Rykte – Dark Souls-studion gör nytt spel med Game of Thrones-skaparen

Robot
Rykte – Dark Souls-studion gör nytt spel med Game of Thrones-skaparen
Medlem

Spel från FS är ju aldrig fel och det saknas ett bra GoT-spel så varför inte.

Medlem
Skrivet av Asgan:

Spel från FS är ju aldrig fel och det saknas ett bra GoT-spel så varför inte.

Jag tolkar inte nyheten som att From arbetar på ett licensspel, utan att de arbetar på ett rollspel och R.R. Martin skriver storyn.

Medlem

Rykte – Dark Souls-studion gör nytt spel med Christer Glenning look alike.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

coolt, kan säkert bli jättebra men....

Kan inte R.R. Martin se till att skriva klart GoT någon gång?


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av Asgan:

Spel från FS är ju aldrig fel och det saknas ett bra GoT-spel så varför inte.

Skrivet av Vamp:

Jag tolkar inte nyheten som att From arbetar på ett licensspel, utan att de arbetar på ett rollspel och R.R. Martin skriver storyn.

Precis, ryktet är att han skriver historien. Vad det är för miljö vet man inte, men dom gamla ryktena om en Aztek-värld kanske kan vara intressant? Vem vet.

Det skulle kännas väldigt tidigt att visa ett nytt spel redan på E3, men, dom har nog jobbat på vad som nu komma skall ett tag, kanske "B-laget" utan Miyazaki från Fromsoft?

Läste även ett annat rykte att någon på FromSoftware har pratat med personer på Konami. Ett Fromsoft Silent Hill? Castlevania?

Det är en del som inte vet, men dom heter "FromSoftware" utan mellanslag. ;P


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Läste även ett annat rykte att någon på FromSoftware har pratat med personer på Konami. Ett Fromsoft Silent Hill? Castlevania?

Skulle gissa med 99,5% säkerhet att det handlar om en Dark Souls inspirerad Pachinko maskin.

Medlem

@kaealy: Skulle inte förvåna mig


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Så en blandning av incest och kullerbyttor?


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Ett "soulslike" i ice&fire settingen vore väl inte alls fel!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Låter mycket intressant med ett open-world spel i GoT miljö. From SoftWare får väldigt gärna lägga till en svårighetsgrad att kunna välja mellan. Deras spel värkar ruggigt svåra. Har inte lirat något av deras spel dock. Hatar o dö om och om igen så en svårighetsgrad inställning är viktigt för egen del.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Jag tycker att R.R. Martin skulle skriva klart Game of Thrones istället för att ägna sig åt sidoprojekt.

NuZ
Testpilot
Skrivet av CARTMAN:

Låter mycket intressant med ett open-world spel i GoT miljö. From SoftWare får väldigt gärna lägga till en svårighetsgrad att kunna välja mellan. Deras spel värkar ruggigt svåra. Har inte lirat något av deras spel dock. Hatar o dö om och om igen så en svårighetsgrad inställning är viktigt för egen del.

Nej det går icke för sig. FS spel är spel där ingen håller dig i handen, visar hur osv. Som att lära sig att cykla själv. När du kan det är det lätt. Som gamla NES spel. Ta Super mario t.ex. ingen som visar hur du ska göra i det spelet. Du lär dig istället


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Vore intressant att se hur FS tar sig an ett open world-sandlådespel.

Medlem

@Fezk: Aztek?!? Silent Hill?!! Castlevania!?! GE MIG ALLT


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

1
Skriv svar