Remastern av Final Fantasy VIII släpps om två veckor

Robot
Medlem

Har jag missat något? FF8 finns på Steam idag med stöd för moderna upplösningar och Xbox kontroller m.m. Vad är det som är speciellt med detta för i videon så ser det exakt likadant ut som det som redan finns idag. Eller är videon det gamla som redan finns kanske...

Medlem

Det var inte mycket till "remaster", ser ju förskräckligt ut. Man fick inte ens se några förrenderade bakgrunder, så jag gissar att de också ser ut som skit. Dålig money grab. Är ju bara en återlansering av något som redan finns.

Medlem

Ah fyfan va gött! En del av barndomen detta Det första FF jag spelade!

Medlem
Skrivet av Esri:

Har jag missat något? FF8 finns på Steam idag med stöd för moderna upplösningar och Xbox kontroller m.m. Vad är det som är speciellt med detta för i videon så ser det exakt likadant ut som det som redan finns idag. Eller är videon det gamla som redan finns kanske...

Avsevärt mycket bättre karaktärsmodeller bland annat i den här versionen.

https://static1.thegamerimages.com/wordpress/wp-content/uploa...


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Skribent

Kommer ihåg att jag var lite skeptisk till det här spelet, men att kortspelet som fanns var ritkitgt skoj. Spelade ut det såklart men tyckte vid tillfället att det inte vari närheten av 7an, även om det där kortspelet var bättre än alla minigames i 7an och jag la många timmar på att få en komplett kortlek.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Det var inte mycket till "remaster", ser ju förskräckligt ut. Man fick inte ens se några förrenderade bakgrunder, så jag gissar att de också ser ut som skit. Dålig money grab. Är ju bara en återlansering av något som redan finns.

Det är väl inte så konstigt, det är ju en remaster inte en remake.

Medlem

Kommer det en fysisk utgåva?

Finns det möjlighet till snabbspolning?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Själv så tycker jag att det är svårt att välja vilken del av FF 6-9 som är bäst. Men 8an hade lite fler saker jag störde mig på. Samtidigt som mycket var väldigt bra också. Men kommer aldrig att köra dom igen och kan inte rekommendera dom heller. Mycket bättre att man kör nya spel så att folk inte tycker att man blivit en stofil nörd. Och att man förstår och hela tiden utvecklas samt hänger med i vad som händer. Ha ha. Måste tillägga nya spel som inte är FFX2 FFXII och senare tycker inte att dom senaste FF spelen varit något för mig. För många fel och konstiga beslut har verkligen sabbat för serien. XII ville jag verkligen gillar mer men kunde inte. För jag tycker att FF serien bara är turordningsbaserad annars så är det bara spinoff spel.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Freakon:

Kommer det en fysisk utgåva?

Finns det möjlighet till snabbspolning?

"3x Speed Boost: Play through the game with three times the speed."

Vet dock inte hur det är med fysisk utgåva, men vissa rykten tycks ha florerat.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag spelade FFVIII mycket när det släpptes. Gillade verkligen spelet. Tror dock inte att det kommer bli ett spel som jag kör igen. Det var bra på sin tid men nu finns det så mycket annat så det ligger långt ner på listan över spel att spela. Hade dock gärna sett en riktig remake av det (likt FFVII) men tror nog aldrig att det kommer att ske.

Avstängd

Jag minns att jag började lira detta då det kom men spelade aldrig ut det tror jag. Tyckte inte det var lika bra som FF VII helt enkelt, det var svårslaget. Man hade ju otroliga förhoppningar på detta efter 7:an så var nog det som gjorde att det blev "dåligt".

Men varför tar det sådan jäkla tid med 7:ans remake? Måste ju vara något strul.


signatur

PS5 och inget annat.

Testpilot

Mitt favoritspel genom alla tider. Har faktiskt inte Steam versionen sedan tidigare så denna blir bra.

Medlem

Satte morgonkaffenkaffet i halsen och trodde det stod 7an först å remake.

Medlem

Gott! Då blir det att spela ut spelet för fjärde gången

Gen
Medlem

Så den versionen som redan finns på Steam är inget mer än en portning till moderna system medan detta är en remaster med polerade effekter/texturer osv?

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

"3x Speed Boost: Play through the game with three times the speed."

Vet dock inte hur det är med fysisk utgåva, men vissa rykten tycks ha florerat.

Tack för svar.

Är sugen på spelet men avvaktar och ser ifall det kommer fysiskt. Annars blir det köp digitalt på en framtida rea.

Ni som har spelat det, hur står det sig idag?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Gnällkuk
Skrivet av Freakon:

Tack för svar.

Är sugen på spelet men avvaktar och ser ifall det kommer fysiskt. Annars blir det köp digitalt på en framtida rea.

Ni som har spelat det, hur står det sig idag?

Sämre än sjuan och nian, klart rolig att spela om man gillar FF-serien. Som någon annan var inne på är kortspelet kul, lite Gwent-varning där då man lätt kan grotta ned sig i spelet och samla kort Tycker dock att karaktärerna är klart svagare än mot sjuan och åttan.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Sämre än sjuan och nian, klart rolig att spela om man gillar FF-serien. Som någon annan var inne på är kortspelet kul, lite Gwent-varning där då man lätt kan grotta ned sig i spelet och samla kort Tycker dock att karaktärerna är klart svagare än mot sjuan och åttan.

Alright, tack för svar. Kommer att ge det en ärlig chans förr eller senare


signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar