Se hur Deepmind lärt sig lira Quake III CTF som mänskliga proffs

Robot
Se hur Deepmind lärt sig lira Quake III CTF som mänskliga proffs

Så länge vi inte ser robotar med rocket launchers på gatorna är det lugnt.

#ai, #deepmind, #google, #q3a, #quake, #quake-3


Medlem

Får mig att tänka på sista avsnittet av Westworld. Den lilla extra snutten efter sluttexten...

Medlem

Framtiden har så mycket att ge

Fatta hur "festligt" det kommer vara när internettrollen inte längre kör aimbot och wallhack!
Istället så låter dom en AI sitta och spela på deras burk när dom inte är hemma...
Herregud vad multiplayer lär kunna gå käpprätt åt skogen.

Gnällkuk

Blev typ åksjuk av att kolla mer än 5s på klippet...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Det sägs att robotar hotar att ta över jobben. Nu är även e-sporten hotad.

Medlem

Är ju klart imponerande men det är fortfarande inom en given kontext inlärningen sker så tror vi klarar oss utan att T800 spatserar nerför gatan än så länge.

Avstängd
Skrivet av whoo:

Framtiden har så mycket att ge

Fatta hur "festligt" det kommer vara när internettrollen inte längre kör aimbot och wallhack!
Istället så låter dom en AI sitta och spela på deras burk när dom inte är hemma...
Herregud vad multiplayer lär kunna gå käpprätt åt skogen.

Jovars, men behövs det inte rejält tunga datorer för att driva Deepmind AI? Hur många 12-åringar sitter med en Deepmind AI hemma?

oXo
Medlem
Skrivet av AplAy:

Jovars, men behövs det inte rejält tunga datorer för att driva Deepmind AI? Hur många 12-åringar sitter med en Deepmind AI hemma?

Hur lång tid innan vanliga speldatorer innehar den kraften? Själv tror jag inte det dröjer så länge.

Medlem
Skrivet av AplAy:

Jovars, men behövs det inte rejält tunga datorer för att driva Deepmind AI? Hur många 12-åringar sitter med en Deepmind AI hemma?

Sant, jag var nog otydlig, med ”framtiden” tänkte jag mig nog ett perspektiv på minimum 10 år

1
Skriv svar