ArmA 2 expanderar i juni
Forward Looking InfraRed har jag svårt för att se att man skulle kontrollera individuellt men på en UAV är det inte omöjligt.
Nåväl, roligt som det är med nya saker så hade en ny fin och optimerad motor till spelet inte varit fel, det må simulera en j-a massa men det spelar ju ingen roll om man inte kan spela.
Låter spännande! Synd bara att, precis som folk ovan nämnt, spelets motor fortfarande är plågsamt dåligt optimerad i vissa aspekter (bland annat nätkoden). Min dator klarar av andra grafiskt avancerade spel utan problem, men Arma2 måste jag dra ner på detaljerna till en absurd grad ibland för att det ska flyta.
Ytterligare nya saker är justerbara sikten på prickskyttegevär, mycket förbättrat låsningssystem för FGM-148 Javelin (kanske även för fler system. Javelin är det enda direktkontrollerade som visats i video), att du kan fjärrstyra UAVs från Apachehelikoptrar för att markera mål med laseratt skjuta på med Hellfires från säkerhet, förbättrad översikt i fordon (en "radar" som visar vart tanken pekar, vart tornet pekar, vart commandern tittar), ALLA byggnader går att gå in i, de flesta byggnader har stegvis förstörelse (typ som BFBC2 fast inte lika detaljerat), IR-lasermarkörer på gevären (alltså laser som bara kan ses med NVGs), två kartor (en stor Takistan-karta, och en karta som bara är Takistans huvudstad, så rätt mycket stadsmiljö!), en hel bunt nya faktioner (US Army istället för USMC, Takistanska armén, rebeller (tänk Talibaner/Mujaheddin), Tjecker, Tyskar, och något mer som jag inte kommer ihåg (Tjeckerna tror jag är där som FN-soldater, Tyskarna där med KSK för vem vet vad för syfte).
Jag har säkert missat en massa, men för att bara vara en expansion kan man i alla fall konstatera att det är riktigt fläskigt och innehållar många av de populäraste funktionerna från VBS2 och diverse moddar (såsom justerbara sikten, FLIR och ryggsäckar).
Angående ArmA2s motor släpptes en ny betapatch för två dagar sedan. De har tydligen nått gränsen för vad de kunde göra för att optimera sin motor så i den nya patchen har de skrivit om grafikmotorns minneshantering från grunden. Patchen strular för många, men för de där den fungerar bra (jag hör till de lyckliga) så har den gett ganska tydlig prestandaökning, och AIn har fått ytterligare putsningar.
Själv ser jag fram mot OA något enormt, då ArmA (trots alla brister) är en helt fantastisk upplevelse utan dess like, och OA är ett enormt kliv i rätt riktning vad gäller features.
Testade nyss att spela ArmA2-demot på min nya rigg (i7 930, 6GB DDR3-minnen, Radeon 5870) och jag får fortfarande mus-inputlagg. Mycket frustrerande. T.o.m. när jag Disablar post-effekter (blur etc).
Synd. Gillar spel-typen (stort fan av PR till BF2 t.ex.).
Edit: Kanske bara är demot som är av gammal, dålig kod. Kan någon bekräfta/dementera detta? <.<
En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.
Testa att pilla runt med följande två rader i din ArmA2.cfg (Mina Dokument\ArmA2):
GPU_MaxFramesAhead=3;
GPU_DetectedFramesAhead=3;
Prova värden från 0-4. Tror att sätta MAxFramesAhead till 1000 gör den automatisk i mån av vad som hinns med av grafikkortet.
Kan hända att de två raderna inte ens finns med i demot dock. Har för mig att de kom i en senare patch. Och jopp, demot är gammalt mig veterligen (version 1.0) och det har hänt mycket sedan dess.
Testa att pilla runt med följande två rader i din ArmA2.cfg (Mina Dokument\ArmA2):
GPU_MaxFramesAhead=3;
GPU_DetectedFramesAhead=3;
Prova värden från 0-4. Tror att sätta MAxFramesAhead till 1000 gör den automatisk i mån av vad som hinns med av grafikkortet.
Kan hända att de två raderna inte ens finns med i demot dock. Har för mig att de kom i en senare patch. Och jopp, demot är gammalt mig veterligen (version 1.0) och det har hänt mycket sedan dess.
Jag installerade Steam-demot istället, och la in de två raderna i dess .cfg fil. En chansning, men verkar funka Dock så har AIn gått helt ballur. Så fort jag blivit skjuten och ska bli räddad av min medic så antingen skjuter han mig direkt eller skjuter mig efter att han helat mig... jävla sadist.. >-<
En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.
Dock så har AIn gått helt ballur. Så fort jag blivit skjuten och ska bli räddad av min medic så antingen skjuter han mig direkt eller skjuter mig efter att han helat mig... jävla sadist.. >-<
Skjuter medicen dig!? Annars är AI-medic lite sucki, han flyttar en aldrig i säkerhet innan han "helar" en, lite smoke innan hade inte skadat heller...
E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case
Skjuter medicen dig!?
Japp. Han helar, och precis när jag har rullat över och ska resa mig upp, så bränner han iväg en salva som sårat mig och så går han iväg i lugn takt. En runda helade han mig 3 ggr, och sköt mig igen, innan jag dog (och gav upp). Jag är helt säker på att det är medicen också. Känner igen en M16 när jag hör den (och ser mynningsflamman).
En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.
Testade nyss att spela ArmA2-demot på min nya rigg (i7 930, 6GB DDR3-minnen, Radeon 5870) och jag får fortfarande mus-inputlagg. Mycket frustrerande. T.o.m. när jag Disablar post-effekter (blur etc).
Synd. Gillar spel-typen (stort fan av PR till BF2 t.ex.).
Edit: Kanske bara är demot som är av gammal, dålig kod. Kan någon bekräfta/dementera detta? <.<
Spelet ska fytta på din rig
exklusivt till PC Arma finns bara till ps ungefärsom att säga att
God of war 3 är en Ps3 exlusivt spel=9
Arma spelare säger jag bara...
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Min dator klarar av andra grafiskt avancerade spel utan problem, men Arma2 måste jag dra ner på detaljerna till en absurd grad ibland för att det ska flyta.
Kanske hade de andra "grafiskt avancerade" spelen inte 225km^2 stor karta med över 1 miljon föremål, som man kan utforska fritt. Och upp till några tusen oscriptade AI-soldater, som samtidigt krigar mot varandra och som hela tiden anpassar sina taktiker och handlingar efter vad som pågår omkring dem.
Testa att springa runt på Utes, den lilla kartan som är mer i storleksordning med andra fps spel, med endast ett fåtal, eller helt utan AI så flyter det nog på lite bättre
Operation Arrowhead kommer att ha något mindre kartor, dock fler kartor(3st), med färre föremål(halvöken till skillnad från arma2:s tätbevuxna vegetation) och mer prestandaeffektiv vegetation. Samtidigt jobbar ju BIS hela tiden med att optimera motorn så mycket det går. Så lite bättre flyt kan man nog vänta sig i Arrowhead.
Angående muslagg. Någon tidigare patch introducerade en möjlighet att stänga av Mouse Smoothing som bidrog till muslagget som vissa upplevde. Vet dock inte om det hjälpte då jag aldrig upplevt detta muslagg. Men det har i alla fall tystnat i muslagg-klagotråden på BIS forumet sedan den patchen släpptes.
Mysiga nyheter det där, men 300 nya fordon? Stämmer verkligen det?
Det stämmer nog ganska bra. Men man bör då tänka på att det är 300 nya fordon inklusive varianter. Och många av de "nya" fordonen är ommålade ökencamo-varianter av fordon som redan finns i ArmA2.
Testade nyss att spela ArmA2-demot på min nya rigg (i7 930, 6GB DDR3-minnen, Radeon 5870) och jag får fortfarande mus-inputlagg. Mycket frustrerande. T.o.m. när jag Disablar post-effekter (blur etc).
Synd. Gillar spel-typen (stort fan av PR till BF2 t.ex.).
Edit: Kanske bara är demot som är av gammal, dålig kod. Kan någon bekräfta/dementera detta? <.<
Ja, demot e suger om man jämför med Hela spelet uppatchat
De lade även till att man kunde ta bort inputlagget/smooth om man ville någon gång i november tror jag
Ser verkligen fram emot OA!
Ser väldigt mycket fram emot den här expansionen, tycker ArmA2 lyckades äntligen fånga det som gjorde spel som Operation Flashpoint 1 så himla bra. Saknas bara att motorn optimeras och kompisarna skaffar sig datorer som kan spela det.
Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.