Steam Spy: Battlegrounds stjäl de engagerade CS:GO-spelarna

Robot
Steam Spy: Battlegrounds stjäl de engagerade CS:GO-spelarna

Counter-Strike en drivbänk för megasuccén.

#battlegrounds, #csgo, #h1z1, #steam, #valve


Medlem

Den där första meningen är lite som första mötet någonsin med en boss i ett From software spel.

Medlem

Jag måste erkänna att jag är lite förvånad över spelets popularitet. När man dött så är det all over vad jag förstått. Du har förlorat, ingen respawn, bara vänta/börja nytt game någonstans. Borde inte det leda till flera antiklimax dagligen när man enligt statistiken som medelskicklig spelare dör halvvägs varje gång? Jag tycker det är plågande nog att vänta på rundorna i CS, och föredrar Battlefield/Quake-spelen just pga att man får konstant action och nöje istället för att sitta i menyer eller titta på andra.

Medlem

@Bakerman:
Efter att du dött så kan du hoppa in i ett nytt spel nästintill ögonblickligen. Väntetiden blir alltså inte lång, skulle säga att PUBG utöver väntetiden innan planet börjar åka är extremt kort.

Medlem

@sgt.eagle:

Jag tycker dock det är en vanlig syn att se streamers leta grejer, pilla med sitt inventory i 10-15 minuter, bara för att springa ut i ett fält och bli snipade av någon med ett M24 när "kupolen" krymper.

Inaktiv

@bakerman en relativt oskicklig kan med ganska enkla medel och lite träning komma topp 10 om man väljer sina strider med omsorg.

Fast det är nästan charmen med spelet, man börjar med noll och vad man hittar kommer väldigt ändra vilken taktik du kan använda. Visst har man dött helt i onödan men spänningen när du letar efter ett vapen när du plötsligt hör någon springa utanför är enorm.

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

Fast det är nästan charmen med spelet, man börjar med noll och vad man hittar kommer väldigt ändra vilken taktik du kan använda. Visst har man dött helt i onödan men spänningen när du letar efter ett vapen när du plötsligt hör någon springa utanför är enorm.

Eller när man sätter sig och campar i en stuga där man misstänker att någon snart kommer att köra förbi och loota, bara för att blåsa ut dem genom dörren med ett välriktat hagelskott så fort de kikar in. Sen tar man deras prylar och fordon och fortsätter resan.

Det bästa med PUBG är att ett spel aldrig är det andra likt, man startar alltid på olika villkor och måste ta sig till spridda ställen på kartan. Det blir en hel del döende och suckande, funderande och planerande, men till sist händer det. Jag fick min första chicken dinner idag och känslan är obeskrivlig. Vilken rush!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Skrivet av Pjotor:

Eller när man sätter sig och campar i en stuga där man misstänker att någon snart kommer att köra förbi och loota, bara för att blåsa ut dem genom dörren med ett välriktat hagelskott så fort de kikar in. Sen tar man deras prylar och fordon och fortsätter resan.

Det bästa med PUBG är att ett spel aldrig är det andra likt, man startar alltid på olika villkor och måste ta sig till spridda ställen på kartan. Det blir en hel del döende och suckande, funderande och planerande, men till sist händer det. Jag fick min första chicken dinner idag och känslan är obeskrivlig. Vilken rush!

Grattis, har kommit nära några gånger, men nära skjuter ingen kyckling.

Medlem

Kommer det här efter att någon fegade sig igenom en turnering och vann? Förstår att det konceptet måste lockat över oerhört många CS-spelare ;D

Medlem

Vac är ju patetiskt och cs självdör med antalet fuskare.
Supreme och global är ett skämt, säkert fuskare i vartannat game, och någon som döljer det bra i varje game.

Var sådan sjuk skillnad när jag spelat faceit i ett halvår att jag är övertygad om att det är en fuskare i nästan varenda matchmaking match.

Medlem
Skrivet av Loltron:

Vac är ju patetiskt och cs självdör med antalet fuskare.
Supreme och global är ett skämt, säkert fuskare i vartannat game, och någon som döljer det bra i varje game.

Var sådan sjuk skillnad när jag spelat faceit i ett halvår att jag är övertygad om att det är en fuskare i nästan varenda matchmaking match.

Fuskandet och smurfandet är en sån glädjedödare.
Hamna med en sån i en MM och du har minst 30 min dödstråkig match om du inte vill ta en ban för att du lämnar matchen.
Glöm inte bort alla rövhål man får teama upp med.
Spelet är bara spelbart om man är 5 polare i ett lag.

Det slipper man i PUBG, stäng av mic och solo queue och du har en bra match.

1
Skriv svar