Diskutera – Vilket är tidernas bästa WW2-spel?

Avstängd

För mig är det Day of defeat 1.3 ))

Medlem

Combat Mission: Barbarossa To Berlin

Denna är fortfarande kung i mina ögon - tyvärr har battlefront (företaget) blivit riktiga arslen - så i helvete heller jag ska stöda dom fler ggr.
Och yes, jag anser att detta spelet är 100ggr bättre än deras nyare ww2 varianter.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Helt klart Battlefield 1942!

Medlem

Combat mission: Red thunder
Silent hunter 3
Steel Fury kharkov 1942 med sta mod


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Combat Mission: Barbarossa To Berlin

Denna är fortfarande kung i mina ögon - tyvärr har battlefront (företaget) blivit riktiga arslen - så i helvete heller jag ska stöda dom fler ggr.
Och yes, jag anser att detta spelet är 100ggr bättre än deras nyare ww2 varianter.

Varför har dom blivit arslen, anser du? Jag är nästan dagligen inne på deras forum, sen väldigt många år.


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem
Skrivet av joonsson:

Battlefield 1942. Så många grymma minnen av att spela det på lan i grupp av fyra pers. Hade också väldigt kul med Day of Defeat och Call of Duty när det begav sig men inget kommer nog slå BF 1942 i min bok.

Vilka minnen som väcks till liv. Kommer aldrig glömma när man snodde plan från jappsarna på IWo Jima-banan.

Även Desert Combat var ju en häftig mod till Battlefield. Riktigt kul o springa runt som en galen arab och spamma "Jalla Jalla"

Medlem

Det spel som gav mig starkast inlevelse utav alla var Call Of Duty 2. Men Company Of Heroes är nog det bästa ww2 spel som någonsin gjorts. Tätt efter ligger Hidden and Dangerous, Commandos. Sen har vi såklart Battlefield 1942, som kanske delar förta plats med Company of Heroes.

Medlem

Medal of Honor Allied Assault är min favorit. Våran clan var på toppen av clanbase i litet tag 💪


signatur

🐖💨💩

Medlem

IL-2 Sturmovik.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Så många minnen

Battlefield 1942, Medal of Honor AA, Commandos, Hidden and Dangerous, Company of Heroes 1,2, Return to Castle Wolfenstein, MS Combat Flight Simulator-serien, Day of Defeat (HL1). Alla riktigt bra. Dock så ligger Close Combat Serien mej varmt om hjärtat. Fick av min farbror i julklapp vid 10 år med medföljande tjock "battleguide". Gigantisk inlärningskurva. Så kul.

Medlem

många titlar, men hidden and dangerous 2 är nog min favorit, det var och är så eget.

Så synd att det aldrig kommit en trea.

Medlem

Historia har alltid varit ett favoritämne, och i grundskolan fastnade jag väldigt mycket för att studera om andra världskriget. Läste så många böcker om de, såg så många dokumentärer och filmer också. Samtidigt var jag en stor spelnörd och lirade många WWll spel på PS2. Mina favoritspel var:

Medal of honor Frontlines
Medal of honor Rising sun
Medal of honor Airborne
Call of duty 2 Big red one
Call of duty World at war-final fronts
Call of duty 3

Men måste jag verkligen välja en så säger nog att Medal of honor Rising sun var min favorit. Sjukt underskattat WWll spel.

Medlem

Det finns många WW2 spel men svårt att säga de bästa enligt min åsikt är (Medal of Honor Frontline HD & Sniper Elite & Sudden Strike: Forever)

Här är några vanliga
Brothers In Arms Earned In Blood
Day of Defeat Source
Deadly Dozen 2 Pacific Theater
Commandos Strike Force
Call of Duty 3
Company of Heroes (2006)
Company of Heroes Opposing Fronts (2007)
Company Of Heroes Tales Of Valor (2009)
Medal of Honor Frontline (HD Remastred)
Sniper Elite 1-4
Sniper Elite Nazi Zombie Army
Sudden Strike: Forever
RAID World War II

och till sist glömde jag Medal of Honor Allied Assault War Chest GOG

Medlem

Medal of Honor: Allied Assault är nog min favorit.
Sen BF1942

Medlem

Call of duty (2?) på Xbox 360. Fina minnen.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Hidden & Dangerous 2. Lirade jag jäkligt mycket. Jäkligt bra än, förutom grafiken.


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem

Oerhört svårt med tanke på att det finns i så många kategorier inom området som man gillar, fps, rts, simulation, flyg ?

Medal of Honor Allied Assault får en speciell plats i mitt hjärta dock, jag måste varit 12-13 när det kom ut och det kickstartade mitt online-spelande på en mer seriös nivå. Var tidigt ute med att bygga / joina klaner samt hosta upp pengar till dedikerade servrar och köra scrims.

Sedan gick tåget bara vidare med de brilliant cod1 , cod2 och cod4 för att sedan 2009 ish ta tvärstopp för clan-scenen i allt förutom typ cs. Allt försvann så som dedis och moddstöd för alla PC-spel mer eller mindre. Tacksam för att man fått spela när det kändes som PC var som störst och bredast, otroligt jävla kul vi hade på IRC i allt från scrims till nattkupper till clanbase-matcher.

Medlem

Day of defeat och commandos är det som jag minns bäst, mest och varmast.

Inaktiv

Men of War Assault Squad 2 och Brothers In Arms.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Men of War Assault Squad 2 och Brothers In Arms.

Ja Brothers in Arms var riktigt bra. BiA 3, Hells Highway funkar fortfarande. Även grafikmässigt skapligt fortfarande.


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem

MOH: AA

Den känslan när det kom har jag inte upplevt igen. TIll o med Online va sjukt kul trots det led av många sjukdomar.

Medlem

Iron Front: Liberation 1944 , från X1 software i ARMA 2 motorn. Är också riktigt bra. Gillar man ARMA, så är det här ww2 varianten. Östfronten, spela som Tysk, eller Ryss. Håller mest på i Editorn, och gör egna mindre missions.

Edit: Är visst omdöpt på Steam, till: Iron Front: Digital War Edition. Innehåller då även expansionen, från D-dagen. Med Amerikanska trupper som landstiger i Normandie. En kampanj för Tyskland, och en för USA. Jag hade ju redan den expansionen, men den fick jag ju köpa tidigare. Kommer inte ihåg vad den hette. Men den ingår ju nu för 14,99 Euro, som hittat


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem

MoH:AA, episkt först uppdrag i Normandie.

CoD,också episkt första uppdrag som ryss utan ammo.

DoD (beta 3.1), spelade sönder spelet på lan innan version 1.0 (som förstörde en del vapen imo)

Medlem
Skrivet av kallandes:

Varför har dom blivit arslen, anser du? Jag är nästan dagligen inne på deras forum, sen väldigt många år.

De lyssnar i stort sett enbart på deras speltestare och har otrevlig attityd (både de som gör spelen och testarna) mot folk i forumet.

Jag har sett det många många gånger. Visst, kanske de har bättre sig nu (vad vet jag) men jag har inte brytt mig om dom på typ 2 år eller så.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Medal Of Honor - Allied Assault
Call Of Duty
Close Combat II - A Bridge Too Far
---Bubblare---
Company Of Hereos


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Jag kör fortfarande multiplayer i MOHAA ibland. Riktigt kul!

Medlem

Call of duty 2
Medal of Honor - Allied assault
Battlefield 1942
Day of defeat source

Är de första spelen jag kommer att tänka på!

Medlem
Skrivet av Ankh:

De lyssnar i stort sett enbart på deras speltestare och har otrevlig attityd (både de som gör spelen och testarna) mot folk i forumet.

Jag har sett det många många gånger. Visst, kanske de har bättre sig nu (vad vet jag) men jag har inte brytt mig om dom på typ 2 år eller så.

Battlefront själva har jag inga problem med. Sen är det ett par, tre. Av testarna, som har lite överlägsen attityd. Men dom är det bara att nonchalera 😁


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem

BF1942
Close Combat-serien
HoI IV
Panzer General 2

Medlem
Skrivet av kallandes:

Battlefront själva har jag inga problem med. Sen är det ett par, tre. Av testarna, som har lite överlägsen attityd. Men dom är det bara att nonchalera 😁

Det stora problemet är att de lyssnar i stort sett uteslutande på testarna och inte sin fanbase.
Jag har sett rejält många riktigt otrevliga svar av både speltestarna och battlefront själv.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skriv svar