GTA V-fuskmakare döms till böter på 1,3 miljoner kr

Robot
GTA V-fuskmakare döms till böter på 1,3 miljoner kr

Take-Two försökte lösa saken utanför domstolen men skaparen av Elusive-fusket struntade i det.

#gta-v, #rockstar, #take-two


Medlem

Det var inga småsummor de krävde honom på, ändå undrar man om han inte tjänade rätt gott på affären ändå. Att det finns så mycket pengar i fusk..


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Inaktiv

Vilken jubelidiot. Hoppas det var värt det.

Gnällkuk

Känns som om han antingen vill hålla sig gömd, eller så hade det framkommit att han dragit in så mycket mer pengar än vad de trott att han hade blivit stämd för ett lång högre belopp. Min gissning landar på det senare.

De tog ändå ned fusket för ett drygt år sedan. Någon som vet hur länge fusket fanns tillgängligt och vad det kostade? Antar att han även hade andra sätt att tjäna pengar på fusket.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk
Skrivet av anon_326114:

Vilken jubelidiot. Hoppas det var värt det.

Jubelidiot? Han skapade ett populärt fusk som Rockstar inte lyckades bygga runt och försvara sig mot, blev antagligen miljonär på kuppen med sina kunskaper. Moraliskt fel, givetvis. Men att kalla honom jubelidiot tycker jag är direkt felaktigt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ravenknight:

Det var inga småsummor de krävde honom på, ändå undrar man om han inte tjänade rätt gott på affären ändå. Att det finns så mycket pengar i fusk..

Han krängde fusket för mellan 10-30 dollar. Så han behövde ha kräng 10 000 stycken med ett medelpris på 15 dollar.


signatur
Medlem

Han höll sig nog undan för han visste att maxbeloppet är lägre än alla pengar han tjänat på fusket. Kanske var värt att ta den smällen?


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Det är inte han som är jubelidioten.
Jubelidioter är dom som köper fusk


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Haha PostNord...

Inaktiv
Skrivet av trickeh2k:

Jubelidiot? Han skapade ett populärt fusk som Rockstar inte lyckades bygga runt och försvara sig mot, blev antagligen miljonär på kuppen med sina kunskaper. Moraliskt fel, givetvis. Men att kalla honom jubelidiot tycker jag är direkt felaktigt.

Att inte dyka upp till rätten och dömas till maxbelopp. Är det så smart då? Nej jag står fast vid jubelidiot.

Medlem

Den enda anledningen till att de vill stoppa detta fusk är så att de ska kunna sälja virtuella pengar själva.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Skrivet av anon_326114:

Att inte dyka upp till rätten och dömas till maxbelopp. Är det så smart då? Nej jag står fast vid jubelidiot.

I det här fallet kan det kanske vara smartare att slippa redovisa intäkterna.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

ja den med postnord var bra


signatur

//monster

Inaktiv
Skrivet av hannes.theorell:

I det här fallet kan det kanske vara smartare att slippa redovisa intäkterna.

Han dömdes till maxbelopp för att han inte dök upp. Alltså hade han ingenting att förlora på att dyka upp. 216000$ är inga småsummor.

Take Two uppskattade skador på 500000$. Och det är skador på ekonomin i spelet alltså inte likställt med vad Perez tjänade. Jag står fast vid att han är en jubelidiot.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Han dömdes till maxbelopp för att han inte dök upp. Alltså hade han ingenting att förlora på att dyka upp. 216000$ är inga småsummor.

Take Two uppskattade skador på 500000$. Och det är skador på ekonomin i spelet alltså inte likställt med vad Perez tjänade. Jag står fast vid att han är en jubelidiot.

Dyker han upp så får han kanske skatteverket på sig för obetalda skatter(?)

Inaktiv
Skrivet av jehuty:

Dyker han upp så får han kanske skatteverket på sig för obetalda skatter(?)

Mycket möjligt. Inte en aning hur IRS arbetar i staterna. Men det borde ju vara rimligt att de inte nöjer sig med att "jag vill inte deklarera mina illegala intäkter".

Men Take Two ville göra upp utanför rätten och lägga upp en avbetalningsplan vad jag förstår det som.

Men tar man inte sitt ansvar så är det klart det känns.

Gnällkuk
Skrivet av anon_326114:

Att inte dyka upp till rätten och dömas till maxbelopp. Är det så smart då? Nej jag står fast vid jubelidiot.

Hur vet du det? Du har ingen aning om hur mycket pengar han dragit in, pengar som dels farbror staten antagligen vill göra anspråk på, dels så kan Rockstar helt revidera summan de stämt honom på till något mycket högre. Att helt utebli från rättegången talar mer för att han troligtvis räknat ut att det blir billigare att få maxstraff och bli sköntaxerad än att redogöra.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Inaktiv
Skrivet av trickeh2k:

Hur vet du det? Du har ingen aning om hur mycket pengar han dragit in, pengar som dels farbror staten antagligen vill göra anspråk på, dels så kan Rockstar helt revidera summan de stämt honom på till något mycket högre. Att helt utebli från rättegången talar mer för att han troligtvis räknat ut att det blir billigare att få maxstraff och bli sköntaxerad än att redogöra.

Jag förstår vart du vill ta ditt argument men att spekulera i någons handlingar är inte rätt väg att gå. För chansen/risken är väl lika stor att han inte har en cent kvar att betala eventuella skadestånd?

Och angående maxbeloppet så tolkar jag detta som att Take Two yrkade på just det enligt följande "The Florida-based man is ordered to pay the game company $150,000, which is the maximum amount of copyright infringement damages.", tolkar du det annorlunda alternativt vet att så inte är fallet så upplys mig gärna.

Och slutligen tror du att IRS nöjer sig med att han valde att inte deklarera sina intäkter till Take Two? Känns rätt långsökt. Men jag vet inte hur det fungerar så ta det med en nypa salt.

Gnällkuk
Skrivet av anon_326114:

Jag förstår vart du vill ta ditt argument men att spekulera i någons handlingar är inte rätt väg att gå. För chansen/risken är väl lika stor att han inte har en cent kvar att betala eventuella skadestånd?

Och angående maxbeloppet så tolkar jag detta som att Take Two yrkade på just det enligt följande "The Florida-based man is ordered to pay the game company $150,000, which is the maximum amount of copyright infringement damages.", tolkar du det annorlunda alternativt vet att så inte är fallet så upplys mig gärna.

Och slutligen tror du att IRS nöjer sig med att han valde att inte deklarera sina intäkter till Take Two? Känns rätt långsökt. Men jag vet inte hur det fungerar så ta det med en nypa salt.

Ahh okey, så du får gissa hej vilt och kalla någon jubelidiot utan att ha någon som helst aning. Men när någon annan kommer med en annan teori så är det fel väg att gå då man inte ska ägna sig åt spekulationer? Vad gör du ens på ett diskussionsforum? Jag vet inte heller utan presenterar bara en annan teori och möjlighet.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Inaktiv
Skrivet av trickeh2k:

Ahh okey, så du får gissa hej vilt och kalla någon jubelidiot utan att ha någon som helst aning. Men när någon annan kommer med en annan teori så är det fel väg att gå då man inte ska ägna sig åt spekulationer? Vad gör du ens på ett diskussionsforum? Jag vet inte heller utan presenterar bara en annan teori och möjlighet.

Förstår inte varför du blir förbannad? Du besvarade ju inte en enda del i mitt inlägg så den enda som inte diskuterar/debatterar är du. Om du nu har så svårt för att folk inte håller med dig så kanske det är du som borde sluta med diskussionsforum?

Och jag tycker fortfarande att han är en jubelidiot. Att ha en inkomst baserat på något olagligt tycker jag är idiotiskt. Och sen att inte ta sitt ansvar när man blir tryckt mot väggen = jubelidiot.

Men om du nu blev så ledsen, förbannad eller upprörd så ber jag om ursäkt för det.

Avstängd
Skrivet av Kleptoman:

Den enda anledningen till att de vill stoppa detta fusk är så att de ska kunna sälja virtuella pengar själva.

De vill att folk ska spela spelet också. Ingen vill lira ett sönderfuskat spel.

Medlem

rätt åt honom, jävla idiot, alla fuskare var ju anledningen jag slutade spela gta online...

Medlem
Skrivet av Adezj:

Haha PostNord...

PostMord*


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skägg.
10 Chambers

Seså, tänk på tonen!


signatur

Har inte fuskat i GTAO medvetet utan en kille som slängde ut pengar framför en så man råkade springa över dem. Slutade med att jag skjöt skallen av han och blev en halvmiljon rikare. Gjorde av mig dem väldigt snabbt på lite vapen och en villa. Känslan Joel Kinneman i Snabba Cash har blev till verklighet. För egentligen var jag bara en fattig kriminell med en extra fin skjorta.

Skrivet av anon_326114:

Han dömdes till maxbelopp för att han inte dök upp. Alltså hade han ingenting att förlora på att dyka upp. 216000$ är inga småsummor.

Take Two uppskattade skador på 500000$. Och det är skador på ekonomin i spelet alltså inte likställt med vad Perez tjänade. Jag står fast vid att han är en jubelidiot.

Jag tänkte mer att skadeståndet ifall nissen dykt upp hade skrivits upp i förhållande till de verkliga intäkterna.
Därefter hade han blivit ett mumsigt fall för olika federala utredningar gällande skatt und so weiter.

Men hur som helst, det är förstås alltid bäst att självmant gå till tinget och få sin rättelse för sina fel.
Allt annat är idiotiskt.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Avstängd
Skrivet av hannes.theorell:

Men hur som helst, det är förstås alltid bäst att självmant gå till tinget och få sin rättelse för sina fel.
Allt annat är idiotiskt.

Knappast alltid bäst för den åtalade.

@NiceAsBice: Den skulle gett fan i att fela?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Inaktiv
Skrivet av hannes.theorell:

Jag tänkte mer att skadeståndet ifall nissen dykt upp hade skrivits upp i förhållande till de verkliga intäkterna.
Därefter hade han blivit ett mumsigt fall för olika federala utredningar gällande skatt und so weiter.

Men hur som helst, det är förstås alltid bäst att självmant gå till tinget och få sin rättelse för sina fel.
Allt annat är idiotiskt.

Nej håller med dig till fullo. Förstår inte hur man vågar bjuda upp ex Take Two på dans bara. Dom jagar ju fuskare rätt hårt, hade aldrig själv vågat utmana dom på det viset. Och ja det gick ju som det gick.

Medlem

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

12
Skriv svar