Kvällssnack – Vilket är årets hittills bästa spel?
Sekiro är det enda jag spelat hittills i år som är värt att nämna i sammanhanget.
Hoppas innerligt att Disco Elysium lever upp till den extremt högt lagda ribban. I så fall är det solklart GOTY och antagligen ett av de bästa spelen någonsin.
Men det är förstås en lång väg dit...
Division 2 är helt klart årets roligaste spel! Det säger ju en del om 2019. Hade det varit smooth optimerat första månaden så kanske det till och med skulle haft en chans i kommande galor men de lär de knappast ha nu! Ganska dåligt spelår överlag!
Zelda: Links Awekening är awesome med! Ett spel jag lirat i sängen innan jag ska sova så det tycker jag bara räknas som en bubblare!
Kan inte riktigt bestämma mig för ett spel. Tycker att de tre jag nämner nedan kompletterar varandra mycket väl.
1. Sekiro
Klockrent stridssystem med spännande fiender i fantastiskt vackra miljöer. Man kan inte begära mycket mer.
2. Slay the Spire (Switch)
Fantastiskt kortspel blir ännu bättre portabelt. Att man kan mappa om kontrollerna så man endast behöver en joy-con leder till den mest bekväma spelupplevelsen någonsin och påminner mig om varför jag älskar den här konsolen.
3. Zelda: Link's Awakening
Trodde aldrig att det skulle vara så kul att återbesöka Koholint! Originalet var ett av mästerverken som fick mig att fastna för gaming som liten och remaken har varit en vild nostalgitrip.
Borderland 3, allt annat har varit skit. Förstår inte hyllningen av Sekiro som är i särklass de sämsta spelet som släppts av From software.
From håller en hög lägstanivå(och jag förstår att du menar de Dark Souls-liknande spelen From har släppt).
Tycker ändå vissa grejer i Sekiro är väldigt bra. Gillade det mer än DS3 vilket är det Dark Souls jag gillat minst.
From håller en hög lägstanivå(och jag förstår att du menar de Dark Souls-liknande spelen From har släppt).
Tycker ändå vissa grejer i Sekiro är väldigt bra. Gillade det mer än DS3 vilket är det Dark Souls jag gillat minst.
Ja smaken är som baken. Det jag saknade otroligt mycket var ju faktiskt lootandet. I alla Dark souls spel så har ju haft ett värde i att gå tillbaka och nöta fiender om och om igen för att få det där unika föremålet.
Sekiro har noll återspelningsvärde. Det saknar till och med värde att döda fiender fler än en gång. Ändå ska fienderna komma tillbaka varje gång man "vilar".
Förmodligen Resident Evil 2 remaken nånstans högt i toppen i alla fall.
Har även tyckt om Onimusha remaken, Slay the Spire, Outer Wilds, Octopath traveler (pc), Ion Fury, Link's Awakening, Satisfactory och DMC5 som alla hör till favoriterna i år.
Överlag ett lite svagare spelår för mig. Inget bottennapp, men inga kosmiska orgasmer heller. Hur upplever ni spelåret?
Det har dock inte varit ett problem då jag inte hunnit eller haft möjlighet att spela särskilt mycket.