Vilken låt lyssnar du på nu?

Releasehästryttare
Medlem

Artist: DarkThrone
Låt: Hans Siste Vinter
Album: Panzerfaust
År: !995

Ja det blir två låtar på kort tid här idag. Nu så här mitt i natten är det rejält känslosam Black Metal som gäller för en annan..Min personliga favorit era av Black Metal kommer alltid att vara i början och fram till mitten av 90 talet.
Den här låten har sådana vackra riff det är inte klokt. Från start med den plågsamma sången så kommer ett parti som ger mig rysningar av välbehag. 1:07 ungefär får man höra en liten del av det för första gången och när låten väl slår 1:50 så går vi in i ett parti som ger mig gåshud av välbehag.
Det här är black metal om du frågar mig.

https://open.spotify.com/track/12THknNEtCEn0fRXtXP9m6?si=demb...


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Moderator | Testpilot

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det här kan vara världens bästa låt i mitt tycke. Perfekt tempo och rejäl tyngd som passar väldigt bra i omkörningsfilen när man blåser på lite.

Tyvärr har bandet upplösts vilket är synd.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

@Ariath: Fan, det här är ju riktigt bra. Första gången jag lyssnar! Kommer bli en eller två fler lyssningar medans man mailar med kunder under dagen.

För att inte bara göra ett textinlägg och hissa ovan låt så bidrar jag med en som brukligt:

Komplett med ostig musikvideo.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Lite Slash på förmiddagen:

Medlem

@smuts: Alltid gött att kunna bjuda på bra musik

Det är fint att man mestadels sitter avskärmad från tysthetsregler på jobbet och kan låta baslådan dundra utan att störa


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Releasehästryttare
Medlem
Medlem

signatur

no remorse

Medlem

Nytt Album i dec.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Brass Against - Guerilla Radio (Cover)

Medlem

On repeat...för att det är on repeat:

Medlem

Amon såklart !

Frilansare
Medlem

Jag har precis dragit igenom det mesta från legenden Ben Daglish på youtube.

Han gick bort den 1:e denne månaden så han får vila i frid.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Skägg.
10 Chambers

När favoritbandet släpper en 15 låtar tung platta tar det ett tag att verkligen gräva ner sig. Detta är dock dagens favorit från Heavenly Creatures! Älskar gitarrspelet och basen som maler på i bakgrunden.


signatur
Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Avstängd

signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Pretty Pimpin med Kurt Vile. Sjukt skön låt, härligt tempo.

Medlem

En viss artikel här på FZ om Ett eventuellt Diablo 4 fick mig osökt att tänka på den här låten av någon anledning.

Låten "börjar" vid 0.59. för den som inte orkar med lite längre intron.

Artikeln i fråga, om nu någon har missat den.

https://www.fz.se/nyhet/278051-ar-reign-of-terror-undertiteln...


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Har lyssnat lite på The Prodigy och deras nya EP idag:

EDIT: Kan rekommendera Ho99o9 också eftersom låten är gjord med tillsammans dem:

Moderator | Testpilot

Lyssnar på denna goding. Gunship är ett riktigt trevligt band som skriver musik insiprerat av filmer, spel, och annat från 80-talet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Releasehästryttare

Tror jag lyssnat igenom videon 10 gånger sen den släpptes för 2 dagar sen.

Medlem
Medlem

Min nuvarande favoritlåt.

Edit: Tråkigt nog har jag inte hittat något annat med gruppen i fråga som jag gillar särskilt mycket. Alla kan tydligen göra en bra låt.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Releasehästryttare

Hazbin hotel en kommande serie 2019

Tydligen funkar inte timestamps, så skippa till 1.10 in där låten börjar.

Medlem

signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Måste ju ett slå ett slag för Nekromants nya Skiva The Nekromant Lives


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

Skriv svar