CoD: Black Ops visas upp 18 maj
@McFurry
Inte för att vara den som gnäller, men det fanns ju inga CO-OP moment i CO-OP läget? Nu menar jag inte att det nödvändigtvis måste vara som i t.ex. Army of Two där man tvingar fram CO-OP moment, såsom att det behövs två man för att lyfta upp en dörr eller liknande.
Det jag menar är att spel som COD: WaW och Killing Floor egentligen är spel där man kan spela egoistiskt, CO-OP är liksom prio 2 - ungefär som att säga att Counter-Strike är ett CO-OP spel. I Killing Floor kan en enda snubbe ta ner 90% eller mer av fienderna om han är den bättre spelaren. Samma i WaW, fast med oändligt spawnande fiender, tills man tar sig till nästa punkt. Löjligt? Ja.
Jag propagerar inte för Left 4 Dead, men där är man i varje fall beroende av sina vänner, ett felsteg och du dör om du rushar ifrån ditt lag. Ungefär.
Jag håller med dig till viss del, men enligt mig så kan nästan vilket spel som helst bli bättre med co-op. Halo är ett sådant spel man inte behöver någon spelare med sig, men spelupplevelsen blir mycket bättre när man har det. Enligt mig så är det samma sak med World at War. Att ha en kompis vid sin sida när man spelar gör nästan alltid spelet mycket roligare imo.
Japp, det håller jag med om. Ett spel som har "CO-OP" innebär oftast att man inte behöver en till spelare för att klara sig, utan snarare att det blir roligare om man är fler. Man hjälps därför inte nödvändigtvis till för att klara en bana, utan för att det blir roligare.
Jag älskar CO-OP, men jag kan inte komma på ett spel förutom möjligtvis L4D där det är omöjligt att klara en bana helt själv om man klantar sig (t.ex. får en Hunter på sig - utan hjälp = död). Senast spelade jag Splinter Cell: Conviction med en kompis och där behövde man inte varandra för att klara sig, fast att det var "CO-OP". Däremot blev det mycket roligare än att spela själv.
CO-OP-fenomenet behöver definitivt omdefineras, och då menar jag inte påtvingade moment som i många andra spel, utan att man gör något nytt. CO-OP med dagens mått mätta innebär oftast "Singleplayer campaign with a friend"..!
@McFurry
Inte för att vara den som gnäller, men det fanns ju inga CO-OP moment i CO-OP läget? Nu menar jag inte att det nödvändigtvis måste vara som i t.ex. Army of Two där man tvingar fram CO-OP moment, såsom att det behövs två man för att lyfta upp en dörr eller liknande.
Det jag menar är att spel som COD: WaW och Killing Floor egentligen är spel där man kan spela egoistiskt, CO-OP är liksom prio 2 - ungefär som att säga att Counter-Strike är ett CO-OP spel. I Killing Floor kan en enda snubbe ta ner 90% eller mer av fienderna om han är den bättre spelaren. Samma i WaW, fast med oändligt spawnande fiender, tills man tar sig till nästa punkt. Löjligt? Ja.
Jag propagerar inte för Left 4 Dead, men där är man i varje fall beroende av sina vänner, ett felsteg och du dör om du rushar ifrån ditt lag. Ungefär.
Skeptisk , det handlar ju om samarbete att överleva även här och att dela på upplevelsen med ett vän.
Army of Two var ett av de sämre COOP spelen jag kört, diggar isf mer Gears of War, men World at War var riktigt nice med COOP i cod.