Factorio lämnar snart Early Access och får en prishöjning

Robot
Factorio lämnar snart Early Access och får en prishöjning

Efter den 16 april blir spelet dyrare.

#early-access, #factorio


Medlem

Gillar att de inte kör spelet på REA. Om spelet är bra, då borde det kunna gå runt utan. Okey, de kanske inte får lika mycket uppmärksamhet. Detta kan göra det svårt att få ihop pengar till nya uppdrag.

Medlem

Skoj! Ett fantastiskt spel redan nu!

Medlem
No-sale policy
Citat:

Are you planning to participate in Steam sales or Bundles?
No.

Det där låter inte riktigt som en utfästelse att aldrig rea ut spelet. Det säger ju bara att de inte har några konkreta planer just nu på att rea ut spelet. Det är väl ingen vettig människa som i förväg går ut och säger att "vi planerar att rea ut det här spelet senare"... då skulle ju ingen köpa till fullpris.

Medlem
Skrivet av pv2b:

Det där låter inte riktigt som en utfästelse att aldrig rea ut spelet. Det säger ju bara att de inte har några konkreta planer just nu på att rea ut spelet. Det är väl ingen vettig människa som i förväg går ut och säger att "vi planerar att rea ut det här spelet senare"... då skulle ju ingen köpa till fullpris.

Dom har dock inte haft en rea på spelet sen det kom som alpha för 4år sedan eller något

Medlem
Skrivet av jockstrap:

Dom har dock inte haft en rea på spelet sen det kom som alpha för 4år sedan eller något

Om man ser det på ett annat sätt så har de ju haft en konstant rea på spelet under 4 år, eftersom det först när det kommer ut ur early access kostar helpris. Konstigt att ta ut en rabatt på en rabatt, vilket är varför de inte gjort det.

Jag menar bara att det är lite väl okritiskt att gå speltillverkarens ärenden med att säga att de har en policy om att aldrig rea ut sina spel, när så inte riktigt är fallet.

Medlem

@jockstrap: Kanske pga av att det inte har varit färdigt? Nu är de det och om de känner att spelet inte kan ge mer då börjar kanske reor att komma. Hoppas inte.

Medlem
Skrivet av Maysay:

@jockstrap: Kanske pga av att det inte har varit färdigt? Nu är de det och om de känner att spelet inte kan ge mer då börjar kanske reor att komma. Hoppas inte.

Hur menar du med "Hoppas inte"? Är det inte bra att folk rent hypotetiskt skulle kunna köpa spelet till ett rabatterat pris?

Medlem

@pv2b: Jag tror att det ge varumärket lite sämre status. Sedan så kan inte de små bolagen kriga mot de större i ett priskrig. Det är svårt.

Medlem

Ett helt fantastiskt spel för oss som gillar denna typ av spel. Längtat som tokig på en full release, mest för att kunna spela en campagn

Medlem
Skrivet av pv2b:

Om man ser det på ett annat sätt så har de ju haft en konstant rea på spelet under 4 år, eftersom det först när det kommer ut ur early access kostar helpris. Konstigt att ta ut en rabatt på en rabatt, vilket är varför de inte gjort det.

Jag menar bara att det är lite väl okritiskt att gå speltillverkarens ärenden med att säga att de har en policy om att aldrig rea ut sina spel, när så inte riktigt är fallet.

Det är väl mer en norm att EA spel går upp i pris på steam när det kommer ur EA och jag skulle nog säga att de flesta spel som legat i EA länge har haft reor under sin utvecklingstid (EA), rea på rea som du förklarar det.

Utvecklarna till factorio kör sitt eget race med prissättning, vilket dom varit öppna med sedan dag ett, när spelet var i alpha kostade det €15, pga innehållet du faktiskt får, spelet går till beta, höjning i pris, spelet går 1.0, höjning igen.

Releasehästryttare

Fantastiskt spel! Bara Civilisation som kan konkurrera med det när det gäller " vart tog timmarna vägen " man blir helt uppslukad i byggandet av sin fabrik, det är allltid nått som kan förbättras eller göras större!

Medlem

Har bara lagt 517 timmar änsålänge, så knappt prisvärt

Megadelux

Har spelat detta i många år, långt innan multiplayer. Så otroligt bra spel. Varit nere i Prag och träffat utvecklarna 2 gånger i samband med semester med sambon.

Medlem

Kul att följa deras utveckling. Spelat detta många år också. Riktigt bra och optimerat nu.
Lätt värt ett köp även efter prishöjningen

Medlem

Ah, Factorio. Jag har inte spelat det ännu men det är helt klart "right up my alley" så det är dags att fylla på backlogen nu

Releasehästryttare

@Nemo: Det är galet bra, tänk på att det tar minst 100 timmar av ditt liv (men förmodligen mer ;P )

Medlem

Ibland när man sätter sig och börjar lira ett spel så försvinner timmarna utan att man märker det. Detta spelet äter upp hela DAGAR istället för bara timmar. Sjukt kul och välgjort men jag var tvungen att avinstallera ett par dagar efter att jag köpt det för att jag inte fick mycket annat gjort. Kan dock starkt rekommendera det till någon med mer självdisciplin än mig.

Medlem

Det mest fantastiska med Factorio - som inget annat spel har lyckats med är att det kan bli så intensivt att den överskrider mina mänskliga behov

Är mer än 1 tillfälle då jag spelat 8+H i sträck utan att gå på toa, utan att dricka och äta och tom utan att röka.

När man sedan pausat spelet i en sekund av någon anledning så blev det att man fick göra allt på en gång X)

Medlem
Skrivet av Allexz:

Har bara lagt 517 timmar änsålänge, så knappt prisvärt

Prisvärt? Absolut!

Visserligen är väl kanske hälften av tiden AFK, men iallafall.

Megadelux
Skrivet av Nemo:

Ah, Factorio. Jag har inte spelat det ännu men det är helt klart "right up my alley" så det är dags att fylla på backlogen nu

Se till att göra det under semestern, fixa matlådor, en kateder och byt mobilsvar till "Jag game:ar en stund, tillbaka om 2 månader" typ.

eld
Medlem
Skrivet av Exxo:

Prisvärt? Absolut!

https://i.imgur.com/KP719ry.png

Visserligen är väl kanske hälften av tiden AFK, men iallafall.

fabriken jobbar på även om man är där eller inte, så räknas fortfarande!

Medlem
Skrivet av Devan:

@Nemo: Det är galet bra, tänk på att det tar minst 100 timmar av ditt liv (men förmodligen mer ;P )

Då blir det garanterat valuta för pengarna

Skrivet av renod:

Se till att göra det under semestern, fixa matlådor, en kateder och byt mobilsvar till "Jag game:ar en stund, tillbaka om 2 månader" typ.

Haha, uppfattat!

1
Skriv svar