Mining återvänder i Mass Effect 3
Med tanke på den tid jag lade ned på att söka efter mineraler så kan det nog inte ha varit några större problem med den biten. Kanske att det kunde varit tydligare vad man ska göra och vad letandet innebär. Hade en och annan galen teori innan jag fattade vad hela minispelet gick ut på.
Enda jag kan önska är att de lägger till en liten mediaspelare i gränssnittet, så att man kan spela upp och pausa en podcast under tiden man nöter, utan att den fortsätter när man är klar och redo att fortsätta med det andra.
'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles
hehe fan mining delen var rätt avslappnande ibland faktiskt
Men Ibland blev man galen när bilen fastnade nångång mellan bergen o inte kunde komma upp förrän efter 20 min försökande och en restart.
Vadå man hade ingen bil i tvåan. Vad snackar du om? Man letade ju resurser via ett satelit system.
Jag vill ha tillbaka bilen från ettan!!
Jag osså, men jag vill också ha tillbaka "hissen" på Normandy. Klagat på det förut.. Känns inte som ett skepp när dom har gjort den till instanser :I
Usch nej hissen var ju skit tradigt bättre då att behålla det dom gjorde i tvåan gick ju snabbt och smidigt.
Ugh, jag vet inte vad jag ska säga. Kom hem från jobbet, visste att man hade högst ett par timmar av speltid resten av dagen. Ville man spendera den med att rotera planeter? Nej..
Verkar skitdrygt att rotera planeter när man kan lägga sig i omloppsbana och ändå se alla sidor.
(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)
Det var ett rätt skoj minispel. Men det användes ju alldeles för mycket! Att scanna en planet då och då hade ju varit mycket mer tillfredsställande än att dra över alla som kommer i ens väg.
Det borde 1. begränsas lite 2. kombineras med fler roliga minispel. Det kan inte vara så oerhört svårt att kika på alla små minispel på internet och hitta något skoj, om det behövs.
Speciellt segt var det ju med handkontroll då planeterna roterade surt långsamt. Öka hastigheten så kanske. Och för guds skull lägg in lite mer hemligheter som man kan hitta. Så jävla segt att bara hitta mineraler. Nån belöning utöver det bör man ju få när man spenderar MER tid på att rotera planeter än med övriga spelet. Snacka om att ha ett billigt sätt att förlänga spelets genomspelstid på. bah!
Att scanna planeter för att hitta olika metaller gjorde inte så mycket kanske men de borde lägga till så att man kunde sälja sitt överskott.
Kommer ju ihåg första genomspelningen då jag scannade alla planeter till poor eller depleted för jag inte visste hur mycket jag skulle behöva.
Se'n satt man där med väldiga mängder bortslösad tid i form av metaller man inte hade någon användning för.
Det var rätt segt att mina i ME2. Som tur har jag en DPI-knapp på musen, så blev dubbelt så hög sensitivity vid miningen. Men tog alldeles för lång tid, och inga "skills" bara tjatigt och uttråkande.
Ett face-palm-ögonblick var när jag fattade hur "Rich-Medium-Poor-Depleted" skalan fungerade. Kanske en 10-15 planeter in i spelet..
Jag vill ha tillbaka bilen från ettan!!
Jag osså, men jag vill också ha tillbaka "hissen" på Normandy. Klagat på det förut.. Känns inte som ett skepp när dom har gjort den till instanser :I
Håller med dig till 100%, de tog kål på upplevelsen lite med alla loading-screens då man förflyttade sig i skeppet.
Största problemet med miningen var att det hadde ett så obskyrt syfte. Det mesta tiden man spenderade på miningen var fruktansvärt meningslös. Samt det var lite väl random att hitta resurserna, fanns liksom inte riktigt någon rim och reson i vad planeterna innehöll. Speciellt när man läser info texten om planeten och det sen inte alls stämmer överenns med vad man hittar på den.
Ska dom ha sån här mining behöver det ett tydligare syfte som faktiskt gör något konkret inte random +5% skade uppgradering. Samt det behövs logik i vad man hittar var så att om man behöver en viss mineral inte behöver kolla igenom varenda planet utan kan leta efter en viss typ av planet.
Tycker dock det knasigaste är att när det står som beskrivning på planeten att det är extremt farligt och att man garanterat kommer bli anfallen av geth eller pirater så kan man fortfarande lungt glida fram och skjuta probes på planeten... förstör bara inlevelsen. Samma sak när man kan åka runt o mina på Krogans hemplanet som ska vara totalt sönderbombad.
Märktes att det bara var något snabbt ihop slängt som stora delar av ME2 var. Mer tanke bakom så kanske det blir bra.
Edit: Angående hissarna var dom betydligt bättre än random laddningsskärmar som var totalt meningslösa. Hissarna fyllde ju exakt samma funktion. Dock får dom ju gärna göra tiden i hissarna användbar, typ låta en rota i inventariet eller läsa loggar eller något.
Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.
Tyckte om det från tvåan.
På min första genomspelning så gick jag verkligen lös på varenda planet som jag fick möjlighet att göra det på.
Andra? inte lika mycket.
tredje? ""#€%&#
Mirr problem med "bilen" var att planeterna var så förbannat dryg att ta sig fram på. Hade dom lagt lite mer tid på att göra den "mjukare" så hade nog inte lika många svurit över den.