Nintendo Switch redan större än Wii U

Robot
Nintendo Switch redan större än Wii U

Två av tre Switch-ägare har köpt Super Mario Odyssey.

#nintendo, #switch, #wii, #wii-u


Medlem

Hoppas på mer saftiga spel 2018.
Är inte klar med Zelda än dock 😁

Medlem

Sålde mitt Switch. Fick känslan av WiiU. Attityden mot sina kunder och avsaknaden av spel utöver Zelda och Mario för årsgamla portar inte räknas, då Switchen är så sen ut på marknaden på portarna så har så många inklusive mig själv spelat många av dom.

Nintendo Labo tramset med uppesittar-hype var droppen och jag hoppade av hypetåget.

Gen
Medlem

@Pholiage: Nu har jag ännu inte köpt ett Switch men hade gärna gjort det någon dag då priset på konsolen gått ner. Det känns så dumt att lägga ut så mycket pengar på två spel (har redan lirat MK8 på WiiU) och som du säger är alla indietitlar lastgamla samt kostar ofta mer än Steam versionerna.

Medlem

Kul att det går bra för Switch trots allt, men jag är fortfarande skeptiskt till att det kommer hålla i sig i samma takt, dels pga konkurrenterna nu släppt Xbox One X och PS4 Pro och de kör spel i 4K och VR (iaf ps4). Problematiken på sikt blir att porta AAA titlar från Xbox/P4 till Swtich inom snar framtid (knappt så spelen flyter bra på standard Xbox One och PS4).

En annan sak som jag är förundrad över är att MK8 sålt så bra trots det funnits till Wii U i flera år innan, skillnaden mellan dessa är minimal och man ser ingen skillnad om man spelar Wii U versionen vs Switchversionen om man sitter ca 3-5 meter bort från tvn. (förutom några nya karaktärer och ett nytt battlemode i Switchversionen)

Jag undrar vaför folk inte köpte MK8 för Wii U men kan köpa det för Switch? Missade folk MK8 versionen till Wii U helt eller blev det bara bortskrämda av Wii U? Tycker Wii U som konsol var riktigt bra, däremot marknadsföringen blev ju som den blev. Fast jag har svårt att tro att folk under alla dessa år aldrig insåg att det var en ny konsol efter Wii, de måste ju ha sett MK8 för Wii U under alla dessa år att det inte var en Wii titel.

Wii U och Switch har ju båda samma problem att de är klenare än sina konkurrenter ang spel som ska portas.

Haken med Switch
Nintendos stora titlar som Mario, Zelda, pokemon brukar oftast vara säkra kort, men däremot spel som släpps för xbox/ps4/pc kommer vara en del frågetecken runt om de kommer släppas. Man får vara berädd på att de spel som portas oftast är kraftigt strippade i grafik och fps till oftast till ett högre pris vilken inte är ett plus för Switch.

Wii drabbades av att det släpptes för mycke skräp bara för att konsolen hade sålt bra men inte hade prestandan.

Jag hoppas iaf det håller i sig för Switch eftersom jag själv nyligen skaffat en mest för Mario Odyssey

Medlem
Skrivet av xverminator:

PS4 Pro och de kör spel i 4K och VR (iaf ps4).

lol

Medlem

Tror knappast att grafik skulle vara det som skulle stå i vägen, visste ligger ps4 och xbox längre fram där men så länge fokuserar på det de är bra på så ser jag inte varför de inte skulle lyckas. Om de skulle börja satsa på grafik så tror jag faktiskt de inte skulle lyckas lika bra då fokus alltid har varit att göra underhållande spel. De måste satsa på att fortsätta släppa fler bra spel till konsolen för att konkurrera

Medlem

Mario och zelda splatoon 2 är 50% för barnen. Själv så kör jag mer lite vuxnare spel som Disgaea 5 & Xenoblade chronicles 2 Darkest dungeon the flame in the flood mf.

1
Skriv svar