Idag fyller Star Wars: Knights of the Old Republic 15 år
Skulle nog bara vilja se en trea om den gjordes av en studio som nyligen visat att de kan leverera. Typ CDprojekt RED, Larian eller dyl. Rockstar skulle nog också kunna bli bra, men känns inte riktigt som derad nisch. Är skralt med förtroende från min sida för de gamla klassiska drakarna i branschen.
Skulle nog bara vilja se en trea om den gjordes av en studio som nyligen visat att de kan leverera. Typ CDprojekt RED, Larian eller dyl. Rockstar skulle nog också kunna bli bra, men känns inte riktigt som derad nisch. Är skralt med förtroende från min sida för de gamla klassiska drakarna i branschen.
Larian helt klart, men det är väl inget fel på Obsidian Entertainment (Pillars of eternity) och inXile (Wastelands 2 och Torment: Tides of Numenera)? Tror Skulle hellre faktiskt se ett nytt KOTOR från Obsidian Entertainment med en vettig budget och inga galna tidsbegränsningar som de hade med KOTOR2.
Har spelat bägge så många gånger, men hade det kommit en remake hade det nog kunnat bli några svängor genom galaxen till
|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Kanske skall spelas senare i år men först ska Jade Empire som fyllde tonåring i våras avverkas.
Av Biowares spel är nog Jade Empire min favorit. Även om tex. Baldur's Gate hade fler minnesvärda enskilda händelser så är Jade Empire det jag gillade bäst i sin helhet.
Skulle gärna se remakes på detta och på ett färdigt KOTOR 2. Men gör om i KOTOR så att man kan påverka sina följeslagare som i KOTOR 2. Istället för att *spoiler* behöva ha aggressiv förhandling med vissa av dem om man kanske inte är jätte snäll. Hade gärna sett här med hur man korrumperar sin omgivning.
Hade ingen aning om detta men började en ny genomspelning av KOTOR i veckan :).
It´s a trick, get an axe.