Sony flyttar fram veckans Playstation 5-avtäckning

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Idag tog ja bort all social media. FREEDOM!!

Alla utom FZ-forumet

Skägg.
10 Chambers

Som tidigare sagt, kommentarer som inte är mer nyanserade än ”löjeväckande” och egna teorier om varför Playstation väljer att skjuta fram evenemanget kommer att raderas.

God ton, tack.


signatur
Medlem

Väldigt tråkigt.

Medlem

Såklart, bara för att det är lite protester i USA så...

Medlem

Finns gott om events att se fram emot i juni


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Ehm...

Jag tycker det är ett mindre bra beslut av Sony, trist.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Tråkigt att saker ställs in, Google ställde ju även in presentationen av Android 11. Känns som hela världen ska behöva påverkas för vad som händer i USA... Som läget är i resten av världen, kan det ju behövas lite roliga nyheter, dessutom när allt är digitalt. Är ju inga mässor eller liknande, utan bara videostream till Youtube.

Medlem

Både Sony och Naughty Dog har visat solidaritet till BLM. Så det är inte så konstigt. Men ska inte spekulera.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Såg fram emot torsdag, men det är ju såklart de som bestämmer hur de vill att deras möjliga reveal ska förknippas med.

Skönt att det är framskjutet och inte inställt! Vi har väntat rätt länge, vi kan vänta ett tag till


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

NuZ
Testpilot

Är det inte gaming som skulle kunna föra människor samman? En hobby där etnicitet, kön och religion inte spelar roll?

Detta är garanterat en framstå som ”Good guy” handling av Sony och kanske gynnar dem ekonomiskt. Eller något tekniskt strul. Min åsikt när just ett sådant här event hade fått många att ge f*n i att plundra städer och föra illdåd. När man tar till våld på oskyldiga och plundrar hela städer, då tappar man all min respekt. Fruktansvärt det som hänt och visar brister i Amerikas polisiära utbildningar. Tror inte han blev gripen bara för han var färgad helt sonika på stan lixom. Polisen var ju av spanskt ursprung också. Utan han härjade nog en hel del också. Bara syre åt elden som pyrt länge i staterna.

Nu är det som det är och tyvärr även detta. Hoppas det bara är en vecka eller 2. Sony måste visa upp grejjer nu när MS har försprånget. Sugen på att se hur konsolen ser ut!!!! Ge mig inblick nu!!!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Kanske är det helt enkelt så att PS5 helt enkelt inte ens finns... Helt enkelt.

NuZ
Testpilot
Skrivet av QuiGonRat:

Kanske är det helt enkelt så att PS5 helt enkelt inte ens finns... Helt enkelt.

Som hästar? De finns ju inte!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

ska vi sluta leva för det är lite oroligt i usa? löjligt.... detta handlar ju om spel? o inte politik o allt det dära som händer... tycker spel är bra att presentera i dessa tider, the show must go on. jag menar switch säljer ju som aldrig förr nu i dessa tider, märkligt sony tycker man ska ställa in för att det händer lite grejer i usa...

Medlem

Tråkigt, men ingen katastrof. Hade varit värre om lanseringen av själva konsolen skjutits på.

Medlem

Det som händer i USA nu tar säkert inte slut så snabbt. Så jag förväntar mig att det kan bli uppskjutet ett bra tag. Och sen så kan det säkert bli oroligt på flera platser i världen på grund av läget.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

ska vi sluta leva för det är lite oroligt i usa? löjligt.... detta handlar ju om spel? o inte politik o allt det dära som händer... tycker spel är bra att presentera i dessa tider, the show must go on. jag menar switch säljer ju som aldrig förr nu i dessa tider, märkligt sony tycker man ska ställa in för att det händer lite grejer i usa...

Använd inte ord som löjligt. Det kan anses stötande för vissa. ;P

Men jag håller med, mycket märkligt(utan att spekulera). En tid när det istället skulle behövas lite positivitet. Men men, är inget att göra åt, det visas när det visas.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Om världen ska fortsätta vara så känslig och skjuta upp saker hela tiden så får vi skjuta upp allting på obestämd tid. För det händer orättvisor i världen varje dag. Hoppas att avtäckningen sker under denna månad. Vore mysigt.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Både Sony och Naughty Dog har visat solidaritet till BLM. Så det är inte så konstigt. Men ska inte spekulera.

Går nästan tolka ditt inlägg som något negativt, men ska inte spekulera.
För övrigt har även Microsoft, Activision, Bethesda och övriga spelgiganter visat detsamma under det senaste dygnet.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av ohGr:

Det var det jävl...
Gamers! Nu gör vi upplopp! Tillsammans är vi starka!
Vi börjar med FZ-redaktionen och snor allt nybakat bröd (ser ju så himla gott ut)...

I see what you did there!

OnT:

Tråkigt som fasen! Får hoppas att detta år blir lite bättre snart.
Börjar faktiskt bli jävligt trött på 2020 nu!

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Alla utom FZ-forumet

Skulle varit mer klar. Fakebook och Twitter är borta

Medlem

Nypa salt,


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av matt76:

Går nästan tolka ditt inlägg som något negativt, men ska inte spekulera.
För övrigt har även Microsoft, Activision, Bethesda och övriga spelgiganter visat detsamma under det senaste dygnet.

Jag försökte vara neutral eftersom de inte vill ha något tjafs här. Du har rätt det är många som har gjort det.

Medlem

Snark... Detta var ju onödigt.. Ingen bryr sig, ge oss nyheter istället!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Som tidigare sagt, kommentarer som inte är mer nyanserade än ”löjeväckande” och egna teorier om varför Playstation väljer att skjuta fram evenemanget kommer att raderas.

God ton, tack.

Bara av ren nyfikenhet, vill inte ha någon diskussion kring det eller så. Men varför tillåts ingen spekulation om varför dom egentligen har det? Så länge den spekulationen håller sig på en bra nivå som vanligt då. Tänkte på att det tillåts i alla andra trådar och ganska ofta uppmuntras av bland annat er vanligtvis. Som sagt, bara nyfiken och en fråga, inget jag vill någon annan ska kommentera på.

Medlem

Det här var ju lite trist och jag tänker inte verka förstående till beslutet, men om det stämmer att datumet är framflyttat till fredagen 12 juni så är det ju perfekt då jag sparar lite sömn den här veckan

Medlem

Tänkte väl det för allt vi har fått nu är ju The last of us + Ghost of Tsushima dessutom känns det för tidigt jag menar att det kommer nog bli av men vi vet inte vilka aaa/indiespel som vi kommer få se och det kan lika gärna vara skräpspel men sen kan ju folk ge även skräpspel okej betyg

Medlem

Ett i-landsproblem, helt ärligt. Det kommer när det kommer.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av gundemannen:

Bara av ren nyfikenhet, vill inte ha någon diskussion kring det eller så. Men varför tillåts ingen spekulation om varför dom egentligen har det? Så länge den spekulationen håller sig på en bra nivå som vanligt då. Tänkte på att det tillåts i alla andra trådar och ganska ofta uppmuntras av bland annat er vanligtvis. Som sagt, bara nyfiken och en fråga, inget jag vill någon annan ska kommentera på.

Vissa ämnen får friare tyglar vad det gäller spekulation än andra och det dröjde inte många inlägg innan jag behövde skriva just det: spekulation kring detta blir lätt en slippery slope. Med tanke på att det publicerades sent på kvällen och varken jag eller någon moderator hade lust att skippa sömn tog jag beslutet att dra gränsen hårdare än vanligt.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi borde införa "Moderator för en dag".

Gör inte det, jag hade blivit permbannad igen.


signatur

I drank what?

Medlem

Tråkigt, hoppas bara TLOU part II inte flyttas fram igen.

Skriv svar