10h i Zelda: BOTW = Bra/Dåliga saker

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Zimpan:

@Carl Johansson-Sundelius: Äh skärpning nu Calle, du som skötte dig så bra när du smög med din partner i din stream på Hunt: Showdown. Är ju precis som gamla Pacman, håll dig på avstånd från fiender (spöken). Klart att du har lite smygkänsla i fingertopparna.

Haha, förlåt! Jag gillar spel där man kan välja, inte bli tvingad i någon form av stealth där det automatiskt blir game over så fort man blir upptäckt. Älskar till exempel Dishonored.


signatur
Tråddemonen
Testpilot

@Carl Johansson-Sundelius: Tips till redaktionen på tortyr för Calle är att han måste spela Little Nightmares eller Alien Isolation. Spelen utgår från att man MÅSTE smyga för att ta sig vidare. Kanske kan bli din nästa stream? Jag vet en som kommer att sitta och garva med en pizzaslice i handen *Räcker upp handen*

Ett tips på stealth är att du skaffar Sheikah set, armorn gör att fiender får det svårare att upptäcka dig

Skägg.
10 Chambers

@Zimpan: Du fick mig att rota fram det här gamla klippet.


signatur
Tråddemonen
Testpilot

@Carl Johansson-Sundelius: Haha perfekt! Nu saknas det bara Little Nightmares, ska se till att ett par anonyma tips kommer fram till redaktionen.

Skägg.
10 Chambers

Gah, vandra igenom massa jäkla dialog för att få börja om på en boss. Skräp.

Och, helt ärligt, sälåkarbossgrejen. Tycker någon att det var roligt?


signatur
Tråddemonen
Testpilot

@Carl Johansson-Sundelius: Sälåkarboss? Nu hänger jag inte med, var i spelet är du egentligen?

Edit: Ah nu fattar jag, du är i öknen med kamelen och du ska skjuta på den va? Ja, kanske inte det roligaste momentet i spelet riktigt.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Zimpan:

@Carl Johansson-Sundelius: Sälåkarboss? Nu hänger jag inte med, var i spelet är du egentligen?

Edit: Ah nu fattar jag, du är i öknen med kamelen och du ska skjuta på den va? Ja, kanske inte det roligaste momentet i spelet riktigt.

Dog säkert tio gånger, varav hälften var att tjejen med skölden fintade ut mig ur ringen precis när blixten kom. Eftersom det är Nintendo behövede jag sedan klicka igenom 20(!) dialogfönater för att då försöka igen, och då först över en minut åkande fram till bossen.


signatur
Tråddemonen
Testpilot

@Carl Johansson-Sundelius: Haha hur många hjärtan har du? Har du även uppgraderat någon rustning så du har någon form utav skydd? Tror jag väntade med Divine beasts tills jag hade master sword åtminstonde. För om du inte har stärkt upp Link sen tidigare så kan jag förstå att du har det svårt.

Skägg.
10 Chambers

@Zimpan: Har uppgraderat stamina och hjärtan en gång var, har dock 4 robs som ska bli ett hjärta till. Blixten är väl oneshotkill hursom? Nåväk, tig mig förbi det, så nu är det hjärngympa i magen.


signatur
Tråddemonen
Testpilot

@Carl Johansson-Sundelius: Så du har 4 hjärtan allt som allt? För i sånt fall behöver du nog lite mer hjärtan en så. Nja det beror på, thunder damage kan ta en del. Men det finns saker som kan dämpa den typen utav skada. Allt handlar lite om att bygga upp link till en början, det är ganska svårt ifall man ger sig på det allra svåraste från första början. Det du kan göra är att backtracea lite tillbaka och hitta Fairy ponds där du kan uppgradera armor samt försöka att samla material för uppgraderingarna.

En bra lista för olika typer av armor har du här.
https://rankedboost.com/zelda-breath-of-the-wild/armor-upgrad...

Vet att det är omständigt, men det är bara att bita ihop Calle och öva på tålamodet.

Skägg.
10 Chambers

@Zimpan: Hehe, bra tips. Kanske var lite ivrig, men tänkte ändå att det var dags att ta tag i en dungeon efter tio timmar i spelet.


signatur
Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

Jag skulle nog också rekommendera att du skaffar ett par hjärtan till inför din första dungeon Calle, men om du vill ha en större utmaning kan du så klart hoppa på den direkt. En av många saker som är så fantastiskt bra med BotW, att man kan ta sig an de svåraste delarna av spelet precis när man känner för det (ja förutom de man inte kommer åt utan vissa kläder, etc). Men jag hade väl spenderat en 25h i spelet innan jag gav mig på en dungeon, och min förhållning till Zelda är fullständigt rimlig vill jag också påpeka!


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

Låter helt klar som att "din link" är för klen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Tråddemonen
Testpilot

@Loevet: Ah du verkar ju kunnig Andreas! Du borde ta ett lunchsnack med Calle och ge honom lite tips, han verkar ha svårt med spelet.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@Zimpan: Calle brukar vända på klacken och med nervös blick försöka jogga ifrån mig så fort jag försöker prata japanska spel med honom, men jag ska försöka!


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Tråddemonen
Testpilot

@Loevet: Du får skriva post-it lappar och sätta upp en massa tips vid hans arbetsdator

Plocka fram Little Nightmares också och tvinga honom till en lunchstream på det. Han ska inte smita undan stealth/skräck spel, vi alla gillar att se honom plågas utav spelgenrer han inte gillar.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

@Loevet: Du får be någon hålla fast honom lite snällt! eller gå "Friends" på honom.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

12
Skriv svar