Till slut! Wreckfest lämnar early access, "efter bara 1 611 dagar"

Robot
Till slut! Wreckfest lämnar early access, "efter bara 1 611 dagar"

Och Bugbears tokracer kommer även till PS4 och Xbox One. Fast inte än.

#bugbear, #next-car-game, #pc, #ps4, #releaselistan, #wreckfest, #xbox-one


Medlem

Snart 6 månader sedan jag hade igång det senast. Ska bli intressant och se hur det blev när det släpps.

Medlem

Bilspel i min smak. Ser riktigt kul ut.

Medlem

Inväntar det till PS4. Blir perfekt på storbildtv:n till första fredasbärsen! Drink and drive baby!

Medlem

Har kört en del under "Early access", men är inte helt såld. Saknar Nitro - känns lite för mycket "simulator" för mig, skulle gärna se mer Flatout-känsla. (Detta är dock sagt om early-access-versionen som sagt, skall testa nu igen, men jag betvivlar ju att det har gått i min riktning under den korta tid jag inte har kollat på det).

Medlem
Skrivet av Star Lord:

Inväntar det till PS4. Blir perfekt på storbildtv:n till första fredasbärsen! Drink and drive baby!

Fast du får vänta till fredagen den 23 november då.

Medlem

Tycker det är mestadels rätt bra. Får se hur "slutprodukten" verkar. Tycker inte det är samma som då jag först fick det. Väldigt mycket mer åt arkadhållet med alla uppdateringar. Bilarna har trots det alla olika tyngd och de känns alla olika att köra.
Ljudet än så länge är rätt halvtaskigt, verkligen inte i nivå med Dirt Rally. De har bra förutsättningar på att få något att låta brutalt men ljudet får jag ingen feedback av vilket är ett måste. Menyer, in-game HUD är båda låsta 16:9. Så se upp för de som har andra bildförhållanden än just det och är petiga med sådant.

Online är utan tvekan det som gör att spelet skiner som mest. Det är inte helt fläckfritt då det är svårt att hitta servers som inte har för hög ping många gånger, eller som är fulla. Blir också väldigt stökigt fort då man är 24 spelare på en liten bana, men samtidigt väldigt underhållande att se alla karosser som blir till tillknycklade aluminiumburkar i första hårnålen. Att spela det här med vänner är förmodligen det bästa.

Kampanjen har lagts till rätt så nyligen och hela tiden polerats gång på gång. Man börjar med fordon som går rätt så sakta. För varje avklarat race så låser man upp kostnadsfria delar samt pengar. Även delar som kostar finns redo att köpa, om man nu vill fortsätta att göra sin bil bättre med pengar ur egen ficka.

Det finns i olika typer av delar, grejen är att även de flesta kosmetiska sakerna påverkar bilen. Lägger man på en störtbåge, galler för fönster eller massiva kofångare så blir bilen tyngre. Acceleration och toppfart blir sämre, men den klarar smällar betydligt bättre vilket kan vara användbart i vissa spellägen. Väldigt bra och genomtänkt detalj av utvecklarna tycker jag.
Vissa använder dessa delar och det blir rena rama Mad Max på banorna då bilarna klarar 3 varv med väldigt många smällar.

Det finns också steam workshop tillgängligt, där kan man hämta allt från bilar, banor och hemmagjorda alternativa kampanjkarriärer.

Finns det några frågor om spelet som jag inte har tagit med så svarar jag gärna.

Skulle jag sätta betyg på spelet såhär långt in i utvecklingen så skulle jag ge det 3.5 av 5.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Fast du får vänta till fredagen den 23 november då.

Det blir perfekt, då hinner jag varna grannarna och planera festen!

Medlem

Nice, ett nytt Destruction Derby!

Medlem

Folköl!


signatur

Meep!

Medlem

Har spelat det sedan det kom som "Early access", då det hette "Next Car Game".
Men jag tycker faktiskt att det var bättre i den första versionen, sedan har de bara kört i diket.
Håller med "Freffo's" kommentar.


signatur

autograph

1
Skriv svar