Medlem
Bordsfläkt

Jag kan knappt andas här inne i rummet. Har alldeles för mycket elektronik här inne. Jag har köpt (och bytt) flera olika bordsfläktar från Elgiganten tidigare i veckan, men ingen av dem blåser kall luft.

Så, har ni några bra tips?
Vill alltså inte bara ha luft, utan kall luft.

/Walt


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Luftkonditioneringsutrustning.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Ja, då är det väl tyvärr bara en riktig AC som gäller. Och dom är stora och dyra...


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

öppna 2 "säkra" dörrar som inte blåser igen då det blir (ja, du vet vad jag menar, jag är glömsk )
så får du kall och skön luft där.

Medlem

Just nu använder jag denna. Den ger ingen kall luft alls, och den låtar mer än min dator och Xbox 360 tillsammans.

Jag tänkte försöka mig på denna. Någon som har den?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Den kommer att blåsa EXAKT lika vamt (måhända att den blåser mer eller mindre, men samma temp), det är nämligen fysiskt OMÖJLIGT att få kalluft från en vanlig fläkt, du behöver någonting med kylelement isåfall.

En AC som tidigare nämts.

Du kan ju göra en egen lösning med isblock i luftflödet också, kyler litegrann, men är ett väldans bök med smältvatten osv.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

jag pratar om korsdrag självklart

Medlem

Skönt att det inte bara är jag... sitter just nu med fläkt på full blås och ett iskallt glas vatten. Fortfarande för jävligt varmt XD

Edit: Använder denna http://www.elgiganten.se/product/hem-hushall/klimat-varme/fla...

Funkar hur bra som helst


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Vilken tur att jag har mitt datorum i källaren, alltid svalt å skönt <3


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Tänkte prova med att dra på 2 kylklampar på våran fläkt vi har, någon som vet om det skulle kunna fungera? Lär blir jäkligt fuktigt bara anar jag.

Funderade med på en ac ett tag o kollade på en på media markt . Det jag inte hade tänkt på är att så kallt som det blåser ut där framme, Lika varmt blåser det ut där bak . Så för att det inte ska bli varmare i rummet måste man leda ut varmluften genom ett fönster eller dörr och det går ju inte så jätte bra i en lägenhet


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Jag har en AC och den är väldigt bra. Fast ända problemet är att den låter väl digt mycket.

Medlem

Luftvärmepumpar ska väl fungera som AC? Köp en sådan, skippa element på vintern och spara en väldans massa pengar.

1
Skriv svar