Du kommer kunna besöka hela England och en stor del av Norge i Assassin's Valhalla

Robot
Du kommer kunna besöka hela England och en stor del av Norge i Assassin's Valhalla

Bara den blir lite mer livfull så man kan göra mer saker off mission stuff, tycker assassins creed har extremt fina världar men oftast känns dom rätt "tomma" att springa rundor i. Jagandet får åxå bli mycket bättre


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Låter nice. Tar gärna ett lika mastigt äventyr som Odyssey och Origins igen. Tyckte om storleken på dessa 2 kanonspel.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

KoP
Medlem

Typ som Eurotruck Sim 2 med andra ord? Komprimerad landyta.

Medlem

Själv hoppas jag på DLC med Sverige, Island, Grönland, Vinland... Finns mycket potential!

Avstängd

Jag tycker Odyssey var perfekt och gör inget om det är lite större. Den där som sa att det var mindre hade troligen ingen koll. Detta kommer bli större och det har man anat hela tiden.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Medlem

Ännu en stor, tom karta från ubisoft😑

Avstängd
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Ännu en stor, tom karta från ubisoft😑

Det är ju faktiskt mer saker på kartan i Odyssey än i t.ex witcher 3 som alla hyllar något så fruktansvärt.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Det är ju faktiskt mer saker på kartan i Odyssey än i t.ex witcher 3 som alla hyllar något så fruktansvärt.

Har du spelat the Witcher 3?

Medlem

Jag hade gärna sett att Sverige fanns med typ Brika och många platser i Östergötland. Jag förknippar vikingatiden med Sverige och det hade varit kul med lite historiska inslag samtidigt som i Odyssey (inte alltid korrekta men gav lite hint om vilka alla olika personer och platser var).

Dom får släppa ett DLC med "Sverige" sen, blir ett givet köp

Avstängd
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Har du spelat the Witcher 3?

Japp två gånger, körde new game+ med.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd
Skrivet av xverminator:

Jag hade gärna sett att Sverige fanns med typ Brika och många platser i Östergötland. Jag förknippar vikingatiden med Sverige och det hade varit kul med lite historiska inslag samtidigt som i Odyssey (inte alltid korrekta men gav lite hint om vilka alla olika personer och platser var).

Dom får släppa ett DLC med "Sverige" sen, blir ett givet köp

Ja hade varit roligt men kanske kommer.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av KoP:

Typ som Eurotruck Sim 2 med andra ord? Komprimerad landyta.

Ja, precis som alla andra spel i som någonsin har skapats. Inte sitter man och skapar en 1:1 värld.

Medlem

Tycker att dessa komprimerade landytor får spelen att känns små - trots att de är enorma. Särskilt när de avbildar riktiga platser. Som i Odyssey, där känns det bara löjligt att kunna jogga från Aten till Sparta på 10 minuter. Skulle hellre se att man avbildade en mindre landyta i större detalj. Dvs. en lika stor karta, men att den bara sträcker sig över några kvadratmil.

Jag skulle t.ex. ha tyckt att Oddysey hade varit bra mycket häftigare med en väldig storstad och några kringliggande byar (+ ödemark).


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av breahl:

Japp två gånger, körde new game+ med.

Helt ärligt, tycker du inte att det är mycket bättre än alla asscreed? Kvalitén på uppdragen å karaktärerna å röstskådespelarna å allt? För det är det som gör ubisofts världar så jävla tomma enligt mig. Skiter i hur många ikoner kartan har, när varenda en är ett event som känns som det kommer från en randomgenerator från 90-talet.

Medlem
Skrivet av breahl:

Det är ju faktiskt mer saker på kartan i Odyssey än i t.ex witcher 3 som alla hyllar något så fruktansvärt.

Eller hur. Tycker det fanns massor att hitta i Odyssey och Origins världar.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Avstängd
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Helt ärligt, tycker du inte att det är mycket bättre än alla asscreed? Kvalitén på uppdragen å karaktärerna å röstskådespelarna å allt? För det är det som gör ubisofts världar så jävla tomma enligt mig. Skiter i hur många ikoner kartan har, när varenda en är ett event som känns som det kommer från en randomgenerator från 90-talet.

Än alla AC var att ta i för det är så många. Jag jämförde det med dom två senaste eftersom dom är mest lik witcher 3, dvs rpg:n. Men jag tycker både AC Origins och Odyssey är bättre än witcher 3, kanske pga att witcher är ett så gammalt spel och dessa är nyare. Skulle ett witcher 3 göras nu och släppas nu kanske det skulle bli bättre. Striderna är mycket mycket bättre i AC-spelen t.ex, röstskådisarna är inte heller dåliga. Kvalitén på uppdragen är högre i både Origins och Odyssey just för att det är ett nyare spel. Det är en oerhörd variation på alla uppdrag, mer än i witcher 3 faktiskt. I witcher 3 handlar typ 95% av uppdragen att du ska döda ett monster. Jag tycker du ska spela igenom witcher 3 en gång till och sedan köra Odyssey direkt efter det så får du se själv.

Skrivet av CARTMAN:

Eller hur. Tycker det fanns massor att hitta i Odyssey och Origins världar.

Ja det finns otroligt mycket. Visst det är mycket camps men bara för att man hittar ett camp behöver man ju inte döda alla där, du väljer helt enkelt vad du vill göra själv. Nu i denna omspelning som jag kör nu så är jag assassin, är man warrior är det svårare att smyga in i ett fort och döda den du ska döda utan man måste oftast rensa allt. Men nu kan man smyga in och bara ta ut den man ska döda helt enkelt utan att röra dom andra. Ezio gearet man fick för ett tag sedan hjälper till otroligt mycket som assassin.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Än alla AC var att ta i för det är så många. Jag jämförde det med dom två senaste eftersom dom är mest lik witcher 3, dvs rpg:n. Men jag tycker både AC Origins och Odyssey är bättre än witcher 3, kanske pga att witcher är ett så gammalt spel och dessa är nyare. Skulle ett witcher 3 göras nu och släppas nu kanske det skulle bli bättre. Striderna är mycket mycket bättre i AC-spelen t.ex, röstskådisarna är inte heller dåliga. Kvalitén på uppdragen är högre i både Origins och Odyssey just för att det är ett nyare spel. Det är en oerhörd variation på alla uppdrag, mer än i witcher 3 faktiskt. I witcher 3 handlar typ 95% av uppdragen att du ska döda ett monster. Jag tycker du ska spela igenom witcher 3 en gång till och sedan köra Odyssey direkt efter det så får du se själv.

Ja det finns otroligt mycket. Visst det är mycket camps men bara för att man hittar ett camp behöver man ju inte döda alla där, du väljer helt enkelt vad du vill göra själv. Nu i denna omspelning som jag kör nu så är jag assassin, är man warrior är det svårare att smyga in i ett fort och döda den du ska döda utan man måste oftast rensa allt. Men nu kan man smyga in och bara ta ut den man ska döda helt enkelt utan att röra dom andra. Ezio gearet man fick för ett tag sedan hjälper till otroligt mycket som assassin.

Jag har spelat igenom the Witcher 3 massor av gånger. Minnet e färskt. Det enda jag kan säga är att våra åsikter om detta kraftigt går isär. Jag respekterar din åsikt, men jag håller inte med alls. Jag tyckte origins var hyfsat underhållande, men mest som nån slags interaktiv museum-tur. Storyn å allt det va medioker som bäst. Odyssey orkade jag bara ta mig halvvägs igenom. För mycket cringe. Men smaken är som baken!

Avstängd
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Jag har spelat igenom the Witcher 3 massor av gånger. Minnet e färskt. Det enda jag kan säga är att våra åsikter om detta kraftigt går isär. Jag respekterar din åsikt, men jag håller inte med alls. Jag tyckte origins var hyfsat underhållande, men mest som nån slags interaktiv museum-tur. Storyn å allt det va medioker som bäst. Odyssey orkade jag bara ta mig halvvägs igenom. För mycket cringe. Men smaken är som baken!

Håller du i alla fall inte med om att striderna är bättre i AC?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Håller du i alla fall inte med om att striderna är bättre i AC?

Jo det kan jag hålla med om absolut. Men för mig har alltid storyn varit viktigast. Metal gear e min favvo-serie of all time. Gameplay-mässigt ligger den ju långt efter liknande spel. Gubben e stel osv. Men storyn är makalös. Så jag hoppas Sony kan köpa loss rättigheterna från Konami för jag lipade fan när Kojima fick sparken. Men jo, striderna e bättre i asscreed. Dock har jag jävligt svårt å bestämma mig om jag gillar det dom gjorde med striderna i origins å Odyssey. Alltså tekniskt sett är dom ju mycket bättre, men man tappar lite den övermäktiga actionfilms känslan från dom tidigare spelen... Det bästa asscreed i min mening är tveklöst black flag, något jag vet många inte håller med om. Men jag gillade settingen å båtarna gav en mycket välbehövlig variation till gameplayet.

Medlem
Skrivet av breahl:

Håller du i alla fall inte med om att striderna är bättre i AC?

Gud jaa. Det var verkligen The Witcher 3 svaghet. Fantastiskt spel men combat var inte lika vass som AC Odyssey o framförallt AC Origins då man hade en sköld även som jag gillade.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Avstängd
Skrivet av CARTMAN:

Gud jaa. Det var verkligen The Witcher 3 svaghet. Fantastiskt spel men combat var inte lika vass som AC Odyssey o framförallt AC Origins då man hade en sköld även som jag gillade.

Nu får du snart ha sköld igen i valhalla.


signatur

PS5 och inget annat.

1
Skriv svar