Onsdags-streamen – Gurras äventyr i Black Mesa fortsätter!

Robot
Onsdags-streamen – Gurras äventyr i Black Mesa fortsätter!

För många huvudkrabbor och alldeles för lite ammunition.

#black-mesa, #fz, #onsdags-stream


Medlem

Ring mig om du behöver någon att hålla handen

Medlem

Det är underhållande att se dagens gamers köra äldre spel som Half-Life. Ingen som "håller en i handen" konstant och säger vad man ska göra, allting får man komma på själv precis som det ska vara=).

Fantastisk "mod", eller vad man nu ska kalla den. Tycker fortfarande Valve borde ha gett teamet en påse pengar för deras hårda slit.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Avstängd

BMS = "Nya" DNF

Medlem

Bra stream, Gustav! Jag ser fram emot fortsättningen.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Skicka ett PM till mig om ni har en extramjälte att låna ut.

Tack till alla som var med och kollade!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Jag vill också nominera Gustav i kategorin Årets citat:
"Min navel är så svettig så man kan ha barnkalas i den"

Medlem

@Walter S.A. Iego: det kostar ju 20 euro, att valve inte har stängt ner det måste väl anses som mer än generöst

Medlem

Man köpte licensen och säljer spelet, naturligtvis har man tillåtelse. Finns också en anledning till varför namnet Half-Life inte säljs ut

@superlim: Gissa hur mycket Valve tar från dom pengarna?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Black Mesa var från början helt gratis och hade, såvitt jag vet, ingen koppling till Valve mer än att man använde deras Source motor och assets från Half-Life. Valve fick antagligen upp ögonen för Black Mesa tack vare alla som lovordade vad de såg (jag följde själv utvecklingen av denna fanbase baserade "mod") och jag vill även minnas att det aldrig var tänkt att de skulle göra något av, vad jag och många med mig anser var den sämsta delen av spelet men att de tack vare sammarbetet med Valve nu fick möjligheten att göra klart och förbättra den biten.

Medlem

@Walter S.A. Iego: tydligen 50%, vilket är helt ok med tanke på att standard steam cut är 30% och de äger ipt och motorn.
bättre deal kan man inte få, alla andra fan remakes får bara ett c&d-brev och sen är det slut.

1
Skriv svar