Mario-filmen blir av, med Miyamoto och Minions-studion bakom spakarna

Robot
Mario-filmen blir av, med Miyamoto och Minions-studion bakom spakarna

25 år efter senaste försöket släpper Nintendo upp sin hjälte på vita duken igen.

#film, #mario, #nintendo, #super-mario-bros


Medlem

Åh nej :(. Men ja, förhoppningsvis så kanske de gör det ok åtminstone, men Illumination har aldrig gjort något som jag har gillat...

Medlem

Jag har ändå vissa förhoppningar om att filmen kan bli bra. Mitt intryck är att man nu (edit: i större utsträckning än tidigare) förstår att det inte är lätt utan svårt att göra film av stora varumärken och att man inte är beredd att riskera den skada det kan orsaka att släppa något mediokert.

Medlem

Det kan inte bli värre än första filmen. Hoppas bara filmen blir bättre än Super Mario Super Show

Medlem

@androsynth:
Det kan ALDRIG bli bättre än Super Mario Super Show!

Avstängd

Det jag är nyfiken på är vad de kommer att köra för grafikstil. Kommer de att köra stilen som liknar Toy Story, eller kommer de att köra ännu mer "tecknat"? Vilka 3D-versioner av karaktärerna kommer de att basera modellerna på?

Kommer de att hämta inspiration från ursprungliga Super Mario Bros. 1? Eller varför inte hans första 3D-spel, SM64? Eller kommer de att hämta inspiration från mer moderna implementeringar av honom såsom SMS, SMG, SMW3D & SMO?

Oavsett så kommer jag att se det som World of WarCraft-filmen: coolt att det blev en film men inga större förväntningar än så.

Medlem

Läser ni nyhetstråden på forumet btw?

Medlem
Skrivet av AplAy:

Det jag är nyfiken på är vad de kommer att köra för grafikstil. Kommer de att köra stilen som liknar Toy Story, eller kommer de att köra ännu mer "tecknat"? Vilka 3D-versioner av karaktärerna kommer de att basera modellerna på?

Kommer de att hämta inspiration från ursprungliga Super Mario Bros. 1? Eller varför inte hans första 3D-spel, SM64? Eller kommer de att hämta inspiration från mer moderna implementeringar av honom såsom SMS, SMG, SMW3D & SMO?

Oavsett så kommer jag att se det som World of WarCraft-filmen: coolt att det blev en film men inga större förväntningar än så.

Skulle gissa att det blir i stil med New Super Mario Bros, alternativt inspirerat av senaste spelet.

1
Skriv svar