Origin Access Premier på pc ger prenumeranter alla nya EA-spel

Robot
Origin Access Premier på pc ger prenumeranter alla nya EA-spel

EA gör så att säga "en Xbox Game Pass".

#e3, #e3-2019, #ea, #origin


Medlem

Inte pepp. En subscription tjänst som detta skulle fungera bra på tex steam med det utbudet. Ett spotify för spel. Men för EAs begränsade utbud så är det ej värt pengarna.

Medlem

Utgår från att de har kvar vanliga Origin Access, de är tillräckligt för min del. Och 130kr billigare likaså.

Avstängd
Skrivet av Aletheides:

Inte pepp. En subscription tjänst som detta skulle fungera bra på tex steam med det utbudet. Ett spotify för spel. Men för EAs begränsade utbud så är det ej värt pengarna.

En sån här tjänst på Steam hade kostat bra mycket mer än 170kr/mån i alla fall.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Inte pepp. En subscription tjänst som detta skulle fungera bra på tex steam med det utbudet. Ett spotify för spel. Men för EAs begränsade utbud så är det ej värt pengarna.

Sedan kommer ju problemet att Steam inte äger mycket av sitt utbud själva. Det är bara att kolla Netflix, de måste producera sina egna saker för att klara rättigheter m.m. Förstå vilken djungel i Steam.

Medlem
Medlem

Kan tänka mig att betala 170kr (eller vad det svenska priset blir) en månad då något intressant kommer ut för att spela lite Battlefield eller liknande istället för att betala ut 600kr för ett spel man troligast bara kommer spela 1-2 månader. Sedan om det inte är något intressant på listan är det bara att unsubscribe tills nästa intressanta titel kommer.

Tror att denna tjänst är mer för dom som gillar att spela spel när det är nytt för att sedan sluta efter 1-2 veckor när hypen är över och man är nöjd. Vet att jag själv väldigt ofta bara spelar ett spel någon vecka eller så.
Medans om man är en person som hittar ett spel och bara spelar det under en längre period är det inte värt det.

Gnällkuk

Klockrent! Redan prenumerant av vanliga, uppgraderar utan tvekan till detta.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Vad kostar Origin Access Premier?
Origin Access Premier lanseras i sommar och kommer att kosta 149,00 kr i månaden eller 999,00 kr per år.

https://www.origin.com/swe/sv-se/store/origin-access/ea_play

Medlem

Ingen info om Battlefront 2 via Access? Väntat länge nog nu.

Medlem

Väldigt värt det enligt mig. Inte för att jag kommer ha det året om, utan snarare en månad här och där. Jag spelar inte samma spel över en månad i vanliga fall ändå.

Medlem
Skrivet av Rasmous:

Ingen info om Battlefront 2 via Access? Väntat länge nog nu.

Brukar komma drygt ett år efter spelsläpp, i stort sett när det kommer en ny stortitel, så blir nog i oktober-november nån gång.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Det tycker jag också är prisvärt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Detta kan absolut vara intressant


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Kan ärligt vara värt det.
Men då 1k varianten, man spar 800 på den.

Både BF5 och Anthem "gratis", och alla andra spel och uppdateringar.

Tror fan det kan vara värt det.


signatur

Bara gör det.

Medlem

Ja om de hade släppt ett intressant spel varje månad skulle det kanske vara värt det.

Medlem

Madden NFL till Origin?
felskrivning? kan det betyda att kanske NHL påväg också?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar