Forza 7 får många svinhöga betyg (och något "meh")

Inaktiv
Skrivet av Mortaigne:

Men det går liksom inte låta bli att trycka in "meh", "gäspning" och "sågning", det bara måste finnas med på ett hörn på något sätt annars är det inte som det ska.

Det är väl att nyansera? Skulle det inte återspegla sanningen sämre om man bara tog upp alla bra betyg eller alla dåliga betyg?

Redaktör

@Struggle: jag kör huvudsakligen på pc (den är ny, därför intressantare, plus snyggare och mer krävande). Men jag klämmer på Xboxverren också.


signatur
Medlem
Skrivet av autograph:

Du vet att det är samma spelföretag som gjort Project Cars 1 & 2 och Need for Speed Shift 1 & 2?
Fast jag gillar dessa spel också, och även alla i Dirt-serien, Grid och Forza.
Har testat Assetto, men tyckte inte alls om det.

Älskade shift 1 och 2. Underbart hur man såg om någon vän slagit ens tid. Enkelt med en röd prick och man kunde gå in på tier och bana, kolla tiden och nöta om. Idag finns inte detta i något bilspel tyvärr.....

Ambassadör
Xbox
Skrivet av snubben:

@Mortaigne:

lägg ner bara, du framstår som en idiot. Tomas la tydligt upp alla korten på bordet och summerade resultaten precis som de var. Många bra betyg och ett "meh". Vad är det att diskutera? Jösses

Tack. Jag diskuterade inte innehållet utan presentationen, men du kanske kan be din ledsagare att förklara skillnaden.

Skrivet av anon_119148:

Det är väl att nyansera? Skulle det inte återspegla sanningen sämre om man bara tog upp alla bra betyg eller alla dåliga betyg?

Självklart hade det varit värre, något som jag inte kan se att jag har propagerat för? Jag pratar om presentationen och vad jag tycker är ett ganska genomgående mönster. Det finns dock undantag, se Calles nyhet om Cuphead som har exakt samma förutsättningar men som presenteras på ett mycket, mycket bättre sätt. Det visar exakt vad jag menar.

Vi kommer nog inte längre, så tack för mig.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Tack. Jag diskuterade inte innehållet utan presentationen, men du kanske kan be din ledsagare att förklara skillnaden.

Självklart hade det varit värre, något som jag inte kan se att jag har propagerat för? Jag pratar om presentationen och vad jag tycker är ett ganska genomgående mönster. Det finns dock undantag, se Calles nyhet om Cuphead som har exakt samma förutsättningar men som presenteras på ett mycket, mycket bättre sätt. Det visar exakt vad jag menar.

Vi kommer nog inte längre, så tack för mig.

Tycker snarare det vara ganska generöst presenterat, speciellt med tanke på att hälften av de skyhöga betygen var från Windows Central och SomosXbox. Medans andra hälfen av de höga betygen var från någon turkisk sida och en sida med "fanboy" i namnet, båda jag aldrig hört talas om. Enda kvar är då shacknews, inte för om jag vet hur trovärdiga de är men jag har åtminstone hört talas om sidan innan och de har åtminstone inte windows, xbox eller fanboy i sitt namn.

Medlem

Forza 7, fast med Assetto corsas simulation på banan. Ge mig!!

Medlem

@Tomas Helenius:

Jag tycker att rubriken var rolig, och tog den med en klackspark.
Den var ju dessutom sann.


signatur

autograph

Medlem

Blev ett köp iaf. Lite synd att dom inte gör trailers som denna längre:


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:

Forza 7, fast med Assetto corsas simulation på banan. Ge mig!!

Det närmaste du kan komma är pcars 2.

Medlem
Skrivet av snubben:

@Mortaigne:

lägg ner bara, du framstår som en idiot. Tomas la tydligt upp alla korten på bordet och summerade resultaten precis som de var. Många bra betyg och ett "meh". Vad är det att diskutera? Jösses

Ja, det var ju bara en rolig rubrik.
Som dessutom stämmer.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av mill:

Det närmaste du kan komma är pcars 2.

Fast det är ju det där med styrningen som skiljer sig mellan spelen, som jag stör mig på.
Förza 7 styr jag bilarna precis som jag vill, medans bilarna i Project Cars 2 överstyr.
Men det kan ju ha med inställningarna att göra som går att fixa, någon dag.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

Fast det är ju det där med styrningen som skiljer sig mellan spelen, som jag stör mig på.
Förza 7 styr jag bilarna precis som jag vill, medans bilarna i Project Cars 2 överstyr.
Men det kan ju ha med inställningarna att göra som går att fixa, någon dag.

Om du kör på PC så är standard-setupen på bilarna "Loose". Det finns två st för alla bilar. Den andra heter "Stable". Testa den istället.

Medlem
Skrivet av mill:

Om du kör på PC så är standard-setupen på bilarna "Loose". Det finns två st för alla bilar. Den andra heter "Stable". Testa den istället.

Tack för tipset, har nu testat både med Stable/Loose och Traction on/off, och tvärt om, men märker ingen skillnad. Det överstyr enormt ändå.
Tror att det har med inställningen för "rattutslaget" att göra.
Har även uppdaterat idag till "Project CARS 2 - Patch 1.1.3.2."


signatur

autograph

Medlem

@marcus8958: Det är nog just för att det är samma utvecklare som skapat spelen

Medlem

... och GTR, GT Legends och GTR2.

Medlem
Skrivet av mill:

Om du kör på PC så är standard-setupen på bilarna "Loose". Det finns två st för alla bilar. Den andra heter "Stable". Testa den istället.

Loose och Stable gjorde som sagt ingen skillnad.
Bilen överstyr precis hela tiden, varje gång jag svänger! I alla situationer och på alla underlag.
Vid start och under körning, långsamt och fort. Till och med bara vid en liten lätt styrkorrigering.
Då drar bilen så mycket åt sidan så att det bara inte går att köra.
Så här känslig med styrningen har inget tidigare bilspel varit för mig.
Men det går säkert att ställa in, hoppas jag. (Det här gäller Project Cars 2, alltså.)


signatur

autograph

12
Skriv svar