Mer HBTQ i Overwatch när Soldier: 76 kommer ut ur garderoben

Robot
Mer HBTQ i Overwatch när Soldier: 76 kommer ut ur garderoben

Ytterligare en Overwatch-hjälte kommer ut som gay.

#blizzard-entertainment, #overwatch


Medlem

Tragiskt nog finns inga transsexuella i spelet och spelar därför inte heller skiten


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Tragiskt nog finns inga transsexuella i spelet och spelar därför inte heller skiten

Not sure if serious...


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Försöka rädda ett döende spel med lgbt poäng, sorgligt.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Ankh:

Not sure if serious...

verkligen oklart. skulle kunna vara seriöst då detta är hur dagens samhälle ser ut.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

verkligen oklart. skulle kunna vara seriöst då detta är hur dagens samhälle ser ut.

Lite så jag ser det med


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Nu måste jag dock fråga en sak av ren nyfikenhet. Varför skriver ni en nyhet om detta? Skulle ni skrivit samma nyhet om han var hetero?

EDIT: Kan vi inte bara låta folk få älska och ligga med vem/vad de vill? Måste vi skriva nyheter om det och starta diskussion?

Redaktör
Ponny

Så länge det görs med en tanke bakom och inte bara "Titta vad bra vi är! Vi har en HBTQ-karaktär!" (Att skohorna in homosexuella karaktärer vars enda karaktärsdrag är att de är homosexuella är aldrig en bra idé – det är bara ett tecken på lata författare) ser jag inga skäl att klaga. Nu vet jag dock inte hur genomtänkt detta är, men jag gillar ensemblen i Overwatch, så ... försiktigt optimistisk.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Fluffo:

Nu måste jag dock fråga en sak av ren nyfikenhet. Varför skriver ni en nyhet om detta? Skulle ni skrivit samma nyhet om han var hetero?

Om X antal år hoppas jag kunna svara: "Håller med, det här var väl en väldigt onödig nyhet att skriva." Nu skriver dock många om det här och det tycks överlag vara en snackis, så det finns (tyvärr, får jag väl säga) ett nyhetsvärde.


signatur

En Bamseponny av folket

Releasehästryttare

Man är ju lite trött på att sexualliteten av karaktärer skall tryckas ner i halsen på en oavsett vad det är för medium man brukar nu för tiden.

Medlem

Rätt intressant att det endast är "vita" karaktärer som kommit ut. Bara en intressant reflektion, speciellt då det inte är alls lika accepterat i t ex Asien (främst Kina) och de karakätererna är väldigt sterotypiska för den regionen medan de vita karaktärerna ska vara så trendbrytande som möjligt.

Medlem

Kommer lagom efter hela Ellie kontroversen.

"Blizzard did a Kevin Spacey"

Medlem
Skrivet av Devan:

Man är ju lite trött på att sexualliteten av karaktärer skall tryckas ner i halsen på en oavsett vad det är för medium man brukar nu för tiden.

Undvik Pillars of Eternity 2 om sånt stör dig, ett tips.

Medlem

@Fredrik Eriksson: Men det kan snackas om den på olika sätt. Problemet, som jag ser det, är att folk gömmer sig bakom anonymitet för att skriva homofobiska och dylika inlägg som svar på sådana här nyheter. Det kanske är värt att inte skriva en sådan här nyhet för att inte späda på hatkulturen som råder på internet? Det finns en anledning varför många stora sidor väljer att ta bort kommentarsfältet nu för tiden.

Man kanske inte ska ge utrymme för vissa människor att sprida sitt hat. En sådan här nyhet kan göra mer skada än nytta. Läs t.ex. igenom kommentarsfältet just nu för denna nyhet.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Devan:

Man är ju lite trött på att sexualliteten av karaktärer skall tryckas ner i halsen på en oavsett vad det är för medium man brukar nu för tiden.

Nu har jag bara läst fragment ur novellen, men som jag fattar det så görs det ingen stor affär av att Jack har en gammal flamma som också råkar vara en man.


signatur

En Bamseponny av folket

KoP
Medlem

Kan man inte bara låta alla spelkaraktärer vara könlösa? Blir nog enklast så.

Medlem

Skit samma, han får knulla med vem han vill, så länge viljan är ömsesidig såklart.

eld
Medlem
Skrivet av Devan:

Man är ju lite trött på att sexualliteten av karaktärer skall tryckas ner i halsen på en oavsett vad det är för medium man brukar nu för tiden.

Har du glömt att större delen av all slags media och berättelser i människans historia handlar om hur gärna heterosexuella personer vill sätta på varandra?

Känns lite väl hårt att reagera i de sällsynta fall det nämns eller antyds att en person kanske har en annan läggning.

Redaktör
Ponny

@Fluffo: Du har bra poänger. Det är inte helt enkelt att rapportera om sådana här nyheter (som, återigen, inte borde vara nyheter men ändå bevisligen fortfarande är det), för gör man det inte alls och s.a.s. lägger locket på kan ju det också sända ut konstiga signaler. "Alla" skriver ju om det. Det är lite knepigt, men jag tar definitivt till mig din konstruktiva kritik. Den är värd att fundera vidare på.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fluffo:

@Fredrik Eriksson: Men det kan snackas om den på olika sätt. Problemet, som jag ser det, är att folk gömmer sig bakom anonymitet för att skriva homofobiska och dylika inlägg som svar på sådana här nyheter. Det kanske är värt att inte skriva en sådan här nyhet för att inte späda på hatkulturen som råder på internet? Det finns en anledning varför många stora sidor väljer att ta bort kommentarsfältet nu för tiden.

Man kanske inte ska ge utrymme för vissa människor att sprida sitt hat. En sådan här nyhet kan göra mer skada än nytta. Läs t.ex. igenom kommentarsfältet just nu för denna nyhet.

Jag håller både med och inte, jag tror som du säger att nyhetsartiklar om känsliga ämnen genererar mycket stök i kommentarsfälten och till vis del gå åt det hatiska hållet, MEN jag tror att det behövs för att normalisera saker som detta snabbare (vi är inte där än).

Redaktör
Skrivet av Devan:

Man är ju lite trött på att sexualliteten av karaktärer skall tryckas ner i halsen på en oavsett vad det är för medium man brukar nu för tiden.

https://i.imgur.com/G0Dt4Ff.jpg

Det kanske är det vissa i minoritetsgrupper känner när det mesta utgått från ett heteroperspektiv?


signatur
Medlem

Detta är ju främst för dom som gillar Overwatch och var ju inte något Blizzard själva gick ut med pompa och ståt utan en fortsättning i deras serieformat, främst media som gjort det till något stort.

Känns konstigt faktiskt och känner främst att det borde bara få vara så utan stora rubriker, men kanske finns något värde i att återigen diskutera hur allt som är inkluderande är fånigt eller forcerat.

Medlem

Fantastiskt att det nästan varenda gång en sådan här nyhet dyker upp är någon som jämför det med att få något nerkört i halsen!

Det borde inte behöva skrivas nyheter om dylika saker. Att vissa blir så upprörda och illa berörda av dem är nog ett tecken på att det tyvärr fortfarande behövs.

Att skriva negativa kommentarer om en sådan här nyhet är mer onödigt än att nyheten skrivs. När nyheten kan skrivas utan liknande kommentarer behövs inte nyheten heller.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

@Fluffo: Du har bra poänger. Det är inte helt enkelt att rapportera om sådana här nyheter (som, återigen, inte borde vara nyheter men ändå bevisligen fortfarande är det), för gör man det inte alls och s.a.s. lägger locket på kan ju det också sända ut konstiga signaler. "Alla" skriver ju om det. Det är lite knepigt, men jag tar definitivt till mig din konstruktiva kritik. Den är värd att fundera vidare på.

@Fredrik Eriksson: Tack för dina svar. Jag vara nyfiken på hur du tänker som journalist.

Skrivet av Lepr:

Jag håller både med och inte, jag tror som du säger att nyhetsartiklar om känsliga ämnen genererar mycket stök i kommentarsfälten och till vis del gå åt det hatiska hållet, MEN jag tror att det behövs för att normalisera saker som detta snabbare (vi är inte där än).

@Lepr: Frågan är om det verkligen normaliseras eller gör precis det motsatta... Jag vet inte svaret.

Medlem

Och där var spelet avinstallerat för gott!
Blizzard fortsätter gräva sitt egna märke i graven! Hihi 😌


signatur

AYY LMAO

Moderator | Testpilot
Skrivet av Haziza:

Och där var spelet avinstallerat för gott!
Blizzard fortsätter gräva sitt egna märke i graven! Hihi 😌

Så bara för att Soldier 76 är homosexuell kan du inte spela spelet längre? Blizzard själva gör ingen big deal utav detta. Det nämns lite kort och sedan är det spelmedia som blossat upp det.

Ber om ursäkt men tycker ärligt att det är ganska dumt att avinstallera ett spel bara på grund av det här. Givetvis får allihopa göra som de vill dock.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

signatur

"It's no that I'm lazy. It's just that I don't care"

Moderator | Testpilot

Exakt så för min del faktiskt. Karaktären låter, ser ut och spelas fortfarande likadant så bara dumt att ens blir förbannad över det här.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det kunde ha varit värre. Det är inte som, när de helt random sa att Symetra hade autism.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Skriv svar