Gran Turismo Sport-demo släpps nästa vecka

Robot
Gran Turismo Sport-demo släpps nästa vecka

Och stängs inom några dagar, ty den blir tidsbegränsad.

#demo, #gran-turismo-sport, #polyphony, #ps4, #sony


Medlem

OM de nu inte varit lata och bara släppt fulla tillfälligt varför tidsbegränsning?

Ett riktigt och begränsat demo lockar ju köpare i åtminstone 2-3 år eller mer (om inte servrar girigt stängs ner)


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

@Tobbe: 2-3 år. Vart har du hittat den fakta?


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Jag och jag själv tycker i alla fall 2-3år låter bättre än 2-3dagar, ja 4 då om man nu ska vara nogräknad
Tror de inte på sin produkt? Nästan inte värt att städa plats till det för den stunden

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

@Tassel
Hur många år efter release kan du/man vilja köpa ett spel?...[insert number] sÅ länge är ett demo bra att ha. (där har du din fakta).
Kanske skulle skrivit "hjälper" istället för "lockar" också.
/@

Tycker det är underligt.. nån som har en annan förklaring? (än vad som sagts)


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

@Tobbe: Bra poäng. Oftast finns det nya spel som lockar efter några år dock. Men när det gäller Polyphony så tar det lång tid mellan släppen, så GT Sport är nog aktuellt om 5-6 år också. 😂


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Tobbe:

OM de nu inte varit lata och bara släppt fulla tillfälligt varför tidsbegränsning?

Troligen handlar det lika mycket om ett servertest som att presentera en demo.

Sedan är det möjligt att de inte vill ha en massa "demospelare" som belastar dessa servrar när det fulla spelet släpps.

Medlem

Nje inte så sugen avbokade min Collector Edition nu när man såg att dem hade saboterat karriärs läget med Challenge Karriär läge istället.

Medlem

Såg någon video för en stund sedan idag och i inte är det någon 5 eller 6 i omfattning utan relativt strippat i jämförelse, man ska nog leva sig in lite i vad man egentligen får innan man slår till, och i skenet av detta så är kanske den begränsade demo/släpp tiden kanske lite mer logisk?

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Jag köpte min första PS4 i sommras, har aldrig kört Gran Turismo! Vad kan man jämföra det med, Project Cars?

Medlem

Ser verkligen helt fantastiskt ut, men varför tidsbegränsat?
Gran Turismo har alltid varit favoriten vad gäller racing, ända sedan gamla goda PSX-eran.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

1
Skriv svar