Rösta – Läsarnas årets spel 2019!

Robot
Rösta – Läsarnas årets spel 2019!
Medlem

Let’s vote! Men det finns så många bra spel.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Inget på listan är årets spel för min del. Skulle rösta på Fire Emblem: Three Houses själv. En av många fullträffar till Switch.

Redaktör
Skrivet av Aletheides:

Inget på listan är årets spel för min del. Skulle rösta på Fire Emblem: Three Houses själv. En av många fullträffar till Switch.

Ingen nominerade det


signatur
Medlem

Väljer också "annat spel" då Fire emblem va mitt game of the year o strax efter va Sekiro

Medlem

A Plague Tale: Innocence för min del.

Medlem

Av det som fanns på listan var det bara re2 remake eller apex som jag spelat.
Skulle lagt min röst på Red dead Redemption 2


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Förstår inte hur alla hinner spela jag har spelat 1 spel på listan. Känns meningslöst att rösta då haha

Medlem

Ni glömde årets bästa strategispel: Tropico 6.

Lägger min röst på Planet Zoo. Ett av det bästa management-spelen någonsin Överträffade alla mina förväntningar.

Redaktör
Skrivet av Molotov:

Av det som fanns på listan var det bara re2 remake eller apex som jag spelat.
Skulle lagt min röst på Red dead Redemption 2

Red Dead 2 är ett 2018-spel, pc-versionen är i stort samma spel. Resident Evil 2 Remake är ju också gammalt, men ganska rejält omgjort så det fick vara med här. AoE2 är klurigt, men det har ju helt nya kampanjdelar.


signatur
Redaktör
Skrivet av Mikaelh:

Ni glömde årets bästa strategispel: Tropico 6.

Ingen nominerade det.


signatur

Har endast lirat 2 av spelen som är med på listan, RE2 Remake och Division 2. Slänger min röst på Division 2.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Red Dead 2 är ett 2018-spel, pc-versionen är i stort samma spel. Resident Evil 2 Remake är ju också gammalt, men ganska rejält omgjort så det fick vara med här. AoE2 är klurigt, men det har ju helt nya kampanjdelar.

Ok men har man inte spelat rdr2 på Xbox eller PS så är det ju ett 2019 års spel.
Dessutom är PC versionen bättre än konsol versionen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Star wars jedi fallen order helt klart
Borderlands 3 på andra plats 😎

Medlem

Tråkigt att man fortfarande inte kan rösta på fler alternativ med rangordning.

Medlem

Phoenix Point, det kräver fortfarande lite finpolering med balansering och lite småbuggigt att spela med handkontroll. Vill se fler utav denna typ av spel, helst i olika miljöer.

Medlem

WoW Classic, tyvärr inte släppts något under 2019 som intresserat mig utöver det :/

Medlem

Bloodstained för min del, så nära man kan komma ett nytt Castlevania spel.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Redaktör
Skrivet av employed:

Tråkigt att man fortfarande inte kan rösta på fler alternativ med rangordning.

Jao, vårt system stödjer inte det. Men i det här fallet hade det i alla fall bara blivit fråga om en röst - bästa spelet.

Skrivet av Molotov:

Ok men har man inte spelat rdr2 på Xbox eller PS så är det ju ett 2019 års spel.
Dessutom är PC versionen bättre än konsol versionen

Det blir lite avigt när spel släpps flera gånger. Men det blir ännu mer avigt om samma spel kan bli "Årets spel" flera år i rad, därför får pc-versionen inte vara med.


signatur
Medlem

FZ: "Skriv vilket spel du vill nominera till omröstningen av årets spel 2019!"

Ingen: "..."

FZ's läsare: "INGET AV SPELEN SOM KOM MED PÅ LISTAN VILL JAG RÖSTA PÅ!"

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Ingen nominerade det

Skandal!

Medlem

Gör ont i mitt hjärta att behöva välja mellan Sekiro och RE:2 remake, men min förkärlek till originalet gjorde att det fick bli RE2.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Ingen nominerade det.

Jag gjorde det. Att bara kunna nominera ett spel är mycket märkligt. I såna fall nominerar jag hellre Tropico 6 istället för Planet Zoo eftersom många andra nominerade Planet Zoo. Förstår du min poäng?

Medlem

Jag tycker mig ha spelat ovanligt mycket i år. Döm av min förvåning när jag konstaterade att jag spelat endast ett (1) spel på listan (The Division 2). Detta väcker två funderingar hos mig:

1. Jag har uppenbarligen spelat många spel med några år på nacken, främst såna som funnits tillgängliga via Game Pass eller såna som jag redan köpt och sedan återkommit till. Tror inte jag är ensam. Finns det en benämning på oss "sist-på-bollen-spelare" som inte fokuserar på det nya? På ett sätt är det ju rationellt, då spelen blir både billigare och bättre (patchade) med tiden.

2. Jag avstår att rösta, eftersom det är så himla många spel jag inte kan bedöma. Men frågan är hur många som röstar som har spelat ens hälften på listan? Vad säger resultatet då? Säger inte listan mer än vilket spel som vinner? Detta är ingen kritik, utan mer en fundering.

Medlem

Tycker att Rimworld är årets spel. Tog steget från early access tidigare iår.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Jag gjorde det. Att bara kunna nominera ett spel är mycket märkligt. I såna fall nominerar jag hellre Tropico 6 istället för Planet Zoo eftersom många andra nominerade Planet Zoo. Förstår du min poäng?

Men om du nominerade Planet Zoo är det väl där du rimligen lägger din röst? Eller är det något jag missar?

Medlem
Skrivet av ChalleT:

Men om du nominerade Planet Zoo är det väl där du rimligen lägger din röst? Eller är det något jag missar?

Jag skrev en topp 3:
Tropico 6
Planet Zoo
The Division 2

Sen skrev jag en till kommentar där jag förtydligade att om jag måste välja väljer jag nog Planet Zoo.

Redaktör
Skrivet av bluebird:

Jag tycker mig ha spelat ovanligt mycket i år. Döm av min förvåning när jag konstaterade att jag spelat endast ett (1) spel på listan (The Division 2). Detta väcker två funderingar hos mig:

1. Jag har uppenbarligen spelat många spel med några år på nacken, främst såna som funnits tillgängliga via Game Pass eller såna som jag redan köpt och sedan återkommit till. Tror inte jag är ensam. Finns det en benämning på oss "sist-på-bollen-spelare" som inte fokuserar på det nya? På ett sätt är det ju rationellt, då spelen blir både billigare och bättre (patchade) med tiden.

2. Jag avstår att rösta, eftersom det är så himla många spel jag inte kan bedöma. Men frågan är hur många som röstar som har spelat ens hälften på listan? Vad säger resultatet då? Säger inte listan mer än vilket spel som vinner? Detta är ingen kritik, utan mer en fundering.

Man röstar ju på det spel man själv haft roligast med. Man måste inte ha spelat alla andra för det.


signatur
Redaktör
Skrivet av Mikaelh:

Jag gjorde det. Att bara kunna nominera ett spel är mycket märkligt. I såna fall nominerar jag hellre Tropico 6 istället för Planet Zoo eftersom många andra nominerade Planet Zoo. Förstår du min poäng?

Nej, du nominerade inte Tropico 6. Jag förstår faktiskt inte problemet. Man får rösta på en favorit, då nominerar man väl den?


signatur
Medlem

Röstade på STAR WARS Jedi: Fallen Order.

** Annars var A Plague Tale: Innocence, Metro Exodus, Resident Evil 2: Remake jäkligt bra spelsläpp.

Har inte lirat Days Gone ännu som jag köpte förra månaden till PS4. Sugen att köpa Death Stranding nu i december också till PS4.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

123
Skriv svar