Rösta! Vilket spel vill du att Blizzard remastrar härnäst?

Medlem

Diablo 2 + Lord Of Destruction hade varit underbart...

Medlem

Känns som att de tappat gnistan helt och endast lever på nostalgi och MTX från deras kassa-kor för tillfället. Vilket värdelöst blizzcon utan några som helst framtidsplaner.

Medlem

D2 rem Eller D4

Medlem
Skrivet av Metroid:

Remaster? Originalen är ju perfekta som de är.
https://youtu.be/d-nOwIZkeZ8?t=160

Ja Diablo 1 remaster MED svenskt språk+text! Vilka minnen när man fick prova det på svenska första gången. xD


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Blackthorne var Blackhawk i europa, någon Nisse som missat det i nyheten

Avstängd
Skrivet av Jinxswe:

Om man ska remastra ett spel så gör de på ett spel som inte längre funkar att köra.
Visst WC3 är ett bra spel. Men kan ju köra de felfritt på dagens maskin.
Bättre att ta WC1-2 som vägrar funka utan typ dosbox eller liknande.

Att köra genom dosbox är väl inget jämfört med den gamla goda DOS-tiden, när man behövde göra särskilda boot-konfigurationer till datorn för att ens kunna få igång olika spel.

Medlem

Blackthorne borde få en remaster a la Another World

Medlem
Skrivet av Mabec:

Blackthorne var Blackhawk i europa, någon Nisse som missat det i nyheten

Inte pc-versionen som var den versionen jag körde. Tyckte europeiska censurerade versionen till SNES var för lam

Medlem

Testa något nytt...

Fulländad singleplayer som inte inkluderar multiplayer what so ever?
- Oh, de kan ju inte få pengar utav det. Så kommer inte att hända.

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Nä, men får moddare i uppdrag att göra det till WC3 reforged så kan de släppa dem med samma motor.
Ge moddarna lite pengar så kan de släppa dem som ett expansionspack.

Tror inte Blizz skulle godkänna en sådan sak rakt av utan att ha hela sin kvalitetskontrolls joximojs inblandad osv så lär bli ganska kostsam mod.

Personligen och detta är en högst personlig åsikt, skulle jag nog inte bry mig om en "mod" antigen fräshar man upp originalet eller så gör man Diablo 4 istället, börjar man pilla med andra motorer osv så är det ju inte längre samma spel.

Medlem

Inget. Vill ha nytt. Exempelvis World of Starcraft.

12
Skriv svar