de själva dessutom spelar det, och det hajpas mycket kring det så blir det antagligen lite mer också. Speciellt mitt i den sommar med typ störst speltorka jag kan komma ihåg på länge. Inga AAA-titlar, allt av större hype har blivit uppskjutet eller har release mellan september-december.

Sluta ifrågasätt vartenda nyhetsvärde och var nöjd att det finns artiklar/nyheter att läsa. Ingen tvingar en att kolla på "lunch-streams" på PUBG. Vill man framföra önskemål är jag helt säker att det finns en civiliserad ton och schysst sätt att göra detta på via antingen en kommentar eller om de har speciell funktion för detta. Dessutom var det någon som påpekade att de inte lyfter fram kritik. Det finns ett flertal FZ-artiklar där man bl.a påpekar kritikstormen mot kosmetiska prylarna, försening av patchar, serverlagg och andra relevanta saker.

Medlem

Det verkar också vara ett återkommande ämne nu för tiden på forumet att folk tror att studios och publishers betalar FZ pengar, ju desto mer de skriver om spelen i fråga. Jag tror bestämt de inte får en spänn av i stort sett en endaste studio. På sin höjd recensionsexemplar och annan sponsring i form av prylar, nycklar etc.

Varför skulle de annars vara måna om sina annonser, bidrag/stöd från community..

Skägg.
10 Chambers

Angående det upplevda gnället i kommentarstrådar: det går verkligen i vågar, minns att vi hade exakt samma diskussioner för några år sedan. Och vet ni vad det bästa botemedlet är? Inte gnälla på gnällarna utan själva bidra med en positiv attityd, vilket jag vet att ni ofta gör.

En del säger "jag hatar kommentarsfälten på internet" men jag skulle inte kunna göra det jag gör om det inte fanns möjlighet att få feedback från er läsare.


signatur
Medlem

Kommer ihåg när fz bara skrev om quake, det var tider det. Säkert därför quake slog också.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Jag är också helt ointresserad av PUBG och tycker att ni skriver orimligt många artiklar om spelet i fråga, men eftersom att ni på redaktionen och många andra verkar tycka att det är roligt så är det väl logiskt på åtminstone två sätt.

Medlem

Om en svensk nyhetssida som täcker spel inte skulle skriva om det just nu näst största spelet på steam ( mätt i antal spelare online samtidigt) skulle jag kalla det tjänstefel.
Så jag kan helt omöjligt förstå varför folk muttrar om att det skrivs för mkt om det.

Jag utgår ifrån att fz vill att deras artiklar ska bli lästa och uppskattade av sina läsare. Har man då statistik på att väldigt många spelar ett visst spel är det ju självklart att det kommer skrivas mkt om det, allt annat vore ju sjukt korkat.

Tillhör man skaran som inte spelar/gillar pubg, då utgår jag ifrån att man läser någon av de andra trevliga artiklarna som handlar om andra spel. Men jag förstår om ni tycker det finns ett mycket mindre antal av dem, men det tror jag beror mer på att det är en liten speltorka nu under sommaren.

all in all, jag tycker FZ gör ett toppenjobb!

Skägg.
10 Chambers
Avstängd
Skrivet av caene:

JAG ÄR ARG! JAG HATAR ATT ANDRA GILLAR DET HÄR SPELET! OCH NU ÄR JAG FÖRBANNAD ÖVER ATT NI SKRIVER OM SPELET! SÅ JUST DÄRFÖR ÄR JAG HÄR OCH SKRIKER PÅ ER! HUR HAR NI MAGE ATT SKRIVA OM AKTUELLA OCH RELEVANTA TITLAR PÅ ERAN SIDA!?

OCH DU CALLE! DITT SVIN! HUR HAR DU MAGE ATT KOMMA MED RATIONELLA SVAR SOM FÅR DIG ATT FRAMSTÅ SOM BÅDE ÖDMJUK OCH REALISTISK! FY FAN FÖR DIG, JAG HOPPAS ATT KAFFET DITT SMACKADE SKIT IDAG!

<3

Börja med att tillåta annonser på FZ sen kan du få näsan brun

123
Skriv svar