Mardrömssköldpaddor och hagelgevär – här är Witchfire
Från skaparna av The Vanishing of Ethan Carter.
#The-Astronauts, #The-Vanishing-of-Ethan-Carter, #Witchfire, #bulletstorm, #painkiller
Sålde The Vanishing of Ethan Carter så himla bra? Får en känsla att de har lagt tiden på det grafiska (ungefär som Hellblade: Senua's Sacrifice) men sedan dragit ner allt annat för att få ekonomin att gå runt? Spelet har säkert en väldigt kort speltid. Det man ser i trailern kan vara i samma område. Rent grafiskt ser det ut som ett AAA-spel. Lite intressant är det.
Vad beskådar jag? Vågar man hoppas?
Sen vad det påminner om, tja mina tankar går direkt till Iron Maiden =). Trailen funkar rätt bra ihop med Number of the Beast, börja spela musiken och precis efter börja spela trailen x).
@Devan: Det förstår väl jag med. Men bara för att det är mycket för en indietitel så betyder det inte att de får ihop pengar till en jättestor produktion. Bara för att en liten butik säljer bra för att vara liten, så kanske den inte får ihop pengar till att öppna en stor kedja?
@Maysay: Witchfire är knappast en "jättestor produktion", och ingen har väl heller påstått annat. People Can Fly är heller inte inblandade i produktionen. Däremot är The Astronauts grundare samma personer som tidigare drev People Can Fly (innan de hoppade av för att starta eget). Det är alltså alltjämt samma utvecklare som de som gjorde The Vanishing of Ethan Carter.
Epic är inte med på något hörn, utan det är - hör och häpna - Astronauts själva som står för kalaset (+ att det antagligen finns investerare och/eller utgivare med på ett hörn som vanligt, då).
The Vanishing of Ethan Carter sålde för övrigt i över en miljon exemplar. Det finns inte enbart på PC.
@Maysay: Witchfire är knappast en "jättestor produktion", och ingen har väl heller påstått annat. People Can Fly är heller inte inblandade i produktionen. Däremot är The Astronauts grundare samma personer som tidigare drev People Can Fly (innan de hoppade av för att starta eget). Det är alltså alltjämt samma utvecklare som de som gjorde The Vanishing of Ethan Carter.
Epic är inte med på något hörn, utan det är - hör och häpna - Astronauts själva som står för kalaset (+ att det antagligen finns investerare och/eller utgivare med på ett hörn som vanligt, då).
The Vanishing of Ethan Carter sålde för övrigt i över en miljon exemplar. Det finns inte enbart på PC.
Tack för ett svar som ger en bättre bild. Tycker Witchfire ser ganska påkostat ut (annars så har de gjort ett bra jobb). Tack för att du hjälpte mig med mina frågetecken gällande The Astronauts. The Vanishing of Ethan Carter kanske har sålt mer än vad jag tror och privata investerare är inblandade. Min fråga är varför folk blir så defensiva. Har bara skrivit mina tankar angående spelet. Ser ut som ett roligt spel, men som sagt jag håller mig lite tveksam till en början innan vi vet mer. Finns det något konstigt med att man ställer sig frågande till ett bolag som har gått från en liten produktion till en större ganska snabbt?
EDIT: Om det är som du säger att de inte är en större produktion, då var mina tankar ganska befogade från början.
Tack för ett svar som ger en bättre bild. Tycker Witchfire ser ganska påkostat ut (annars så har de gjort ett bra jobb). Tack för att du hjälpte mig med mina frågetecken gällande The Astronauts. The Vanishing of Ethan Carter kanske har sålt mer än vad jag tror och privata investerare är inblandade. Min fråga är varför folk blir så defensiva. Har bara skrivit mina tankar angående spelet. Ser ut som ett roligt spel, men som sagt jag håller mig lite tveksam till en början innan vi vet mer. Finns det något konstigt med att man ställer sig frågande till ett bolag som har gått från en liten produktion till en större ganska snabbt?
EDIT: Om det är som du säger att de inte är en större produktion, då var mina tankar ganska befogade från början.
Att det ser påkostat ut beror ju främst på tekniken som används, även om man väl får lov att anta att de förfinat den. TVoEC ser ju även det, rent grafikmässigt sett, påkostat ut. Jag kommer inte ihåg namnet på tekniken, men i korta drag går den ut på att man tar stora mängder foton på verkliga föremål, byggnader och platser som sedan renderas i motorn - därav de detaljrika texturerna. De pratade om det inför släppet av TVoEC, finns diverse videos på youtube om det är något som intresserar.
Att det ser påkostat ut beror ju främst på tekniken som används, även om man väl får lov att anta att de förfinat den. TVoEC ser ju även det, rent grafikmässigt sett, påkostat ut. Jag kommer inte ihåg namnet på tekniken, men i korta drag går den ut på att man tar stora mängder foton på verkliga föremål, byggnader och platser som sedan renderas i motorn - därav de detaljrika texturerna. De pratade om det inför släppet av TVoEC, finns diverse videos på youtube om det är något som intresserar.
Ok, De verkade ha använt TVoEC i Ethan Carter också. Förstår då att de förmodligen bara har byggt vidare på tekniken. Kan vara en förklaring. Intressant.