Bless Online – old school-MMORPG i early access 30 maj

Robot
Bless Online – old school-MMORPG i early access 30 maj

Välsignade koreaner och deras fina karaktärsgeneratorer!

#bless-online, #korea, #mmorpg, #nyhetstips


Medlem

Rättelse: Grundspelet kommer kosta $29,99 (runt 260kr), men köper man ett founders pack från $39,99 (runt 350kr) och uppåt idag eller redan igår så får man vara med i headstart 2 dagar i förväg, så jag är redan igång och spelar.

Värt att notera är även att utvecklaren specifikt uttryckt att deras cash shop inte kommer innehålla någon P2W över huvud taget.

Frilansare

@Dudinkalv:
Tack för rättelse, fixat!

Inaktiv

Är så väldigt sugen på ett nytt MMO men DirectX9 och tab-targetting 2018 tar emot för mycket.

Medlem

Av allt jag läst om spelet så verkar det vara ett Black Desert Online Lite. Samma typ av spel som BDO, men att det saknar relevanta saker så som spelarhus etc.
Inte sett ett enda skäl att hoppa på detta tåg istället för att hålla sig till BDO.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Av allt jag läst om spelet så verkar det vara ett Black Desert Online Lite. Samma typ av spel som BDO, men att det saknar relevanta saker så som spelarhus etc.
Inte sett ett enda skäl att hoppa på detta tåg istället för att hålla sig till BDO.

Ser precis ut som vilket massivt asiatiskt MMORPG som helst, tycker jag. Jag klarar inte av det, i alla fall. Det ser så opolerat ut.

Medlem

Det är ett vanligt standard mmo, inget mer eller mindre men med tanke på alla skit mmos som kommit dom senaste åren så nöjer sig folk med det och jag förstår dom.

Hur någon kan fortsätta spela BDO efter att utvecklarna verkligen sket i sin spelarbas och gick direkt till p2w kan jag dock inte förstå.

Hoppas bless inte gör samma sak bara.

Gen
Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Av allt jag läst om spelet så verkar det vara ett Black Desert Online Lite. Samma typ av spel som BDO, men att det saknar relevanta saker så som spelarhus etc.
Inte sett ett enda skäl att hoppa på detta tåg istället för att hålla sig till BDO.

Jag hade hoppats på något som liknar BDO men saknar allt extrakrafs som en vanlig dödlig inte har en chans att lära sig ändå.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Värt att notera är även att utvecklaren specifikt uttryckt att deras cash shop inte kommer innehålla någon P2W över huvud taget.

Det säger alla
Har du hört någon utvecklare som säger att deras spel kommer bli pw2?

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Av allt jag läst om spelet så verkar det vara ett Black Desert Online Lite. Samma typ av spel som BDO, men att det saknar relevanta saker så som spelarhus etc.
Inte sett ett enda skäl att hoppa på detta tåg istället för att hålla sig till BDO.

"Revelanta" saker. BDO har så mycket trams och krusiduller. Bara att starta det spelet och kolla på UI kan ge dig en hjärtinfarkt. Att alla står afk i städerna och fiskar eller tränar är också något av det mest idiotiska. Så alla ska slösa el/datorkraft för att vara på samma nivå. Sen behöver du köpa grejer i cashshop för att kunna avancera på ett smärtfritt sätt med all den rng som finns på högre nivåer. Nej tack. Men ska definitivt prova Bless, som verkar ha skippat allt sånt trams (förhoppningsvis).

Medlem

Spelar det just nu och det största negativa med spelet är att det är bedrövligt optimerat. Som tur är kan man fixa mycket genom att ändra lite i spelets systemfiler.

Medlem
Skrivet av Striva:

Spelar det just nu och det största negativa med spelet är att det är bedrövligt optimerat. Som tur är kan man fixa mycket genom att ändra lite i spelets systemfiler.

Hur e klasserna ? Är det tank, dps, healer ?


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Blir antagligen att köpa in morgon för den billigare pengen.
Kolla när shroud stremade det i morse. Såg helt ok ut

fue
Medlem

@Cyberz: Hojta vad du tycker sen

Medlem

Klart det är "Old-school", spelet kom ju ut vid 2015 i Asien och Ryssland. Har för mig att versionerna där stängts ned pga spelet failade.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Medlem

@Vercadi: Ja, det där var ju ganska viktiga detaljer för ett MMO som de uppenbarligen misslyckats med. Tack för infon, där dog det lilla intresset jag hade för spelet.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Spelet i sig verkar helt ok, men optimeringen och buggarna gjorde att det blev en refund på Steam. Man ska aldrig behöva gå ner så lågt som till 25 FPS med en bra dator.

1
Skriv svar