Boneworks vs HL:Alyx
Röstade på Boneworks, med motiveringne "roligast", tror dock att Alyx kommer vara en mer bombastisk upplevelse.
@Carl Johansson-Sundelius: Kommer ni recensera Boneworks? Om Alyx behöver jag nog inte fråga
@Carl Johansson-Sundelius: Kommer ni recensera Boneworks? Om Alyx behöver jag nog inte fråga
Sjukt sugen! Lite orolig för rörelserna bara.
Sjukt sugen! Lite orolig för rörelserna bara.
Se till att rigga up en "kräk-cam" så att vi får ta del av härligheten.
Hur går man runt i dessa spel?
Lite olika sätt. Du har teleportering där du pekar på en plats, och helt enkelt teleporterar dig dit, vilket var väldigt vanligt i de tidigare VR-spelen för folk blev minst illamående av det. Nu är det dock vanligare med fri förflyttning eftersom det har finslipats såpass att folk sällan blir illamående längre, där du styr med vänster tumspak, precis som en gamepad, medan du vänder dig genom att rotara dig i verkliga världen, men också vända dig, "snappa" dig runt i t.ex. 45 grader genom att använda höger tumspak, om du inte har möjlighet för 360 graders frihet av någon anledning.
Jag tror Boneworks bara har fri förflyttning, medan Alyx har jag för mig har olika att välja mellan. Någon får gärna rätta mig
@Sapiens: Förstår inte riktigt, spelar det ingen roll om det ena är roligare än det andra eftersom man kan köpa båda ändå?
Tja alltså inte som att det finns överflöd med VR-lir, speciellt inte på lite högre nivån så då känns det rätt meningslöst att behöva välja.
kontrollerna dom visar i boneworks är det Valve index kontroller?
kommer spelet enbart fungera med dom kontrollerna?
dvs inget WMR stöd ?
Tänker långsiktigt här och röstade på Half-life pga av att dom kommer släppa deras SDK för Source 2 så kommer svämma över med moddar.
Ja moddarna är verkligen det som får många VR spel att blomma ut och bli långlivade.
tycker lite synd om dom som kör PSVR som saknar modd stöd helt och hållet då utbudet är så litet.
kontrollerna dom visar i boneworks är det Valve index kontroller?
kommer spelet enbart fungera med dom kontrollerna?
dvs inget WMR stöd ?
Spelet kommer ha stöd för vanliga VR kontroller.
Ja moddarna är verkligen det som får många VR spel att blomma ut och bli långlivade.
tycker lite synd om dom som kör PSVR som saknar modd stöd helt och hållet då utbudet är så litet.
Pavlov är ett sånt spel. Hade förmodligen varit bortglömt om det inte hade mod stöd.
kontrollerna dom visar i boneworks är det Valve index kontroller?
kommer spelet enbart fungera med dom kontrollerna?
dvs inget WMR stöd ?
Enligt Steam sidan:
Headset:
Valve Index
HTC Vive
Oculus Rift
Windows Mixed Reality
Lite OT! Men hans VR motor har jämförts med Boneworks.
Har själv följt den här killen ett tag på Youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=B_Hn21W72Qg
Nu verkar han ha fått jobb på Ubisoft, så kan bli intressant och se vad de håller på med