Kingdoms of Amalur remastras som Re-Reckoning
Rätt så kul spel på PC om man moddar och gör det lite svårare.
Spelet hade stor potential med tanke på vissa som arbetade med det men föll tyvärr ganska platt.
Likt Dragons Dogma (inte samma typ av spel då..) så är det ett av spelen som förtjänar mer uppmärksamhet än det fick. Hade gärna sett en uppföljare då det är ett av de få spelen där spelet byggdes runt världen, och inte en värld som byggdes runt spelet.
"Writer and Fighter"
Jag sökte upp denna som svar på min fråga. Wha happun?
https://www.youtube.com/watch?v=cOywJPI9uTU
Gillade Amalur väldigt mycket och tycker det ett väldigt underskattat spel som flög under radarn för många. Var dock en del krångel för att få widescreen och högre upplösningar att fungera så beroende på exakt vad som ändras i remastern samt pris så kommer jag köpa det (såvida inte det blir exklusivt för windows store, då får det vara)
Jag har varit sugen på det enda sedan det släpptes, men blev aldrig av att skaffa. Då jag gillar Grant Kirkhope så ska det bli kul att uppleva ett av hans soundtrack som inte är Nintendo-peppigt! Även om jag älskar det också 😃
Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S
Bra spel överlag men blev alldeles för enkelt för snabbt, levelskalningen funkade inte alls bra.
Det är en sak som är viktig för dem att fixa i remastern, balansering och svårighetsgrad. Får se vad THQ säger när de gör en officiell pressrelease.
THQ-remasters har varit rätt ojämna tycker jag, hoppas på en bra i det här fallet. Spelet är inte perfekt men det är riktigt trevligt ändå på något sätt. Det märks att RA Salvatore var involverad, om man läst hans böcker. Inte mina favoriter heller, men de är småmysiga på det där färgglada fantasyvärldssättet.
Sedan måste jag säga att jag verkligen önskar att fler spel inkluderade chakram som vapen, eller iaf hur man slåss med den. Underhållande spelstil.
Spelet hade sina stunder. Mycket vackert spel och otroligt mycket dialog med ganska kvalitativa röster. Det som dock irriterade mig var hur mycket man återanvände inomhusmiljöer och fiender genom spelet. Att kötta igenom identiska grottor med samma fiender igen och igen sänkte verkligen min uppfattning. Dessutom som nämts ovan så är balansen inte riktigt hundra. Man blir snabbt för stark för fienderna och ens egenskaper/magi är för enformig/saknar riktigt djup.