Om Anthem misslyckas är det "inte slutet för Bioware"

Robot
Om Anthem misslyckas är det "inte slutet för Bioware"

Bioware-avhopparen James Ohlen tror att studion kommer att leva vidare.

#anthem, #bioware, #james-ohlen


Medlem

Att till och med en utvecklare officiellt verkar tvivla på sitt egna spel låter i mina öron som ett dåligt tecken.
Att våga göra något annorlunda är det inget fel i, tycker jag. Men frågan är hur annorlunda det kan bli om det inspireras från andra tidigare titlar utan att själva tillföra något eget och unikt?

Detta måste ju ändå vara ett tecken på att det inte jobbar några gamla bioware-rävar kvar i studion längre.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

KoP
Medlem

Tolkningsfråga huruvida ME Andromeda var ett misslyckande eller ej. Finansiellt så gick dom ju plus och personligen så hade iaf jag riktigt roligt med spelet. ╮(′~‵〞)╭

Medlem
Skrivet av KoP:

Tolkningsfråga huruvida ME Andromeda var ett misslyckande eller ej. Finansiellt så gick dom ju plus och personligen så hade iaf jag riktigt roligt med spelet. ╮(′~‵〞)╭

Jo, samma här även om det hade många brister.

Medlem
Skrivet av KoP:

Tolkningsfråga huruvida ME Andromeda var ett misslyckande eller ej. Finansiellt så gick dom ju plus och personligen så hade iaf jag riktigt roligt med spelet. ╮(′~‵〞)╭

Nu har jag inte spelat det själv med kollat på en hel del videorecensioner. Min tolkning är att ME Andromeda är ytterligare ett steg för Bioware i en riktning som jag inte är så glad över. En där man fokuserar mer utforskande av "stora" världar och "utfyllnadsquests" än story och karaktärer. Man såg samma tendenser i DA:I där det bitvis kändes som att det var ett MMORPG man sprang runt i själv. Så därför köpte jag aldrig ME: A även om jag tyckte om de tidigare ME-spelen. Vad jag kan se ser Anthem ut som kulmen av denna utveckling.

Medlem

Studion som gjorde Andromeda har ju redan lösts upp, så lite skumt påstående får jag säga.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Tycker inte att detta spel verkar ha någon egen personlighet alls. Vi har sett det förr.

Medlem

ME:A var inte bra, snyggt kanske men inte bra. Om Anthem floppar så kommer dom stänga BioWare, även om de är ett bra varumärke så har det sjunkit för mycket


signatur

Praiser of KEK and Pepe is his prophet
Worldwide Ganster Computer God

Det gamla BioWare är borta sedan länge. De kämpar med att hitta en fot att stå på.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Dunder:

Studion som gjorde Andromeda har ju redan lösts upp, så lite skumt påstående får jag säga.

Det har jag missat. De var som tusan.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Det har jag missat. De var som tusan.

Jao, det var som nyhet här på FZ också, men de verkar glömma det nu för tiden... Eller så tycker man att det är strunt samma, jag vet inte.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Får karln möjligtvis fortfarande lön av EA och känner sig tvingad att uttala sig positivt?

Medlem

Saknar bilden på EA som gör nackskott på tidigare inköpta bolag. En gammal klassiker som jag är rätt säker kommer hända Bioware också om Anthem blir fiasko. Han i artikeln kan tro vad han vill.

1
Skriv svar