Redaktionslivet: Jockes dator kraschar

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av MadMartigaN:

Tusan... Samma kylare som jag har, hoppas inte min lägger av. 😓

Skrivet av Rurounin:

Hade fläkten varit på rätt håll hade där nog inte varit något damm då jag antar där är fläktfilter på framsidan, men ja, man får hoppas dom har dubbelkollat.

Vi börjar tro att det faktiskt var så, att fläkten var felmonterad redan hos leverantören. Vi måste kolla på våra två andra burkar av samma modell.

Skrivet av kalle.lindestrom:

orginal kylare..kräks lite i munnen

Jocke klagar på att den låter lite... så kanske blir en tillfällig lösning.


signatur
Medlem

@jOnÄTÄn: Den jag fick med till min i7 3930k (med kopparkärna) höll tempen nere (oklockat) några grader mer än en Noctua 12-nånting. Men med en extra fläkt på Noctuan så blev den liiite bättre.
Nått år senare bytte jag ut den till en fetare modell (15-nånting), då blev det andra bullar.
Nu har jag dock EK Predator vattenkylning till samma CPU med betydligt högre klockning.

Även den i filmen här har ju kopparkärna. Så Intel har väl lite olika modeller beroende på CPU’s.

Medlem

Skoj att vi får ta del av vardagsdramatiken på kontoret.

Såg en stor flaska isopropanol misstänker jag för pastaresterna, ej bolognese
Får i sammanhanget tipsa om som säkert många redan har koll på guldprodukten ArctiClean, såldes förut på k&co men kan hittas på dustin, funnits verkligen länge och fungerar mer än utmärkt.
https://www.dustinhome.se/product/5010097262/arcticlean-1-2?s...

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

@Amelek: Ja men den I7an du har är ju en gammal sandybridge. Är nog nu på skylake och senare de blivit riktigt kass klarade inte ens av att hålla min 65w tdp core I7 cpu kyld med rimlig ljudnivå. Även min core i3 som var en hasswell fick ju en kylare med kopparkärna.

Avstängd

Lol! Det var det värsta vad slarvig du är. Man kan inte bara äta och hålla på med gaming, lol! Ge honom en damsugare i julklapp (red.), en enorm matta på elementet?, uäck!!!

12
Skriv svar