Hur populärt är Fortnite? 8,3 miljoner spelare samtidigt talar sitt tydliga språk
Många barn där ute. 😜😜😜
Ja är väl mestadels bara barn som spelar. 7 mille av dom där 8 är väl barn.
PS5 och inget annat.
Jag glädjs verkligen åt succén med Fortnite. De gör ändå sin grej väldigt bra. Själv står jag inte ut med spelet och upplägget (byggandet, skinsen, stilen), men är glad för att kidsen lirar det istället för PUBG/BFV.
En eloge till Epic!
Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW
Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''
Är som sagt småungar som lirar spelet ju, så unga som 7-8 år typ så det är klart att man kommer upp i sådana här siffror eventuellt. Fortnite är ju hur easy access och cartoony som helst och det finns inga andra spel av det här slaget som ens kommer i närheten av att täcka denna kategori.
Epic träffade mega-jackpotten av en ren slump och var smarta nog att kapitalisera på det.
Omröstningen talar sitt tydliga språk. Låt oss slippa nyheter om detta!
Så länge det är en populär grej så lär det skrivas om det.
Så länge det är en populär grej så lär det skrivas om det.
Finns massa populära spela i Kina med, men FZ skriver inte om dem. Jag var väl inte helt seriös heller blir mest trött i huvudet av det här spelet.
Jag och grabben brukar spela tillsammans (han är 9) och har superkul! Har två datorer bredvid varandra hemma, plus en ps4:a och en switch nära intill så kan bli en hel squad ibland. Crossplay ftw!
Vetefasen om jag skulle spela det annars dock, men typ alla spel är ju roliga när man gejmar tillsammans med folk man tycker om.
Jag är 40 år och lirar Fortnite som en tok. Älskar spelet, känslan, flowet, stilen. Passar mig perfekt
Du ska iaf vara stolt över att du har barnasinnet kvar. 😉
Haha, jag tycker inte det är så "barnsligt" faktiskt, men en rejäl utmaning är det. Lika svårt som belönande :). Har aldrig spelat ett enda spel när man får sådana pulspåslag som i Fortnite. Du kan se på min twitchkanal (med samma namn som här "Niethrel") om du vill se en skäggig gubbe spela det :-P.
Finns massa populära spela i Kina med, men FZ skriver inte om dem. Jag var väl inte helt seriös heller blir mest trött i huvudet av det här spelet.
Kinesiska spel är ju dock inte relevanta för oss om inte bor där. Fortnite är stort världen över, inkluderat våran region.
Det har väll alla vuxna som spelar datorspel?
Jag är 40 år och lirar Fortnite som en tok. Älskar spelet, känslan, flowet, stilen. Passar mig perfekt
Jag är förvisso vara 33 år, men jag håller med dig till fullo. Känslan och stuket i Fortnite är riktigt härlig!
Korta rundor och att det är roligt även vid förlust passar dessutom mig bra. Det eftersom jag saknar såväl tid som skills 🙂
När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.
Lite OT men inför valet på dotterns skola så "skapade" elever i gissningsvis eller 3:an/4:an partier som alla barn skulle rösta på. Dessa sitter fortfarande uppe och "Fortnite partiet" står för följande:
Alla barn ska få spela/titta på Fortnite.
Rätt kul ändå då min dotter (som går i 1:an) kommer och frågar om jag vet vad Fortnite är. Så verkar onekligen var mycket populärt i unga kretsar.
Omröstningen talar sitt tydliga språk. Låt oss slippa nyheter om detta!
Just nu 26% av de som röstat som spelar spelet. Så det verkar ju inte vara helt ointressant för deras läsare.
Vi är uppe i 25 eller så kommentarer nu. Det säger också något om Fortnite-intresset på FZ.
Njaa 90% av kommentarerna är ju från coola killarna som hävdar att dom minst sagt inte är några barn som spelar fortnite.
Undrar om alla passivt aggressiva människor här inne ens spelat spelet så pass att dom stött på utmaningen och belöningen med spelet. Eller ni kanske bara ignorerar spelet för att barn spelar det, finns skins och den största personligheten i spelet går er på nerverna. För om man spelar spelet med kompisar i pre-mades, solo, eller squad/duos med randoms men utan voicechat, undrar jag hur ni stöter på dom här 'barnen' ni talar om. Hoppas ni inte dömer ett spel baserat bara på nyhetsartiklar och sociala medier.
Kan köpa att folk inte gillar spelet. Men tror ni vet vad jag inte köper, attityden.
Ja, jag är väl medveten om att min egen kommentar är passivt aggressiv.
Det är bra att fortnite finns
Har märkt mindre småkids i andra multiplayer spel
Keep it up
Haha, där har du en poäng. Tack Epic!
Jump in.
Det är bra att fortnite finns
Har märkt mindre småkids i andra multiplayer spel
Keep it up
Låter lite väl sadistiskt att märka små barn i multiplayer-spel.